Volkswagen e-Golf facelift a sosit: autonomia electricei a crescut la 300 de kilometri
Volkswagen e-Golf a primit un facelift vizual şi beneficiază de o baterie cu autonomie de 300 de kilometri, cu 50% mai mare decât în prezent. În plus, motorul electric generează acum echivalentul a 136 de cai putere.
La numai o săptămână după ce Volkswagen Golf 7 a primit un facelift discret, versiunea sa electrică trece printr-un tratament similar. Aşa cum era de aşteptat, Volkswagen e-Golf facelift preia trăsăturile de design ale fratelui său cu motoare termice, însă principala noutate este reprezentată de baterie.
Capacitatea acesteia a crescut de la 24.2 kWh la 35.8 kWh, astfel că autonomia oficială ajunge acum până la 300 de kilometri, conform standardului european NEDC. În plus, timpul de încărcare a acumulatorului a scăzut la 6 ore în cazul utilizării unei staţii tradiţionale şi la numai o oră pentru o capacitate de 80% în cazul folosirii unei staţii de încărcare rapide.
Nu numai bateria a primit un upgrade important, ci şi motorul în sine, a cărui putere a crescut de la 86 kW la 100 kW, echivalentul a 136 de cai putere, în timp ce cuplul ajunge acum la 290 Nm. Aceste îmbunătăţiri au permis inclusiv scăderea timpului necesar pentru acceleraţia de la 0-100 km/h la 9.6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 150 km/h.
În rest, noutăţile de design exterior şi interior sunt preluate de la Golf 7 facelift. Astfel, cel mai important detaliu de exterior este iluminarea LED completă, atât la nivelul stopurilor, cât și la nivelul blocurilor optice frontale. De asemenea, semnătura LED diurnă a fost modificată, iar semnalizarea este una dinamică. Toate versiunile echipate cu xenon vor primi acum iluminare full LED.
Asemeni fratelui mai mare, Passat, noul Golf 7 facelift primește un ecran digital în locul instrumentelor analog. Acesta se numește Active Info Display, măsoară 12.3 inch, poate afișa hărți 3D şi este element opțional. În centrul planșei de bord, clienții vor regăsi un ecran standard de 6.5 inch sau unul opțional de 9.2 inch. Acesta din urmă se numește Discover Pro, a renunțat la butoane şi vine cu un senzor tactil vibrant. De asemenea, el beneficiază de comenzi vocale și de recunoașterea gesturilor. Aplicațiile care vor putea fi operate prin gesturi vor fi semnalate corespunzător, iar fiecare gest reușit va fi confirmat de un semnal sonor.
Producţia europeană a lui e-Golf facelift va începe în aprilie 2017 la fabrica Volkswagen din Dresda, însă preţurile nu au fost încă anunţate.
Maşini electrice disponibile în Europa (noiembrie 2016) | |||
Model | Baterie (kWh) |
Autonomie (km, NEDC) |
Disponibil in Romania |
BMW i3 | 33 | 300 | DA |
Bollore Blue Car | 30 | 250 | NU |
BYD e6 EV | 75 | 204 | NU |
Citroen e-Mehari | 30 | 200 | NU |
Citroen C-Zero | 16 | 160 | NU |
Fiat 500e | 24 | 140 | NU |
Ford Focus Electric | 23 | 162 | NU |
Kia Soul EV | 30.5 | 210 | DA |
Mercedes B250e | 36 | 200 | DA |
Mercedes SLS ED | 60 | 250 | NU |
Mia Electric | 12 | 130 | NU |
Mini E | 35 | 160 | NU |
Mitsubishi i-Miev | 16 | 160 | DA |
Neoma Lumeneo | 16 | 160 | NU |
Nissan Leaf | 30 | 250 | NU |
Peugeot iOn | 16 | 160 | NU |
Renault Fluence ZE | 22 | 185 | NU |
Renault Zoe | 65 | 400 | DA |
Smart Fortwo ED | 17.6 | 145 | NU |
Tesla Model X | 90 | 450 | NU |
Tesla Model S | 90 | 528 | NU |
Think City | 23 | 160 | NU |
Volkswagen e-Golf | 24 | 190 | DA |
Volkswagen e-Up | 26.5 | 150 | DA |
Mașini electrice anunțate (în pregătire) | |||
Model | Baterie (kWh) |
Autonomie anunțată |
Data lansării |
Hyundai Ioniq | N/A | 200 | 2017 |
Opel Ampera-e | 60 | 400+ | primăvara 2017 |
Volkswagen e-Golf | 35.8 | 400 | aprilie 2017 |
Tesla Model 3 | N/A | 350 | 2018 (Europa) |
Audi e-tron SUV | N/A | N/A | 2019 |
Mercedes EQ SUV | N/A | N/A | 2019 |
Volkswagen ID | N/A | 600 | 2020 |
Porsche Mission E | N/A | 500 | N/A |
Ssangyong Korando EV | N/A | N/A | 2019 |
Via Volkswagen
Cei mai tari în softuri auto...Să sperăm că volanul ori alte butoane nu curentează.