Dublu impact

Publicat joi, 29.11.2012 12:40 de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai

Opel propune publicului cel mai puternic diesel din segmentul compact. Se găseşte pe Astra şi vine cu două turbine al căror impact urcă puterea motorului de 2.0 litri la 195 de cai.

  • Ovidescu, joi, 29.11.2012 12:51

    Un masin frumos!

  • Cata, joi, 29.11.2012 13:06

    Cum sa faca doar in 8,9 secunde 0-100? insignia ajunge la 100 in 8,7 si e mai grea. plus ca varianta GTC asamblata cu moturul BiTurbo ajunge la 100 de km h dupa doar 7,8 secunde. cred ca informatiile pe care le aveti nu sunt corecte,zic asta in urma unui rationament cat mai logic.

  • Gigi Pascalu, joi, 29.11.2012 13:11

    'un masin frumos* ??????

  • mircea, joi, 29.11.2012 13:20

    @Cata Corect, am reverificat datele tehnice pe site-ul producătorului, sunt 8.4 secunde. A fost o neînţelegere legată de datele tehnice cu care a venit maşina testată. Mulţumim pentru sesizare, apreciem.

  • Florin, joi, 29.11.2012 13:42

    Octavia RS 2,0 TDI 170 cp: masa la gol 1470 kg, acceleratia 0-100km/h-8.3 sec...

  • 1.8 tsi, joi, 29.11.2012 14:01

    aha 1.8 TSI 160 cp benzina..masa 1450 ....acceleratia 7.9 s :))) ...tot benzina e baza

  • ., joi, 29.11.2012 14:14

    citroen c5 2.0 hdi 150 cp - 8.5 s, si are cu 45 cp in minus. exemplul e aleatoriu, vreau doar sa subliniez cata putere este irosita degeaba.

  • ., joi, 29.11.2012 14:14

    citroen c4 2.0 hdi 150 cp vroiam sa zic

  • Florin, joi, 29.11.2012 14:29

    @1,8 tsi Salut, Catalogul spune 1350 kg cu tot cu sofer la Octavia 1,8 TSI limuzina dar ai dreptate, se conduce mai placut decat TDI. Am testat motorizarile respective dar pe Superb.

  • -Rolf-, joi, 29.11.2012 14:36

    ...si totusi, daca lasam la o parte aspectul exterior care este peste orice asteptari, partea de performante este doar medie; doar 8.4 sec 0-100km/h, dintr-un motor bi-turbo si 400nm?! Exista masini din clasa medie (Passat, 508, Mondeo etc.) care avand o greutate mai mare, cai putere mai putini si cuplu motor mai mic au performante apropiate. Daca ne uitam la clasa compacta -unde apartine Astra- cifrele sunt si mai defavorabile in cazul unei comparatii directe: Alfa Romeo 2.0Multijet 170cp - 8.0sec; Noul Seat Leon FR 2.0TDI 184cp - 7.5sec; Skoda Octavia RS 2.0TDI 170cp - 8.3sec; s.a.m.d. Nu pun aici masini cu propulsie spate sau motorizari peste 2000 cmc (BMW 1-er, MB A-classe)pentru ca atunci situatia este chiar nasoala pentru Astra!! Se pare ca inginerii de la Opel, desi au un motor performant, nu sunt ei la fel de performanti incat sa reuseasca sa scoata tot "untul" din el, oricum n-ar fi pentru prima data cand cei de la Opel au asemenea mici nereusite. Dar daca las la o parte chetiunile astea, la partea de aspect exterior toti designerii auto, in frunte cu italienii si francezii, ar trebui sa mearga la cursuri intensive la cei de la Opel.

  • dan_grc, joi, 29.11.2012 14:52

    @-Rolf- Inginerii Opel au cam scos "untul" din el, spre exemplu dieselul de 2 litri bi-turbo de la Bmw are 218 cai, diferenta de putere este de 23 de cai, deci nu este mare, dar nu prea au scos "untul" din cutie si de modul in care se transmite puterea la roti, aici este problema, nu este suficient sa pui 2 turbine si sa scoti o putere care sa arate bine pe hartie, aici se vede o experienta pe care Opel inca n-o are. La aspect si eu sunt de acord ca arata f bine, si versiunea Caravan mi se pare peste Megane Sport Tourer ,despre care unii spun ca este cel mai frumos dintre toti, a cam fost cel mai frumos, nu mai este.

  • thenuts, joi, 29.11.2012 15:08

    Mi se pare ca e biturbo-ul de pe Lancia Delta care se stie deja de ceva vreme ca nu impresioneaza la acceleratie si performante + ca mie imi lasa impresia ca Opel se concentreaza pe o acceleratie mai slaba si pe o optimizare la consum decat restul (si totusi nu impresioneaza cu consumul mic)

  • Nup, joi, 29.11.2012 15:17

    nu stiu de unde aveti informatiile, insa masina accelereaza de la 0 la 100 in 7.8 secunde . Cautati ca scrie peste tot in toate testele .

  • -Rolf-, joi, 29.11.2012 15:23

    @thenuts, ai dreptate, este acelasi motor, dar si in cazul Lanciei performantele sunt mai bune: 7.9 sec. Este evident ca in dorinta de a avea in acelasi timp si performate si consum si tinuta de drum si directie si.......orice ori mai fi dorit, cei de la Opel au ramas doar cu aspectul exterior la superlativ.

  • antonny, joi, 29.11.2012 16:29

    doamne ce discutie despre cate secunde .....va intreb la ce va foloseste 0-100 km/h in nu stiu cate secunde pe autostrada ......hai sa fim seriosi nu cumepri diesel bi turbo pentru oras ???e decat marketing pe hartie ..... pe autostrada ma tin dupa un astra 2.0 195 cp si cu un diesel 2.0 150 cp ......

  • Fopel, joi, 29.11.2012 16:31

    Durata de viata: 150 000 km ! Dupa aceea, te uiti la ea prin geamul service-ului.

  • Thor, joi, 29.11.2012 16:57

    Lancia are 1.9 biturbo asta e 2.0, 1910 cmc vs 1956 cmc Nu au legatura motoarele intre ele, doar in imaginatia necunoscatorilor si a fanilor Fiat care traiesc acum doar din frumoasele amintiri . RIP

  • dan_grc, joi, 29.11.2012 17:00

    Este f ciudat cum toate motoarele turbo sau bi-turbo au o durata de viata stiuta de multi, dar cand un motor de 3.8 litri V6 de la Nissan are aproape 600 de cai, deci este super "dopat", ala nu are o viata scurta, asta se stie din start.

  • ., joi, 29.11.2012 17:12

    @Thor cand te vad o sa iti strang mana. Exista si pe AM un articol care elucideaza misterul motoareleor ficat care de fapt nu mai sunt ficat de muuuuulllltt.NU stiu de ce toti bat moneda....De parca sunt cele mai tari motoare din lume nu a mai vazut omenirea

  • antonny, joi, 29.11.2012 17:43

    @thor e adevarat sau e imaginatia necunoscatorilor ...motorizarea CDTI de 1,9 l este de la grupul Fiat , este vorba de motorul de 1910 cmc JTD 8 valve ( cel de 100 si 120 CP) si 1910 M Jet 16 valve ( cel de 150 CP ) Mai exista la Opel motoarele de 1248 cmc 16 valve CDTI , care sunt de fapt facute in colaborare cu Fiat . noul 2,0 litri CDTI este tot o colaborare cu Fiat , fiind utilizat si pe masinile grupului Fiat si pe noile Opel Astra sau Insignia. Motorul CDTI de doi litri de pe Insignia este de origine italiana VM Motori. Cel de pe Astra si Insignia este motorul MJet de la Fiat , de 1956 cmc ( aparut prima data pe Lancia Delta III , apoi pe Alfa 159 in versiunea de 165 CP ) si este o dezvoltare a celui de 1910 cmc , fiind a treia generatie dezvoltata de Fiat si Bosch .

  • Cata, joi, 29.11.2012 17:48

    Ma bucur ca am putut ajuta. Tin sa cred ca este mult mai important timpul in care face 80-120.E o repriza la care se fac cele mai multe depasiri.Avand in vedere natura motorului si drumurile pentru care a fost gandita aceasta masina,timpul in care 0-100 e aproape irelevant.Sunt curiosi cati dintre cei care au comentat au dus pana masina pe rosu in treapta intai si a doua,si daca au facut-o,cu ce frecventa. Cine a condus un corsa 1,3 cdti cu 90 in 6 trepte stie despre ce vbesc,masina aia era lenta de la 0-100 dar reprizele in depasiri erau foarte bune.

  • Thor, joi, 29.11.2012 19:19

    @antonny Nu exista motor de la VM Motori pe Opel, doar pe Chevrolet, este vorba de Cruze cu 1998 cmc. Cat timp au fost in parteneriat, a existat de atunci proiectul pentru imbunatatirea motorului de 1910 cmc. Sunt anumite elemente comune, deoarece s-a plecat de la un motor comun, dar exista diferente de fizice intre 2.0 de la Fiat si cel de la Opel. Intrebarea mea pentru tine este: Unde e acum 2.0 disel biturbo de la Fiat sau cand apare motorul lor ?!

  • Alin D., joi, 29.11.2012 23:10

    La banii astia ar merge mai bine un Megane RS...

  • antonny, vineri, 30.11.2012 00:15

    @thor ....raspuns la intrebare au 1.9 mjet twin turbo 190 cp

  • mip, vineri, 30.11.2012 00:42

    doua chestii, asa la viteza .... 1. masina-mi place ca aspect, dar bordul mi se pare cam complicat si greu de folosit cu atitea butoane/butonase .... 2. motorul e tare .... dar cred ca le trebuia o cutie de vit. mai performanta; 8.4 s .... nu-i rau dar la puterea aia ar fi fost mai bine un 7. ... s

  • Drg, vineri, 30.11.2012 01:17

    este o masina care arata foarte bine,dar la motoare sunt foarte slabi.urmariti noul golf 2.0tdi 150cp demaraj 8.6 sau chiar benzina 1.4 140cp cu demaraj 8.4 si consum mai mic fata de astra.iar preturile sunt mult sub cei 25000 ai opelului.

  • thenuts, vineri, 30.11.2012 12:05

    @Thor cand doi iti spun ca esti beat te duci la culcare prietene. A new 2 litre (1,956 cc, 83 mm bore, 90.4 mm stroke) Multijet diesel was introduced in third generation Lancia Delta in summer 2008. At its first version this engine produces 165 PS (121 kW; 163 bhp). For 2009 the engine was fitted to Alfa Romeo 159 as 170 PS (125 kW; 168 hp) variant. Fiat Sedici, Suzuki SX4 and the new Fiat Doblò generation use a 135 PS (99 kW; 133 hp) variant of this engine. GM Powertrain also developed [9]a 165 PS (121 kW; 163 bhp) version for Astra and Insignia. In 2011 GM Powertrain Europe developed a new derivative - the twin-turbocharger BiTurbo version, with 195 PS (143 kW; 192 bhp), which is used in the Insignia and starting with 2013 in the Astra J. Internally the new engine is referred to as GM Family B engine. The same engine was also available in the 2011 Saab 9-5 with 160 PS and 190 PS twin-turbo, and in 2012 Chevrolet Malibu with single turbine - 160 PS. Am gresit putin ..nu e acelasi motor ci e unul comun insa modificat putin de fiecare constructor in parte.

  • thenuts, vineri, 30.11.2012 12:11

    @. Motoarele Fiat sunt inca facute de ei in proportie de 90%. Nu stiu cine te-a mintit pe tine ca nu mai sunt fiat "demuuuuuult".

  • antonny, vineri, 30.11.2012 15:00

    @thor ...raspuns la intrebare au 1.9 mjet twin turbo 190 cp

  • Thor, vineri, 30.11.2012 20:28

    @thenuts Stiu ca suferi din cauza ficat, dar incearca sa vorbesti frumos. Sunt motoare care au plecat de la proiecte comune, dar sunt dezvoltate diferit. Motoarele diesel de 1.3 1.9 si intreg sistemul multijet isi au originile din anii 2001 - 2004 cand GM detinea 20% din Fiat, ceea ce i-a salvat de la faliment, pompand bani cu lopata pentru ca intreg sistemul multijet sa-si gaseasca aplicabilitate. Iar pentru drepturile de propietate a celor doua motoare sau platit miliarde. Din 2005 fiecare merge pe drumul lui si-si dezvolta ambele motoare cum vrea.

  • Mihai, vineri, 21.12.2012 00:24

    @dan_grc Parerea ta ! Mie imi place mai mult Megane ST.

  • clau_bv, sâmbătă, 28.09.2013 20:01

    In Germania majoritatea masinilor care circula, cele mai multe, sunt cele premium, ale lor autohtone, Audi, BMW si Mercedes + restul marcilor mai ieftine. Italienii cu bani prefera aceleasi masini, vezi multe Audi, BMW si Mercedes, dar si VW si Alfa 159 + restul masinilor, multe fiind de litraj mic, economice. Spre surprinderea mea, vezi si multe Dacia. Parerea mea: Opel o marca cu un raport bun calitate/pret, ok pt buzunare medii. Romania e o piata auto preponderent destinata masinilor ieftine. Piata second-hand : un sfat pt romanii, cu venit mediu, care tanjesc dupa marcile premium, sa se gandeasca si la costurile de intretinere a unui astfel de automobil, mai ales in conditiile achizitionarii acestuia la un nr de km considerabil. Si mai ales daca iei masina de toti banii disponibili

  • clau_bv, sâmbătă, 28.09.2013 20:20

    ... e plin aici de tarani aici care nu stiu lb. romana, habarnisti in domeniul mecanicii auto (inclusiv ... asa zisii jurnalisti specialisti, oameni de media ...cu informatii de pe net sau reviste auto straine, reproduse) si de juniori care se gandesc la perioada craciunului in materie de auto...si sa nu uit si de baietzeii cu harburi ... dar cu sigla premium, romanu' s-a nascut fudul...e plina gradina