Toyota FT-86 Coupe vine în Europa în a doua jumătate a anului viitor
Primele exemplare de serie ale noului Toyota FT-86 vor ajunge în Europa în cea de-a doua jumătate a anului 2012. Surse din cadrul mărcii nipone se mândresc cu abilităţile modelului şi consideră că acesta îi este superior rivalului principal - Volkswagen Scirocco.
Japonezii de la Toyota au prezentat informaţii noi despre viitorul FT-86 Coupe. Modelul va intra în producţie la începutul anului viitor într-o uzină niponă şi va fi oferit în volume suficient de mari încât să satisfacă cerinţele pieţelor din Japonia, Statele Unite ale Americii şi Europa pentru acest gen de automobil.
La scurtă vreme de la debutul modelului Toyota, cei de la Subaru vor lansa versiunea lor a acestui model. Subaru va avea un coupe numit 086a şi va avea o platformă mecanică similară cu cea a lui FT-86. În schimb, aspectul estetic va fi schimbat semnificativ, iar toate presupunerile sugerează un model cu un aspect mai sportiv decât cel al versiunii Toyota. Aportul principal al celor de la Subaru este propulsorul boxer instalat pe ambele modele, alături de împărţirea facilităţilor de producţie din SUA cu cei de la Toyota şi perfectarea manevrabilităţii modelului.
Rivalul principal al noului Coupe de la Toyota este Volkswagen Scirocco, model despre care cei de la Toyota spun că îi este inferior lui FT-86 în materie de manevrabilitate. Un prim avantaj al modelului nipon este faptul că are tracţiune spate, în timp ce Scirocco are o platformă cu tracţiune faţă preluată de la Golf, iar modelul nipon se mândreşte şi cu experienţa celor de la Subaru în optimizarea manevrabilităţii unor modele.
Experţii pieţei auto citaţi de Autocar consideră că modelele coupe de segment compact formează o piaţă de 60.000 de unităţi pe an în Europa, iar dacă Toyota şi Subaru vor avea succes, aceştia vor comercializa aproximativ 9.000 de unităţi pe an împreună. Circa 3.000 sau chiar 4.000 din cele 9.000 de unităţi sunt aşteptate să fie introduse pe piaţa din Marea Britanie.
Via | Autocar
singura problema e ca daca vor sa fie concurentul lui Scirocco pretul trebuie sa fie competitiv si cu totii stim deja ca toyota va fi mai scumpa destul de bine. Parerea mea e ca nu se vor atinge de clientii VW.