Volkswagen ia Mercedes Clasa X peste picior: "Este foarte dificil să deghizezi un Nissan Navara"

Publicat joi, 02.11.2017 17:20 de Daniel Popescu

Oficialii Volkswagen au glumit pe seama noului pick-up premium Mercedes Clasa X, despre care afirmă că este doar o copie a modelului Nissan Navara.

Mercedes a lansat în acest an primul pick-up premium din istorie, însă Clasa X este un model bazat puternic pe Nissan Navara, cu care de altfel împarte aceeași platformă. Acest aspect este ironizat de oficialii Volkswagen, care scot în evidență asemănările dintre cele două modele.

"Este foarte dificil să deghizezi un Nissan Navara"

, a precizat Paul Pottinge, directorul de comunicare al Volkswagen Australia.

Acesta susține însă că face această remarcă nu doar în privința designului, ci și a calității materialelor, în condițiile în care Clasa X împrumută numeroasele elemente de la un model mainstraim pentru a vinde un produs premium. "Dacă aș fi un cumpărător aș putea fi surprins de calitate. Când un proprietar de Mercedes deschide ușa și vede balamale Nissan...", a completat Pottinge.

De altfel, de producția noului Mercedes Clasa X nici măcar nu se ocupă constructorul german. Modelul este produs la uzina Nissan de la Barcelona pentru piețele din Europa, Australia și Africa de Sud, în timp ce varianta pentru America de Sud va fi produsă din 2019 la uzina pe care Renault o deține în Argentina. Nissan Navara și, implicit, Clasa X utilizează aceeași platformă ca pick-up-ul Renault Alaskan.

Via Motor1

  • Klaus, joi, 02.11.2017 17:34

    Iar pentru vw este foarte greu sa faca o masina fiabila si atragatoare. Un mare fas. Mai au de mancat multi carnati...

  • vianu, joi, 02.11.2017 17:36

    vai....ce palma ! si vine exact de la cei care au umblat cu cioara vopsita neshte ani. Domnu' Potinge daca n-are ce oferi in segment macar sa se faca auzit cu un mic recital vocal

  • dan_grc, joi, 02.11.2017 18:18

    Aceasta observatie nu trebuia sa vina de la VW, exceptand acest lucru, domnul Pottinge are dreptate, diferenta de pret fata de Navara este data doar de sigla.

  • LOL, joi, 02.11.2017 18:20

    E si mai dificil sa faci o masina respectand normele de poluare fara sa trebuiasca sa minti/inseli. Rade ciob de oala sparta. PS - ce ploua cu minusuri pt ca facem misto de marca Dumnezeu in Romania =))

  • c, joi, 02.11.2017 19:48

    Oare cati posesori/utilizatori de Amarok se vor uita de azi sa vada ce balamale au la masina???

  • LR, joi, 02.11.2017 21:15

    Păi, mai ieri am citit articolul despre MAN TGE. Oare ce zice Dieter Zetsche despre asta? Și el ar putea să râdă de VW Crafter îmbrăcat în haine de MAN.

  • Azazel, joi, 02.11.2017 23:33

    Mvai! Oare la fel spun cei de la VW și despre modelele Audi, cu care VW împarte platformele tehnice? Ca sa nu zic și Skoda. Că acolo nu vorbim de un model, ca in cazul de față, ci de aproape întreg portofoliul unei mărci. Îmi place când hotul striga "hoții".E drept insa ca nu doar despre VW se poate spune asta, ci de mai toți constructorii. Dar asta e altă discuție.

  • Andy, vineri, 03.11.2017 00:07

    Navara e mai masina ca Amarok iar Nissan facea 4x4 si pick-up-uri cand VW nici nu stiau cu ce se mananca si singurul produs era Beetle. Ca in viata reala, aia mai varza sunt cu gura cea mai mare.

  • Adrian C, vineri, 03.11.2017 00:50

    Cum isi permit sa mai deschida gura cand au comis-o grav cu tot grupul lor VAG ? Mi-ar fi rusine sa spun ceva de rau despre concurenta in locul lor !

  • tzenu_bmw, vineri, 03.11.2017 02:20

    @Andy Vw face masini comerciale de pe vremea cand Nissan nici nu exista ca si companie..... Vw ca si masini sunt printre cele mai bune din lume....ca si constructie ca si materiale ca si fiabilitate.....binenteles au fost si 'marsluite' cei drept dar asta nu inseamna ca nu sunt masini bune..

  • Ara, vineri, 03.11.2017 08:29

    Vai de mine! Nenorocire! Da' de ce nu spune ca masina care, dupa parerea mea, a fost baza VW, adica Beetle, "seamana" cu Tatra 97. https://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_97 Concluzia mea: jet!

  • Green_Alex, vineri, 03.11.2017 08:38

    Partea nasoala este ca Navara statea destul de prost la siguranta ultima oara cand m-am uitat. Oare cumparatorii de Mercedes accepta un produs premium cu mai putin de 5 stele EuroNCAP? Sau poate Mercedes o sa iasa mai bine ca navara?

  • Klaus, vineri, 03.11.2017 09:27

    @green_alex, cauta putin si rezultatele ncap la ruptura aia de iarmaroc de la VW....

  • Tibi, vineri, 03.11.2017 09:59

    Bai ce ma amuza cand vad atata inversunare contre VW, atata noroi aruncat, atatia hateri. E clar ca toti oamenii care au dus VW pe locul 1 mondial sunt niste cretini. Toti si-au luat teapa cu masinile cumparate.

  • Andy, vineri, 03.11.2017 11:46

    @tzenu Nissan prin Datsun a facut masini din anii '30. VW abia dupa razboi. In anii '50 Datsun se lansa deja pe alte continente si in '55 au realizat primul pick-up. Vezi cam ce facea VW pe vremea aia si mai vorbim dupa.

  • @Andy, vineri, 03.11.2017 12:11

    Come on! Nici Ferrari si nici Porsche nu faceau masini, cand Nissan facea masini prin Datsun. Niste incompetenti, dom'ne! Ideea marcii VW era TOTAL diferita, fata de ce insinueaza unii cu Nissan si Datsun. Si poate unii au uitat ca, daca nu se aliau cu Renault, erau mari sanse ca Nissan sa ramana un no name in Europa... cam cum sunt acum cu clasa compacta. Acolo unde Golf face legea la vanzari, poftim! Pe bune, poate nu ar fi rau sa o lasati mai moale cu aceste contre de gradinita, gen al cui tata e mai tare.

  • vianu, vineri, 03.11.2017 12:22

    eu sunt sigur ca toti de aici au comentat pentru ca poza era de Mercedes. Fiind si subiectul articolului Deci n-are nimeni ceva cu icoana aia auto. Acuma ii sta chiar bine "la colt".

  • G, vineri, 03.11.2017 12:46

    Dacă e Mercedes - fraierii cumpără! Urmează lansarea noului Mercedes Clasa A care va folosi platforma tehnică a Renaultului Megane și (unele) motoare fabricate la uzinele Dacia.

  • mishazaitev, vineri, 03.11.2017 12:52

    @Andy Acum daca ar fi sa ne luam dupa cine si ce a facut primul, ar trebui sa spune ca si Renault fabrica masini inaintea lui Nissan si tot asa... Ca sa nu mai spunem ca una dintre primele realizari remarcabile ale japonezilor a fost producerea lui Austin 7 sub denumirea de Datsun ...Asa ca nu cred ca are rost sa intri in jocul lui Tzenu si sa face apologia intaietatii oului sau a gainii. La urma urmei, la capitolul asta oricum Mercedes are castig de cauza, si asta de departe ... Nici faptul ca vezi doamne VW a comis-o cu poluarea nu mi se pare un argument, avand in vedere faptul ca, dincolo de toate, vorbim de cel mai mare producator mondial chiar si dupa scandalul dieselgate. Si atunci in ce consta ipocrizia domnului de la VW ... Pai haideti sa va spuna Misa: VW n-au avut problemele astea existentiale pe nici pe vremea in care au produs sub denumirea VW K70, o masina NSU, pentru a carei dezvoltare nu si-au adus nico contributie, nici vremea in care comercializau VW Taro, care nu era altceva decat o Toyota Hyllux rebranduita. Singura diferenta este ca masina era ansamblata in uzinele VW, insa nu era altceva decat un Hillux cu stema de VW. Vedeti?, E simplu ... Cateva cunostinte despre istoria automobilului si asemenea iesiri nefericite pot fi lesne combatite. Fara a fi nevoie de contradictii terne despre cine a facut ce si despre dieselgate ...

  • vianu, vineri, 03.11.2017 13:06

    Ptiu, drace! astia or facut o toyota in propria fabrica...oare nu li s-or fi blocat conclederu' de 14 cand au hotarat asta?...noroc ca Potinge era inca'n proiect ca altfel ii tragea de maneca pe sefi.

  • mishazaitev, vineri, 03.11.2017 13:52

    @vianu E mult spus "or facut", mai curand, "or ansamblat".... Cabina modelelor 4x4 era chiar fabricata in Japonia si montata pe sasiu in Germania ....Insa nu sunt nici primii nici ultimii care au procedat asa, sa ne-ntelegeam ... Francezii au fabricat G Klasse, Citroen C1 si Aygo sunt aceeasi masina, fabricata in aceeasi uzina, Honda Crossroad (de altfel cel mai bun 4x4 f cara a purtat sigla Hinda) nu este altceva decat un Discovery, sunt zeci de exemple care se pot da ,,,, in versiunea militara, foarte multi porducatori fabrica la Magna Steyer in Austria, aceasta companie fiind una complet independenta.

  • Edikkk, vineri, 03.11.2017 15:03

    sunt o sumedenie de modele Mercedes.. .care nu sunt... Mercedes... inafara de divizia de masini realmente Mercedes, masinile de lux.. celelalte masini sunt de fapt joint-venture cu Renault-Nissan !! multe masini de marfa mici sau mari, ca si acest pickup, impart nu numai motoare Renault sau Nissan dar chiar si carcase de masini Renault sau Nissan doar putin modificate si ... sigla, intradevar aceasta masina este deja 50% Nissan Navara..

  • zarnesteanu, sâmbătă, 04.11.2017 22:38

    Eu sunt de acord ca Mercedes a facut o greseala sa se asocieze cu nisan. Puteau foarte bine sa faca totul in house, pentru ca aveau ce le trebuia la indemana. Probabil ca luand de la nisan au iesit super ieftin, dar pe termen lung, eu vad asta ca o terfelire a imaginii Benz. In fine, baietii de la butoane stiu mai bine pe ce sa apese si pe ce nu si nu e ciorba mea sa suflu in ea. Pentru cei care fac infarct la asemanarea cu nisan, sunt zeci de site-uri care explica foarte clar diferentele dintre camionete. Nu sunt putine, si nici nesemnificative. Faceti o cautare cu "differences between mercedes x class and nisan navara" si o sa aveti material de citit din belsug. In special australinenii si neo zeelandezii stiu ce spun. Masina arata foarte bine, mai putin spatele. Interiorul insa, mai ales la dotarile de baza e de toata jena. Eu sper ca daca le tine figura si le merg vanzarile, la generatia a doua, istoria va fi total diferita. Per total, un truck ok care ar fi putut fi exceptional sub alta abordare.