Tesla Model ce? Opel Ampera-e are o autonomie electrică de "peste 400 de kilometri" și portbagaj mai mare decât al lui Astra
Opel a anunțat astăzi autonomia electrică oficială a lui Ampera-e, modelul 100% electric de 204 CP care va apărea în showroom-uri în primăvara lui 2017. Surpriză de proporții: deși ne așteptam la peste 300 de kilometri, cifrele arată +400 de kilometri.
Pe măsură ce se apropie ziua deschiderii porților Salonului Auto de la Paris, care va avea loc la finalul lunii septembrie, constructorii încep să dezvăluie secrete legate de modelele pe care le pregătesc pentru cel mai mare eveniment de acest tip din lume. Iar dacă majoritatea noutăților sunt legate de fotografii în premieră cu noile generații sau facelift-urile pe care le așteaptă clienții, Opel iscă un cutremur anunțând un număr: 400 de kilometri.
Aceasta este autonomia electrică oficială anunțată de Opel pentru noul Ampera-e, fratele european al lui Chevrolet Bolt. Model 100% electric de dimensiuni compacte, acesta va reuși chiar să "treacă de 400 de kilometri autonomie cu o marjă considerabilă", spun cei de la Opel.
Deși prețul oficial al modelului nu a fost încă anunțat, informațiile interne indică zona 30.000-40.000 de euro pentru noul model Opel, ceea ce-l va transforma în prima mașină electrică cu preț relativ accesibil care depășește bariera psihologică a celor 400 de kilometri autonomie.
Celelalte modele direct comparabile ca preț, abordare sau segment se află în acest moment mult mai jos la acest capitol: BMW i3 oferă maxim 300 de kilometri autonomie, Nissan Leaf vine cu 250 de kilometri, Renault Zoe cu 240, iar Volkswagen e-Golf oferă deocamdată mai puțin de jumătate, adică 190 de kilometri, dar va urca în acest an la rândul său la 300 de kilometri.
Mai mult, Tesla Model 3, modelul anunțat oficial de constructorul american specializat în mașini electrice, anunța oficial 350 de kilometri și o dată de lansare încă incertă, care în Europa va fi probabil 2019. De urmărit reacția celor aproape 400.000 de clienți Tesla care au depus avansuri returnabile de 1000 de dolari pentru modelul care încă nu a fost prezentat în versiune finală de serie.
Bateria lui Ampera-e are o capacitate totală de 60 kWh, ceea ce înseamnă că un "plin" va costa sub 30 de lei. Timpii de încărcare vor varia în funcție de puterea prizei, un plin la o priză medie de 22 kW urmând să dureze în jur de trei ore.
Din informațiile oferite de Opel, noul Ampera-e va oferi, pe lângă o autonomie electrică-record, și spațiu de vârf pentru pasageri. Construit ca un mix între un hatch și un monovolum cu dimensiuni aflate la limita dintre segmentul subcompact (B) și cel compact (C), modelul semnat de General Motors are bateriile montate sub podea, ceea ce-i oferă un portabagaj de 381 de litri, mai mare decât cel de pe Opel Astra, de exemplu.
Nici performanțele nu sunt de neglijat: cu 204 CP și cu un cuplu de 360 Nm, accelerația 0-50 km/h are loc în 3.2 secunde, iar repriza 80-120 km/h, esențială în depășirile pe șosea, este de doar 4.5 secunde. Viteza maximă a mașinii este limitată electronic la 150 km/h pentru a proteja capacitatea bateriei.
La nivel tehnologic, Ampera-e este dotată cu cele mai noi sisteme existente în curtea celor de la GM, de la pachetul OnStar (conectivitate, WiFi on-board, asistență în timp real) până la serviciile de mirroring Apple CarPlay și Android Auto.
Noul Opel Ampera-e va debuta oficial la Salonul de la Paris și va putea fi văzut în showroom-urile Opel începând cu primăvara anului viitor, atunci când vor începe și livrările.
Chiar azi Chevrolet a anuntat 238 mile conform standardelor nord americane pentru al sau Bolt. Asta inseamna 383 km. La fel va fi si in cazul Ampera-e, singura diferenta fiind faptul ca standardele europene sunt mai slabe (sa nu zic mincinoase) decat cele americane. Oricum diferenta nu e mare. Ramane de vazut pretul, pentru ca e clar ca in Europa va fi mai mare decat cel din SUA, acolo unde Bolt-ul deja va face concurenta enorma Modelului 3 de la Tesla si va plusa prin faptul ca va fi disponibil fizic cu aproximativ un an inainte.