Viitorul Honda Civic va fi mai usor si mai mic

Publicat marţi, 27.10.2009 12:44 de Sebastian Toma

Honda incearca sa reduca costul de productie si de vanzare al viitorului Civic prin optimizarea platformei. Astfel, viitorul Civic va fi mai usor si mai economic.

Inginerii Honda lucreaza la un model Civic mai ieftin, mai usor si mai eficient. Viitorul Civic se va intoarce la orginile modelului si le va oferi consumatorilor o varianta economica pentru transport, la fel cum era modelul original la data indroducerii pe piata. Aceasta strategie va reduce costurile de productie si ar trebui sa le ofere consumatorilor o masina mai ieftina, dar cu un nivel de calitate la fel de ridicat.

Schimbarile aplicate viitorului Civic vor afecta intreaga gama Honda care este bazat pe aceasta platforma. Acest lucru inseamna ca modelele Honda bazate pe Civic vor deveni mai usoare si deci mai eficiente. Pentru a realiza acest lucru in siguranta, noul Civic va trebui sa fie mai mic, pentru a avea in continuare o cusca de protectie eficienta in cazul unui accident.

Reducerea masei si dimensiunilor lui Civic fac parte din masurile pe care le ia Honda pentru a contracara efectele crizei economice si ale cresterii preturilor la petrol, otel si aluminiu. Prin cresterea costurilor materialelor, costul de productie creste si el, lucru pe care Honda incearca sa il evite din timp prin proiectarea inteligenta si reducerea cantitatii necesare de material.

Via | AutomotiveNews (inreg.)

  • BRR, marţi, 27.10.2009 13:52
    era si timpul

    ...deja un Civic Sedan are aceleasi dimensiuni ca si un Seria 3, iar noul Accord bate spre Seria 5 la marime. Pe Honda nu o caracterizeaza "vapoarele", foarte bine ca se intorc la origini. Daca isi refac si imaginea de producator no.1 in tehnologie, asa cum erau acum 20 de ani sau mai bine, se poate spune ca lucrurile merg pe calea cea buna. Mai e mult de lucru, insa, si multe cioburi de recuperat de pe urma celei mai negre "sefii" a Honda, era Fukui.

  • george, marţi, 27.10.2009 21:22
    GRESEALA RECUNOSCUTA E PE JUMATATE IERTATA

    Cu conditia sa nu faca alte prostii...Noul head de la Honda pare a fi recrutat din randul managementului de la GM. Pana acum a facut deja "n+1" prostii si nu se lasa deloc. Aici trebuia sa pastreze pentru el acest adevar existential. Nu a facut altceva decat sa recunoasca faptul ca Civicul vechi era mai bun decat cel nou (care nu mai e nici el asa de nou)... @ BRR Era "Ito" e de-a dreptul smoala... Cu Civic s-a intamplat mai mult sau mai putin ceea ce s-a intamplat cu multe alte modele (Focus/Astra/Golf/etc). Toate au migrat dintr-o categorie in alta iar Civic-ul actual sta foarte bine unde e acum. Sa-l degradezi in momentul asta e o mare prostie. In cel mai nefericit caz, creezi un model nou sub el sau impingi Jazz-ul un pic mai sus. Apropo de vapoare, poti sa-mi spui ce fel de masini sunt Ridgeline si Pilot in America? Sau Legend in Europa? Mai are rost sa intreb de Accord Crossover? Iar in ceea ce priveste eticheta de "#1 in tehnologie", eu am mari rezerve. Honda a fost tare dar chiar si acum 20 de ani nu se putea lauda cu varful tehnologiei. Nu or fi fost ei departe dar nici #1 nu erau...

  • Maka, miercuri, 28.10.2009 00:11

    Pregatiti-va de scaderea calitatii. Pacat ca masina deja e insonorizata slab (cel utin zgomot de vant si rulare are mare pentru clasa ei).

  • BRR, miercuri, 28.10.2009 12:22
    se misca incet dar sigur

    Piata americana are gusturile ei si acolo "vapoarele" sunt o cerinta clara. Totusi, cred ca si acolo vor umbla putin. Cel mai bine ar fi sa bage un downgrade la Civic si Accord si sa introduca un model superior. Astfel, ar umple un gol si ar creste si la vanzari. Crosstour e o hidosenie, dar cred ca se va vinde destul de bine, avand in vedere apetitul de pana acum al Venza, concurentul direct. Ridgeline e un pitic pe langa Tundra, de altfel e si considerat un mid-size truck. Eu am mers cu unul aici in Romania si mi s-a parut in limite normale, nu e cu mult mai mare decat o Mazda BT double cab. Atat el cat si Pilot erau o necesitate si nu-s atat de mari pe cat par (Pilot e cam cat un ML, poate putin mai mic). Legend va disparea sigur, a fost o greseala recunoscuta si de ei. De altfel, l-au lasat sa moara incet cu o linie de productie aproape oprita. Era Ito isi va culege roadele peste 2-3 ani, deocamdata toate proiectele care iau fiinta acum sunt ale lui Fukui. Noroc ca au mai oprit din unele, cum ar fi NSX V10. Eu zic ca CR-Z e un bun inceput pentru o noua era, chiar daca e un pas timidut. Singurul lucru care ma deranjeaza e adversitatea lui Ito fata de pasionatii Honda de scoala veche. El vrea sa demonstreze ceva, dar s-a exprimat total neinspirat la faza cu "nostalgici si blocati in trecut". Pacat.

  • crick, miercuri, 28.10.2009 15:48
    Good job!

    Civic-ul e frumos, cand o sa fie mai mica o sa fie si mai ieftin, o sa ofere senzatia de "go kart" care se gaseste la Suzuki Swift Sport, C2VTS, Mini Cooper. Probabil asta e segmentul pe care il ataca. Cine cauta ceva mai multa distractie cand e la volan nu prea e interesat de cat de bine stau pasagerii in spate sau cate poate incarca in portbagaj. Daca e si un pic practica cu atat mai bine. Abia astept noul model si nu uitati ca orice masina mica e mai usor de manevrat si parcat si asta devine o prioritate in Europa care e cam aglomerata.

  • LR, joi, 29.10.2009 23:01
    Trend

    Cine stie, poate ne micsoram si noi pe criza asta! Si atunci vom incapea si portbagajul unui scooter!