Zodia tigrului

Publicat miercuri, 18.04.2012 19:00 de Dragoș Băltățeanu

A venit momentul pentru un nou best-seller marca Kia. Coreenii au decis că este timpul să înlocuiască cel mai bine vândut model al mărcii. Am testat noul Kia Cee'd.

  • Raul, miercuri, 18.04.2012 19:20
    Motor

    Aceasta e singura motorizare la Diesel?

  • Cosmin19, miercuri, 18.04.2012 19:23
    Parere

    Cand ma uit la unele poze, ma intreb daca acea linie laterala nu e cumva prea abrupta.

  • Thor, miercuri, 18.04.2012 20:03

    260 nm plecand de la 1900 rpm , nici nu e fortat :) Daca se mai chinuiau putin il faceau aspirat. Si cat vor pe "tigrul" cu motorizarea asta ? 20500 euro ca verii de la hyundai ? Ce-ai facut

  • Thor, miercuri, 18.04.2012 20:32

    Am subevaluat masina..... pardon tigrul 21.090 euro e pretul corect :) :) Are jante de aliaj pe 16" in echiparea standard jjjmecherie de masina Are cineva o batista ? ca sa le plang de mila :)) http://www.kmss.sk/~/media/SK/Files/Ceniky/new_ceed_cennik

  • edi80, miercuri, 18.04.2012 20:51
    super masina!

    o masina ok cu un pret ok zic eu..acum il asteptam sa vina insa cred ca o sa fie la fel ca surata ei...oricum face toti banii dupa cum arata si ce performante are...fiabilitatea a dovedit-o de cativa ani incoace..ce sa zic sper sa aiba cat mai mult succes insa cu ng ng de la noi e greu! noi inca ne luptam cu masini de 10-15 ani de afara sa le inmatriculam cu motoare de 2000 si peste...

  • antonny, miercuri, 18.04.2012 21:13
    ****

    Domnule Dragos de ce spunetii ca, 1.6 135 e o dezamagire ce nu va placut ??? ce problema are?

  • kim_vl, miercuri, 18.04.2012 21:34
    1.6 135 CP

    Daca tot ati testat 1.6 benzina 135 CP DCT si spuneti ca e o mare dezamagire macar explicati, nu lasati lucrurile in coada de peste. Eu, de exemplu astept aceasta configuratie, nu diesel-urile.

  • joe-leslie, miercuri, 18.04.2012 22:03
    frumusel acest colaj

    frumos acest colaj de peugeot 3008 si noul opel astra..poate unii observa mai greu din cauza grilei frontale originale..dar din lateral masina asta poate fi mai ales un peugeot 3008 cu alt nume....dar pretul e halucinant pt. o coreeana....de asta nu se vind destule...inauntru e f. frumoasa, i-au ajuns pe europeni, poate ca pe alocuri i-au si depasit

  • kim_vl, miercuri, 18.04.2012 22:13
    Noul Ceed

    Mama cum arata, atat interior cat si exterior ! Eu cred ca e peste i30. Cat despre comparatia cu ceilalti competitori nici nu mai am cuvinte. Poate la motoare mai scartzaie, dar l-as lua cu ochii inchisi in fatza unui Golf, sa zicem.

  • Razvan, miercuri, 18.04.2012 22:24
    Cutia de viteze DCT

    Ne poti da mai multe detalii despre cutia respectiva? E comparabila cu DSG-ul de la VAG?

  • ingineru, miercuri, 18.04.2012 22:27
    BUN bun

    Daca preturile de la veche gen se mentin se va vinde foarte bine. Pe mine nu prea ma incanta designul exterior...dar fiecare cu gusturile lui.

  • Esan, miercuri, 18.04.2012 22:54
    Sunt impresionat

    In locul VW mi-as face griji, masina m-a incantat surprinzator de mult, daca nu vor fi prea nesimtiti in ceea ce priveste pretul, mai mult ca sigur vor avea succes, mai ales in Romania. Superba ca design atat exterior cat si interior, chiar si-au facut temele coreenii, succes!

  • kim_vl, miercuri, 18.04.2012 23:06
    Vanzari Kia Ceed

    @joe-leslie Actuala generaţie Kia Cee'd s-a vândut în 633.000 de exemplare. Ti se pare putin ?

  • adyj13, miercuri, 18.04.2012 23:38
    Performante

    De ce comparati diesel-ul de 1.6 cu cel de pe golf de 2.0 ? Corecta ar fi fost comparatia cu 1.6 TDI 105 CP. In aceste conditii motorul de pe Kia ofera performante superioare. 1.6 TDI accelereaza de la 0-100 in 11.3 s fata de Ceed in 10.9 s , si viteza maxima este superioara 190 la golf si 197 la Ceed.

  • gheorghita.cristian, joi, 19.04.2012 00:56
    Pret/performanta/Calitate

    Nu prea inteleg eu de ce lumea afirma cu atata ura "aceasta coreeana"...haideti sa vedem : fact : masina e conceputa si fabricata in Slavacia (cel putin noul Ceed) ..de o companie coreeana..Vi se pare mai putin europeana decat cele cu care ne-am obisnuit ? Golf VI, Opel Astra NG, etc.. Arata foarte bine, e o schimbare uriasa in design fata de predecesoarea, calitatea materialelor si finisajelor se anunta a fi net superioara multora din clasa (vedeti N teste facute de diversi review-eri gen Automarket). Asiaticii se pare ca au invatat lectia : Daca nu le place ca e fabricata acolo de unde le vine orezul ,atunci le-o facem la ei ,sa arate ca ale lor ...si cu siguranta o vor vinde foarte bine . Sunt convins ca a intors deja din drum multi fani ai Golf-ului care se pot mandri ca au aer climatic si alte cateva dotari de bun simt incepand de pe la 17.000 EUR ... La capitolul motorizari nu comentez ... inca :)

  • edi80, joi, 19.04.2012 02:10

    asa e cristi dar intr-o lume monopolizata de tdiuri si cazane din jermanica de 10-15 ani ce pretentii sa ai de la niste mancatori de seminte? decat sa dea 15 mii pe o masina noua si coreeana mai bine isi aduce un a6 sau un passat tdi ce naiba... asta e conceptia degeaba dati voturi negative ca asa este...asta e realitatea si mentalitatea multor personaje de la noi din tara!!!

  • eu, joi, 19.04.2012 08:44

    Deci, ca sa incep asa, eu sunt posesor de Ceed dar motivul care m-a facut sa iau aceasta masina nu cred ca am sa il regasesc in the next generation. Masina actuala e super misto la banii pe care i-am platit. Nu zic ca generatia noua nu are calitatile necesare pentru a costa atata. Eu zic doar ca saltul calitativ va face ca pretul sa iasa din gama mea si nu imi permit sa o pot cumpara. Voi gasi alte oferte mai tentante la aceiasi bani. Cum zic si cei de la revista Top Gear Anglia: "nu cred ca asta va mai fi urmatoarea masina cu pret rezonabil de la ei din eminsiune"

  • suporter, joi, 19.04.2012 08:46
    aiurea...

    Indiferent de progresele facute, grupul coreean nu va scapa de vechile metehne si anume de a imprumuta din designul altor marci.Aceasta kia daca nu avea in spate sigla oricine ar confunda-o cu Opel Astra.Nu se poate ca o Kia sa ia 4.2 si un Civic 3.9.Este o intoxicare masava si o promovare exagerata a anumitor constructori...pacat.

  • C-G-C, joi, 19.04.2012 08:48
    @edi80

    Si ce propui maestre? Personal sunt un "adept" al masinilor noi, dar momentan conduc o masina luata la mana a doua, pt ca dupa experienta masinii noi in Romania mi-am dat seama ca nu se merita. Si una peste alta, nici Ceed-ul din 2030 nu se va putea compara cu un A6 sau Seria 5 din 2005-2007.

  • unckle, joi, 19.04.2012 09:09

    Ciudate concluziile testului ... sincer. Motorul pe benzina spuneti ca-i o dezamagire ... dar l-ati testat cu o cutie automata, cu dublu ambreiaj ... similar cu ce ofera VW ...si poate ar fi interesant sa observam ca ofera mai multa putere decat 1.2tsi si 1.4tsi din curtea VW, similar cu ce are renault in materie de motor turbo, un pic sub 1.4turbo de la fiat ... nu prea pricep de ce spuneti ca-i nasol ca motor. De asemenea nu prea pricep de ce un motor diesel cu cuplul la 2000rpm este apreciat ca fiind "bun" ... @kim_vl -- seria 5, A6 si clasa E au vandut cam la fel de mult pe generatiile "curente" ... si costa in medie cam cat 5 Ceed/i30 .. nu prea inteleg de ce consideri ca 650k exemplare vandute este o mare performanta.

  • @unckle, joi, 19.04.2012 09:26

    Sper ca iti dai seama ca tu compari mere cu pere: tsi sunt motoare pe benzina, iar masina testata este un diesel.

  • syktasy, joi, 19.04.2012 10:06
    @Dragos

    De ce modelul pe benzina 1.6 DCT (135cp) este o dezamagire? Articolul este incomplet.

  • TIKA, joi, 19.04.2012 10:16

    Un lucru foarte important este ca acest grup kia-hyundai, au intrat foarte tare in EU si asa cum se vede in cifre, in mod clar au luat din piata de frantuzisme si japoneze.Sunt foarte sigur, ca la calitate sunt peste unele.Am vazut noul i30 si am ramas uimit cat de bine poate fi finisat!

  • LauCalin, joi, 19.04.2012 11:12

    Hai sa ma bag si eu in seama. Inainte de toate ii apreciez pe coreeni pentru saltul calitativ pe care l-au avut in ultimii ani, la un pret mai mic decat concurenta si dotari cel putin la fel de multe. Asta a fost cartea pe care a mizat Kia. Acum vine si cu un design interesant pentru o masina coreeana. Probabil ca isi merita banii daca se merge pe aceaiasi politica de preturi. @Edi, fals! Decat sa dai 15000 de euro pe o masina noua care in cativa ani se devalorizeaza in draci (mai ales una care nu are o imagine tocmai buna), mai bine iti iei o masina de 2-3 ani si aproape noua. De ce nu pui problema si asa? Eu asa am facut. Mancator de seminte sau nu cum zici tu, eu nu regret nicio clipa alegerea facuta ;) Ah, ca si aia poate fi pilaf daca ajunge pe mana unui idiot asta e o alta poveste. Insa faza cu "masina noua, e masina noua" nu prea mai tine, pentru ca in ziua de azi masinile nu prea mai sunt construite sa fie fiabile.

  • dragos.baltateanu, joi, 19.04.2012 11:21
    motor benzină 135 CP

    Am putut merge câţiva zeci de kilometri cu Kia Cee'd cu motor 1.6 GDi 135 CP. Am condus aceasta varianta iniţial cu cutie DCT, apoi cu cutie de viteze manuală. Acest motor se simte anesteziat, cei 135 CP fiind anemici. Reprizele sunt lente şi lungi, motorul fiind parcă lipsit de cuplu. Cutia DCT este ok, dar nu are rafinamentul unei DSG, de exemplu. Treptele se schimba rapid, dar nu este intuitivă, uneori reacţionând lent. Atât timp cât conducem relaxat îşi face treaba bine, dar dacă abordăm un stil sportiv începe să ezite, întârziind prea mult schimbarea treptei. Poate fi folosită şi în mod manual, treptele fiind schimbate prin intermediul levierului sau cu ajutorul clapetelor de pe volan. Există şi un mod sport al cutiei care ţine motorul mai turat înainte de schimbarea treptei. Cutia automată cu dublu ambreiaj este disponibilă doar în asociere cu motorul 1.6 GDI 135 CP. Un alt minus este faptul că această cutie adaugă o jumătate de secundă la sprintul 0-100 km/h şi creşte şi consumul de carburant.

  • cmg_george, joi, 19.04.2012 11:35
    @dragos.baltateanu

    Pai 1.6GDi-ul asta are printre cele mai bune cupluri dintre toate motoarele 1.6 aspirate disponibile... Pe i30 0-100 9.9s parca o valoare de foarte bune pentru motoarele aspirate... abea motoarele turbo de 1.4 intrec valoarea asta...

  • ionut, joi, 19.04.2012 12:07
    motor benzină 135 CP

    Deci pentru o familie cu 2 copii isi face treaba, nu se merge f sportiv ... :)

  • Thor, joi, 19.04.2012 12:24
    au descoperit apa calda

    Are cuplu' lui peste prajit, 164 nm la 4850 rpm. Si injectia directa de benzina pe o aspirtata e de o prostie rar intalnita. A avut si vw acum ceva ani o asemenea motorizare 1.6 Fsi, daca mai tine minte cineva, au renuntat la ea din motive obiective (fuel sensitive), si au preferat sa ramana cu aspirata de 1.6 simpla

  • t, joi, 19.04.2012 12:28

    normal ca e o dezamagire psihologica cand ai un turbodiesel si un benzinar aspirat. zvacul initial de la diesel nu se regaseste la benzina, logic. dar acel zvac se pierde instant pe cand la benzina daca o folosesti, la fel, in plaja de turatii performante , te va duce mai repede. pt lejeritate si lipsa grijilor cotidiene, pt strecuratul prin trafic sa surprinzi fara semnalizare, da un diesel imediat te trece in locul liber, fortand pe celalat sa franeze, daca nu doarme pe el intr-adevar. stiu cum se misca cel de 140cp de pe veloster. si mare diferenta 5 cai nu o fac, decat in tabele. sistemul mecanic care pune puterea pe asfalt e mai importanta. deci daca i30 pleaca de la 16k dar real e 14k (banuiesc ca vor pastra reducerile la dealershipuri constante, doar ca lista oficiala va fi cea cu 16k) atunci kia ceed ar trebui sa aiba pornire "de lista" de la 14k euro si real 12k euro. ceea ce ar fi foarte bine. un eventual proceed sa plece de la 11.5k ar avea acelasi succes ca si generatia actuala, daca nu mai mare. important este ca masina sa nu aiba probleme grave de mecanica si servisarea sa fie ireprosabila. adica, cand mai ai "chichite" sa nu te faca "nebun" sau "paranoic" mecanicii si sa accepte sa remedieze situatia. garantez ca acest respect din partea producatorilor le aduce clientela obisnuita si nu perceptiile "de brand" care sunt teoretice

  • newton, joi, 19.04.2012 12:38
    @@unkle

    ia citeste primele randuri scrise de unkle, apoi citeste randurile scrise de tine si identifica pe undeva pruna lipsa. In alta ordine de idei, si on topic, masina asta mi se pare un salt maricel fata de generatia precedenta, dar banuiesc, ca va veni si cu o crestere de pret, ceea ce pe undeva o scoata din filisofia marcii: ieftin si pe undeva bun. S-au chinuit atat de mult la interior, sa ofere ceva original si placut ochiului, dar au cam dat-o in bara cu prizele acelea de 12v si mufa de usb de pe consola centrala. Parca le-ar fi ramas pe stock, undeva prin depozit niste unitati si le-au montat pe masina, fara sa le integreze frumos. E in antiteza totala fata de restul masinii. Este o echipare deschisa la culoare, inclusiv bordul, dar volanul l-au lasat negru. Se puteau concentra mai mult. In ceea ce priveste vitezometrul pe LCD, nu-mi place. Se vede putin artificial, mai ales in zona de unde incepe acul indicatorului. As prefera oricand cel analogic, chiar daca ar insemna sa renunt la anumite optionale.

  • BrillCK.ro, joi, 19.04.2012 12:49
    Yessssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!

    Sint indragostit de aceasta masina. Am una 1.6 benzina 122 CP si se misca foarte bine. Ce au scos acuma e de-a dreptul exceptional. Cred ca cel care a testat modelele e un admirator al motoarelor diesel. Pina nu testez eu nu cred ca e dezamagitor. Daca exista posibilitatea sa vedeti ce am postat anul trecut despre KIA o sa vedeti ca am avut dreptate :) Pina atunci drumuri bune si... FELICITARI KIAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

  • bibi, joi, 19.04.2012 13:36
    nu inteleg?

    de ce se face referire la "sportivitate" cand vorbim de o masina normala, de familie, nu de masini sport. o masina ca asta trebuie sa te duca de la A la B. si cum am mai spus-o si in alte postarii nu comparam turbo benzina cu o aspirata benzina, diesel tractoare au fost si au ramas.

  • JP, joi, 19.04.2012 13:40
    design exterior

    Din lateral mi se pare ca seamana cu Fiat Bravo

  • antonny, joi, 19.04.2012 15:02
    ****

    Domnule Dragos scuzati ca va spun " sunteti penibili " cand spuneti ca ati condus doar cativa km masina,si declarati un mare minus "o jumatate de secunda" in loc sa vedem si noi un filmulet cum schimba masina .....hai sa fim seriosi ca un cumparator care da o suma destul de mare nu il intereseaza jumatatea de secunda

  • octav71, joi, 19.04.2012 15:18

    Cateva chestii lipsa: - spatiu in spate suficient, ok.... dar, punem si noi o poza ceva de pe acolo, de ce trebuie sa va cred pe cuvant? - cursa schimbatorului de viteze, cateva cuvinte despre ea, nu cred ca suferea cineva; In rest, masina ok, dar pana cand nu va fi disponibila sa facem un drive-test, ramanem la stadiul de dat cu parerea.

  • sandman, joi, 19.04.2012 17:28
    ceed

    neinteresanta ca sa nu spun groaznica. dar romanul tot pune botul si cumpara. motoare slabe, directie imprecisa...tot ce ti-ai dorit. au furat din design la greu de la alte marci.

  • S.R.I, joi, 19.04.2012 23:38
    Text

    C-G-C @edi80 .Nu mai compara noul modelul Kia Ceed cu masinile sedan Audi A6 si BMW seria 5,deoarece sunt clase diferite ,Ceedul este un hatchback.Iar din punctul meu de vedere noul Kia mi se pare foarte convingator si sa nu mai spun despre dotari,pentru ca au venit cu niste dotari excepotionale,adika hai sa fim seriosi de la scaunul soferului fata cu 2 pozitii de memorare,la scaune incalzite fatasi navigatie,este un pas foarte convingator pt aceasta marca.Bravo Kia ,faceti niste masini superbe.

  • gheorghita.cristian, joi, 19.04.2012 23:38
    Sportivitate :)

    De ce oare doreste un posesor de Kia Ceed sportivitate de la aceasta masina cu aceste motoare? E un hatchback cat se poate de clasic ,pt familisti si tineri cu pretentii de look,dar fara prea multi bani pt o masina sport (cu motorizare si performante sport). Noi chiar nu putem sa facem diferenta? @LauCalin : ai dreptate si sunt perfect de acord cu tine. Eu sunt adeptul masinii noi pt ca nu imi permit una de calitate superioara, dar nici nu imi este necesara. Daca mi-as permite una de max 3 ani vechime de la Audi, Volvo,BMW as fi primul la randul autohaus-urilor pt ca intr-adevar masinile de rand sau sa le zic mai bine de consum , nu se mai axeaza pe calitate si durabilitate mare, ci pe cost effective masina/consum. Una peste alta , eu acum detin un Opel Astra G luat in 2009 de noua pe care anul acesta vreau sa o schimb. Ma tot uit in gradina celor de la Opel (in continuare prima optiune pt ca sunt fan al marcii) dar am testat f multe hatch-uri din gama Opel Astra , gen Focus, Cruze 5drs, Civic Confort si am ajuns la o concluzie simpla :) La inceput am zis : vreau dotari de confort in interior si un motor pe benzina mai vioi decat cel de 90CP al meu.....am testat, am super calculat, am pus picioarele pe pamant si am vazut actuala masina pe trotuarul din fata scarii, plina de praf, printre pietarii din Oltenita si am zis asa : "-Nu am bani de toate dotarile pe care mi le doresc -Nu merita o masina scumpa in Bucuresti -in 2 ani si jumatate abia am facut 33000 KM -noua masina va face acelasi lucru ca actuala ,doar ca vreau sa ma vanture automat cand va fi vara, vreau sa imi tina fundul bine in curbele pline de gropi din Romania, vreau comenzile pe volan si airbag-urile de rigoare :) Daca faci un pic de studiu si te documentezi vei putea sa faci diferenta intre necesitate si vise. Oameni buni, KIA Ceed este un hatch pt TOATA lumea, nu este o masina sport, nu este o limuzina . Te va duce din A in B, asa cum zicea cineva mai sus, cu un consum decent de combustibil, cu o rata decenta la banca si cu un desing placut (suficient de placut cat sa te simti si tu "ca un boss" in masina ta noua....maxim 2 ani pana cand deseneaza alta mai frumoasa :)) DSG, TFSI si alte minunatii sunt tehnologii f bune, am testat si eu si mi-a placut..ce nu mi-a placut este faptul ca daca alegi o astfel de tehnologie pt propulsia masinii si o adaugi la prima varianta de echipa vei avea un Logan foarte potent (adica o masina in care te urci doar pt ca trebuie sa te duca undeva si oricum mai placuta si mai complexa e privelistea de afara decat cea dinauntru) . Imi permit sa ma dau cu parerea despre ceea ce am zis mai sus pentru ca de acum am 1 an de cand ma uit pt noua masina...pe prima mi-am luat-o pt ca nu aveam alti bani si alte variante,dar voiam masina...acum am alte necesitati si alte placeri , dar realitatea te loveste abia dupa ce te duci des in showroom-uri, dai mii de mail-uri, faci sute de configuratii si dai si un ochi prin buzunare. Cred ca nu sunt pe aici prea multi oameni care si-ar permite o Kia la fel de usor ca un salam de vara....cred ca intelegeti ce vreau sa zic.. Numaii de bine.

  • LauCalin, vineri, 20.04.2012 12:29

    Da, interesant ce spui. dar as vrea sa te intreb un lucru: crezi tu ca se merita sa pierzi dupa 2 si jumatate cateva mii de euro, in conditiile in care, cel putin teoretic, o masina de 33000 de euro se comporta ca una NOUA? Scuza-ma, eu as zice ca e ghinionul tau si norocul celui care o cumpara. Eu am cumparat dupa 2 ani si jumatate masina cu 8000 de euro, in conditiile in care noua a fost 16500-17000. e drept, criza era mai puternica si oricum Beetle nu se vinde asa usor precum un Golf. Nu stiu, nu iti cunosc masina, nu te cunosc nici pe tine :)) , dar sincer m-as gandit de doua ori daca sa o vand sau nu. Pentru ca totusi, vorbim de un buget intr-un fel limitat (Opel nu are pretul unui Mercedes) si eu cred ca e pacat si de bani. iar chestia asta e valabila cam pentru toate masinile. Parerea mea. o zi buna! :)

  • gheorghita.cristian, vineri, 20.04.2012 13:19

    Salut. Da ai dreptate, masina mea a costat de noua 9500 EUR si a fost asa cum am zis o varianta de compromis..bugetul nu era f mare, nevoia de masina era mult mai mare si in banii aia aveam o singura varianta de nou : Logan. Diferente mari intre cele doua masini, inafara de pret (la vremea aia) nu sunt...doar ca am avut mai multa incredere in marca Opel si putinele detalii in plus au facut pt mine diferenta. Nu are rost sa mai incep discutia pe care toti o cunoastem legata de riscurile achizitiei unei masini la mana a2a. Nu toti avem timp si cunostinte sa ne asiguram ca in aceeasi bani cu una noua nu ne alegem cu o masina care ar putea genera un lant de probleme in scurt timp. Eu am avut un avans de 4000 de EUR si restul i-am luat pe credit in lei pe 5 ani. Nu am mentionat cazul meu dar eu aceasta masina nu am luat-o ca sa o vand. Am luat in calcul un viitor buget mai mare in urmatorii 2-3 ani, lucru pe care l-am infaptuit si apoi masina inca din prima zi a fost "maritata" parintilor mei..lor le va ramane, nu o voi vinde, deci pot sa zic ca nu am pierdut si nici nu am castigat nimic. Dar, acum iau in calcul o masina mai scumpa pe care mi-o voi achizitiona cu un avans minim , dar tot de noua.. Locuiesc la bloc, in Bucuresti, am un serviciu care nu imi va permite sa alerg dupa piese sau service-uri in cazul in care o masina la mana a doua mi-ar genera situatii neplacute (trebuie sa recunosti ca in conditiile de mai sus mentionate se pot intampla). Cu masina actuala am cheltuit doar banii pe revizii (sume mici) si un singur accident minor (o bara inlocuita). Din 33000 km , cca 20000 sunt facuti in concedii inafara tarii. Nu imi permit sa imi asum un risc, avand in vedere un stil de viata cu care am descris 70% din persoanele de varsta mea 27 ani, job-ul + familie si necesitati. Din aceste motive consider masinile ca si Kia Ceed, si masinile noi in general , un plus. Voi achizitiona noua masina tot de noua, probabil Kia, probabil Opel , intr-un buget de cca 15-17000 EUR dar pentru urmatorii 5-6 ani. Pentru asta Kia imi ofera tot ce am nevoie , la randul lor mai sunt si altele in acelasi buget. Da in 6 ani va fi o masina depasita, dar nu pot sa consider ca merg la castig indiferent de pretul si vechimea masinii, atata timp cat o iau cu CREDIT! Si imi dau voie sa cred ca cei mai multi dintre noi ne luam masinile tot pe credit sau leasing. Cine are 8000-10000 de EUR cash si isi cumpara masina la mana a doua cash, dupa parerea mea o va cocosa cu drumurile sau afacerea proprie, ori daca e unul din cei ca mine, nu constientizeaza cat de multi bani da pe o masina, vizavi de necesitatile lui (drumuri pana la serviciu si 2-3 drumuri lungi pe an).Pe termen scurt o asemenea suma cash pe o masina rulata e un efort imens. Eu asa gandesc si nu ma deranjeaza daca putini sunt de acord cu mine :) De asta avem dreptul de a posta pe forumuri :) Numai bine

  • mog, vineri, 20.04.2012 17:23
    @gheorghita.cristian

    ma regasesc si eu, destul de mult, in descrierea facuta de tine. si eu am avut un buget limitat acum 5 ani, 12000 eur, am avut aceleeasi dileme (nou vs sh) iar kia ceed mi a oferit cel mai bun raport calitate pret atunci. ca sa primesc de la alte marci chestii asemanatoare ma costa 15-16 00 eur... la mine au fost mai multe motive pt care am optat pt nou si nu sh, inclusiv faptul ca eram incepator in viata de bucuresti, nu prea cunosteam service`uri/magazine de piese auto, in caz de probleme cu masina sh :)

  • LauCalin, vineri, 20.04.2012 19:58

    Si eu la fel, am cumparat masina cand m-am mutat in Bucuresti. Dar m-au ajutat foarte mult si cei de pe forumul VW, acolo am gasit niste mecanici foarte buni cu care m-am vazut doar la revizii. Singura alternativa noua la masina mea a fost Loganul si eram hotarat sa-l cumpar. Asta pana cand am gasit masinuta din semnatura careia nu prea am avut ce sa-i reprosez. Practic la 25000 de km e o masina aproape noua. Nici nu m-a rupt de bani pana acum si nu regret alegerea facuta. E drept insa ca nu e o masina noua, dar cand dai 3-4000 de euro mai putin... (bine, eu am avut si noroc cu jumatatea de pret :)) ). Hai sa zicem ca e o problema cu ea si dai cel mult 1000 de euro sa o repari (desi e o suma umflata), dar tot ramai cu 2-3000 de euro in buzunar (bani de concediu, combustibil... o mobila in casa, electrocasnice etc. si ai si o masina buna). Ca sa nu mai zic ca de banii aia poti sa-ti iei un scooter bun si scapi intr-o mare masura si de cozile interminabile de la semafor cu un consum de combustibil infim Pana acum am facut 21000 de km... sunt multumit. Si sincer urmatoarea masina cred ca o voi lua la fel. Consider ca nu prea renteaza o masina noua, mai ales in Romania.

  • unckle, vineri, 20.04.2012 20:18

    Eu sunt "de partea" lui LauCalin ... bugetul a fost strans si decat logan nou sau rate (am asa o mica oroare de rate ..) am ales un mercedes clasa A ... o masina la fel de greu de vandut ca si un Beetle :) dar kilometri destul de putini si relativ fiabila ca masina. Relativ la parerea lui Cristian despre masinile noi ... as avea o oarecare precautie in momentul in care as cumpara o masina ieftina "impachetata" in electronice. Prin masina ieftina inteleg cam orice este sub A4/Seria3/Clasa C. Motivul este destul de simplu - Accentul fratelui meu, desi nu are electronica aproape de loc, are probleme tocmai la electronica. Evident dicutia nou vs. sh este mult mai complexa si nu isi are rostul aici - cert este ca exista argumente pentru ambele variante. Eu unul as fi precaut inaintea oricarei achizitii, nou sau sh, in ceea ce priveste electronica de pe masina ce urmeaza sa imi populeze garajul (sunt oarecum "la limita admisibilului" cu asta de am luat-o acum .. si cam am o neliniste, inca nu am avut probleme dar cine stie). Prea multe jucarele strica bugetului ... si nu toate sunt acoperite de garantie in caz ca va ganditi ca "5year triple care" o sa va asigure un trai linistit pana la terminarea ratelor ;)

  • adi, duminică, 22.04.2012 22:39

    Cum de a ajuns Ceed sa ia 4.2, iar Civic 3.9? WTF!!! Nu sunt nici pe departe fan Honda, insa in general sunt masini bune, trainice, fiabile si oneste, iar in plus civic-ul a avut tot timpul un design original, plus motoarele vtec la care kia doar viseaza. Iar pentru ala care tot screme impotriva sh-urilor audi, bmw si mertz... Mai baiatule, tu pe ce lume traiesti oare??? Vorbesti aiurea de pe forumuri si din auzite, asemeni unui frustrat care nu ar suporta sa stie ca nu a facut cea mai buna alegere cand si-a luat un ceed nou. Mai intai urca intr-un seria 3 si vezi cum se simte si cum merge (asta daca stii sa tii colacul in mana bine), iar apoi deschide gura sa behai. Cum de ti-a trecut macar prin minte sa compari un a6 cu un ceed,....chit ca a6 ar fi la sh??? Clar ca habar nu ai despre ce vb. Evident ca nu stiu cum e noul ceed, insa vechiul ceed NU era pe acelasi nivel cu golf, focus, astra, megane, octavia ori 308; singurul motiv pentru care s-a vandut binisor a fost o politica accesibila de preturi...si cam atat....adica era ceed vs. Logan

  • adi, duminică, 22.04.2012 22:55

    ....iar la inceput, cele mai vandute ceed-uri au fost alea pe la 12.000, cu motorul de 1.4, benzina. Abia dupa cativa ani au devenit si dizelurile ceva mai populare. Mai incepuse cineva un versus pe un forum: kia sportage (nou) vs. bmw X1.. e bine sa te intinzi doar cat te tine plapuma, trebuie sa fim pragmatici, insa nici sa ne imbatam cu apa rece si sa cantam pe strada...imi iau geely de 10.000 eur, cu tapiterie de piele, iar apoi strig un gura mare ca are un raport calitate pret mai bun decat c-klasse cu tapiterie de stofa. Kia e un constructor care face lucruri ieftine care pana recent si aratau a lucruri ieftine. Evident, toata ieftineala asta s-a simtit destul de bine, si nu neaparat in design...iar cel mai bun exemplu sunt durerile de rinichi pentru cei care merg in spate cu ceed. Acum, pentru pretentii mai mari, si preturi mai mari, este necesar mai mult decat o simpla spoiala.... Vom vedea cum sta treaba in cativa ani.

  • eu, marţi, 08.05.2012 14:49
    scaune incomode

    Salutare. Kia Ceed a fost alegerea celor care nu vroiau un sh pana in 10 mii euro si nu vroiau nici logan. Iar pro ceed-ul a fost la momentul aparitiei un hatch in 3 usi placut si mai ales atragator la pret. Am condus vreo 10mii de km in Romania si Europa un Ceed. Daca am de ce sa ma plang atunci in primul si primul rand am sa ma plang de scaunele groaznic de inconfortabile. La drum lung am avut dureri de spate la fiecare deplasare. Nu vorbesc de directia slabuta sau suspensiile imprecise la viteza mai mare de 50kmph... Parerea mea este ca ar tebui(ar fi trebuit) sa acorde multa importanta la calitatea experientei la volan si mai putina eventual jucariilor pentru soferi(te). Altii asa au facut si le-a iesit foarte bine... Pana cand nu vor exista mai multe modele pe sosele si 'povestitori' cu experienta reala la volanul acestei noi generatii cred ca nici unul dintre noi nu are dreptul sa spuna ca ceva e prost(sau bun) sau fiabil la noul Ceed. Eu personal as vrea sa vad cu ochii mei daca si cat de mare e diferenta fata de vechiul model inainte de a spune ceva pro sau contra... sper doar sa se fi gandit si la sofer ;-) P.S. La prima vedere ati dat o nota cam mare pentru comentariile Dvs. In momentul in care performantele sunt mediocre si nu ati avut laude reale la caracteristici deosebite (ba chiar din contra, vezi directia) atunci notele sunt mult prea mari. Poate ca ceva date mai concrete ar fi facut mai credibil testul si nota finala.

  • Ion, miercuri, 23.05.2012 18:38
    alt target de cumparatori acum

    Eu sunt unul din cei care au cumparat vechiul ceed in 2007(versiunea best 1.4 - cea mai comuna pe la noi) pretul a fost important la momentul alegerii, dar si impresia ca e de calitate. Dupa 100.000km (vreo 10-12.000 in afara Romaniei) pot sa zic ca am avut dreptate si nu-mi pare rau. Am mers cu masina in toate conditiile posibile - de la -20 la 42 de grade, de la autostrada in germania pana la drumuri rupte la noi in munti, din delta pana in varful alpilor... Am schimbat 2 bielete pe garantie pana acum; consumul e f ok daca stii sa conduci. Puncte slabe sunt, evident: scaunele, suspensia prea tare, farurile, dar cele pozitive sunt mult mai multe. @ eu - suspensia e putin probabil sa fie cauza instabilitatii, mai repede pneurile de 185/65 cu care a venit masina...crede-ma pe cuvant

  • titu, joi, 04.10.2012 01:11

    Sunt posesorul unei Kia Cee'd sw varianta 1,benzina 1,6 ,122 cp si sunt foarte multumit . Ce vad aici pare chiar o ''chinezarie' nu mai are sril ,eleganta,pare ceva comun cu cele europene gen Ford fiesta.

  • eee, marţi, 28.05.2013 11:41

    @automarket: ati promis un update la pret la acest model, si nu l-ati pus, desi preturile au aparut de mult. de asemena, nu apare nici un concurent in partea dreapta

  • billy, marţi, 30.07.2013 23:15

    prima versiune a avut un atu la vremea ei, era o masina frumoasa (inca este zic eu care am una), depasea un pic 11000 e si era un model nou. Cel putin eu ar fi trebuit sa dau 9000 e pe un golf 4 de 7 ani, care acum dupa 5 ani de utilizare m-ar fi costat nu stiu cat reparatiile. Nu regret deloc alegerea din 2008. SCAUNELE MI SE PAR FOARTE COMODE, AM MERS 1000 DE KM INTR-O ZI FARA SA RESIMT OBOSEALA. Noul model se vrea un pic mai sus, bineinteles ca si pretul e pe masura. Kia e o masina buna.

  • pibunni2000, duminică, 04.05.2014 18:33

    sal.zilele acestea ma informez pt achizitionarea unei Kia ceed sw pt ca la prima vedere imi place foarte mult.deja am facut "o tura" cu kia carens si am ramas surprins cat de mult au "evoluat"coreenii....acum incerc sa fac "o tura" si cu ceed sw.referitor la cumpararea unei masini sh,nu o voi mai face niciodata pt ca nu mai accept sa platesc cu banii mei ceea ce a stricat un altul....asta e singurul motiv indiferent de marca masinii.va salut pe toti.