Un supercar antrenat să mârâie și să muște: Mercedes AMG GT R este cea mai puternică versiune de stradă a sportivei germane
Mercedes a dezvăluit la Goodwood noul AMG GT R, o versiune de 585 de cai putere a supercarului deja consacrat. Modelul vine cu o mulțime de noutăți tehnologice care îmbunătățesc experiența pe circuit.
Cu ocazia Festivalului de la Goodwood, Mercedes și divizia sa de performanță AMG au vrut să le demonstreze fanilor că nu există limite când vine vorba despre construirea unei mașini rapide. Prin urmare, au venit cu o nouă versiune a modelului AMG GT, denumită simplu R și poziționată deasupra deja puternicului AMGT GT S.
Diferențele se observă încă de la exterior, unde se simt multe influențe ale derivatului de curse AMG GT3. Pe lângă culoarea de caroserie verde, AMG GT R impresionează prin grila frontală mare, cu bare verticale, prin gurile de aer supradimensionate, prin pasajele generoase ale roților și prin eleronul uriaș montat în partea din spate. Nu lipsesc nici jantele de 20 de inch din aliaj, încălțate cu anvelope Michelin.
Modelul beneficiază de o aerodinamică activă, cu o protecție din fibră de carbon, montată sub motor, care cântărește două kilograme și care ajustează fluxul de aer la viteze de peste 80 de km/h.
Noul AMG GT R vine și cu ceva mai multă stabilitate în viraje, fiind echipat cu o direcție activă, denumită Active Rear Wheel Steering. Aceasta virează și roțile spate, la un unghi aproape insesizabil, dar suficient pentru a îmbunătăți traiectoria în viraje.
Pentru cei care iubesc o mașină cu personalități diferite, Mercedes AMG GT R dispune de trei moduri de rulare și nouă trepte de funcționare pentru ESP. În funcție de acestea se ajustează și sunetul evacuării, creată special pentru această versiune.
Interiorul este echipat cu scaune sport foarte ușoare, ajustabile manual și îmbrăcate în piele Nappa cusută cu ață galbenă. Tot galbene sunt și centurile de siguranță, perfect alese pentru a contrasta cu plasticul lucios regăsit prin tot habitaclul.
Comparativ cu AMG GT S, noua versiune R este mai ușoară cu 90 de kilograme, cântărind numai 1554 de kilograme. Propulsorul V8 bi-turbo de 4.0 litri livrează o putere totală de 585 de cai și un cuplu motor de 700 Nm, administrat cu ajutorul unei transmisii AMG cu șapte rapoarte. Performanțele sunt și ele impresionante: accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 3.6 secunde, iar viteza maximă ajunge la 318 km/h.
Supercarul va putea fi comandat începând cu luna noiembrie, urmând ca primele unități să ajungă la clienți abia în martie 2017.
Fabulos!!!