Volkswagen I.D. Concept: între 400 și 600 de kilometri autonomie electrică, versiune de serie programată în 2020

Publicat miercuri, 28.09.2016 18:55 de Mircea Meşter

Unul dintre cele mai așteptate concepte ale Salonului Auto de la Paris a fost prezentat miercuri, în preziua evenimentului din capitala Franței. Volkswagen I.D. Concept prevestește viitorul electric al mărcii germane.

După câteva săptămâni de teasere oficiale care au culminat cu un comunicat în care cel mai nou concept pe care Volkswagen îl pregătește pentru Salonul Auto de la Paris era comparat cu Beetle la nivel de importanță în gama mărcii germane, nemții au publicat în sfârșit imaginile oficiale ale celui mai nou Show Car care poartă sigla brandului din Wolfsburg. Numele său oficial este Volkswagen I.D. Concept și își propune să apară pe străzi în versiune de serie în 2020, cu o versiune complet autonomă programată pentru 2025.

Volkswagen I.D. Concept: date esențiale

● VW îl prezintă ca pe "un ambasador al mărcii", fiind prima apariție dintr-o gamă de mașini 100% electrice. Nu va avea versiuni cu motoare termice.

● Construit pe o platformă nouă semnată de Volkswagen: Modular Electric Drive Kit. VW o prescurtează MEB.

● Liniile de design pe care le vedeți pe acest concept se vor regăsi în versiune de serie pe toate modelele electrice care vor reprezenta coloana vertebrală a mărcii în viitor.

● Motor electric de 170 CP (125 kW)

● Autonomie totală: între 400 și 600 de kilometri cu un singur "plin" de baterie.

● În interior, conceptul german este definit de un concept nou de aranjare a habitaclului. Volkswagen îl denumește "Open Space". Nu există în acest moment imagini din interior.

● Volkswagen: "Exterior cu dimensiuni de Golf, interior cu dimensiuni de Passat"

● Versiunea de serie va fi lansată în 2020 și va fi o compactă care va fi vândută în paralel cu Golf.

● Mașina va costa în momentul lansării "cât un diesel bine echipat". În acest moment, cel mai scumpă versiune Golf diesel este 2.0 TDI Highline cu transmisie DSG, care are un preț de 25.000 de euro în România. Este deci de așteptat ca modelul electric să aibă un preț de pornire sub 30.000 de euro.

● Conceptul anunță o versiune complet autonomă. Volanul multifuncțional este retractabil, se plkiază și se "ascunde" în planșa de bord atunci când mașina funcționează fără șofer.

● Cu ajutorul noii game electrice, Volkswagen anunță oficial că vrea să vândă un milion de mașini electrice pe an până în 2025.

  • someone, miercuri, 28.09.2016 20:53

    interesanta masina...daca autonomia si puterea raman, si pretul de asemena, va deveni o oferta tentanta. nu pot insa sa nu remarc cum linia plafonului si mai ales montantul C ne spun clar ca masina asta e inrudita cu Golf. ceea ce nu e un lucru rau sau bun, e doar o observatie

  • Seat, joi, 29.09.2016 05:02

    Sa-i puna acoperis panoramic cu celule, asa cum are prius.

  • nelu, joi, 29.09.2016 16:10

    Apare abia in 2020?! Multi se plangeau ca apare Model 3 prea tarziu,in frunte cu Mester. Acum nu mai ziceti nimic??

  • mircea, joi, 29.09.2016 17:03

    @nelu Dacă tot mă pui vârf de lance și ne inviți atât de elegant la bară, răspundem: https://goo.gl/a1kfvq

  • nelu, joi, 29.09.2016 18:08

    Acum am vazut,scuze Mircea. Vorbea lumea prin targ ca Tesla va scoate pe piata Model 3, mai tarziu,din lipsa de resurse(financiare). Sa inteleg ca si VW nu mai are bani? :)

  • mircea, joi, 29.09.2016 19:40

    @nelu Nu, doar că diferența dintre VW și Tesla e că Tesla nu mai lansează nimic până când ies pe piață modelele noi. La VW vom vedea niște electrice și până atunci. Primul pas e o îmbunătățire a lui e-Golf care va veni fix în toamna asta.