Zgârieturi adânci
Născut dintr-o familie care a mizat mereu pe agresivitate, noul Jaguar E-Pace promite să zgârie puternic concurența germană din segmentul SUV-urilor premium.
-
Kirotractor, joi, 01.02.2018 14:38
Hai să-ncep cu laturile OK ale *Baby-Jag*-ului - care, în ciuda criticilor mele de la precedentul articol dedicat lui, nu-mi pare totuși un rateu total al JLR... dacă ar fi ceva mai ieftin cred însă asta. Cu echiparea digi-comm-tech stă bine deci, ba și cu sistemele 4x4... că-s două (aici era locul pentru informații în plus din partea AM - mai exact, versiunile 4x4 cu puteri *normale* dispun de un Haldex, iar cele de top de GKN-ul mai capabil, cu două mecanisme tip pseudo-ambreiaj cu lamele situate pe laturile diferențialului-spate, aflate de altfel și-n echiparea lui Ford Focus RS.) Pe capitolul *stil* nu insist, gusturile fiind din start discutabile - mie de ex. îmi lasă impresii cumva dezlînate, :-) fiind dinamic privit din unele unghiuri și prea *umflat* din altele. Asta, trecînd cu vederea asemănarea dubioasă cu un anume f. modest Suzuki Swift - din față. Ori jantele/roțile mult prea mari raportat la dimensiuni/ampatament - în fine, poate-i doar părerea mea și asta. Marele lui minus e însă... un plus - la greutate. Normal cumva, platforma fiind împrumutată de la Evoque, cu mici modificări (ex.: sub-cadrul pe care stă motorul e prins acum rigid și nu elastic de caroserie, în scopul optimizării preciziei direcției - target atins ce-i drept.) Consecința inevitabilă totuși: în versiune HSE, E-Pace e cu 124 kg (!!) mai greu decît un F-Pace mai mare, identic motorizat... Multora le va plăcea însă puiuțul ăsta cam obez :-) (poate nu doar unor badge-geeks), așa că sigur e... vînare de vînt prezenta mini-analiză.
-
Green_Alex, joi, 01.02.2018 14:49
Cum naiba au scos ei 1900kg? E mai greu decat X3 si xc60 care sunt o clasa mai sus. Tare sunt curios ce este atat de greu.
-
MuresMures, joi, 01.02.2018 15:12
Nu intodeauna o masa mare e un dezavantaj.... daca iei suv pt. siguranta orcand as lua CEA MAI GREA masina posibila...
-
adrian, joi, 01.02.2018 15:54
Nu ma lamuresc ce-i cu articolul asta....e test-drive de Jaguar E-Pace sau reclama BMW? BMW nu sint masinile pe care le ingropa pina-n usi Clarckson la teste?sau care nu puteau pleca de pe iarba uda?
-
Kirotractor, joi, 01.02.2018 17:30
@Green_Alex: Păi taman evoq-am :-) ceva mai sus de ce-i așa greucean - carapacea-i nouă, dar platforma-i veche. În plus echiparea e și ea mai bogată decît a lui RR Evoque, egal alte kile-n plus. @MuresMures: Fiecare cu părerile, ba chiar cu fixurile lui. Trendul eco-favorabil al reducerii masei proprii e în orice caz pe nedrept neglijat de mulți producători. Or ști ei totuși ce nu știm noi - de ex. că-s mai mulți fani SUV cu sonde de petrol în curte decît credem. Sau mai multe clone de Huidu. Eu rămîn însă la preferințele mele mai de... găinușă. :-) D-aia aștept cu nerăbdare lansarea noului Swift Sport 1.4 Boosterjet (*doar* 140 CP, dar numai 970 kg cu șofer și benzină), în plus și cu destule airbaguri pentru eventuale bușeli.
-
MARIUS, joi, 01.02.2018 18:48
Pentru cine a urcat in aceasta masina cred ca este clar ca materialele care se vor premium nu sunt deloc premium...din ce in ce mai multe marci mizeaza pe un design placut ochiului , la preturi pe masura dar din pacate nu asa devine o masina premium , doar prin design .Am fost total dezamagit de calitatea asamblarii si a materialelor chiar si la fratii mai mari ai puiutului
-
bogdanm, joi, 01.02.2018 19:20
@Kirotractor Mulțumesc pentru comentarii și pentru mini analiză. Am decis să nu intru foarte tare în analiza sistemului 4x4 și să nu vorbesc de Standard Driveline de pe versiunile ceva mai modeste pentru că, în acest caz, capitolul Ținută de drum, și așa foarte lung, ajungea cât jumătate din test. O să vorbesc despre Haldex în cazul versiunilor pe care le voi testa la noi în țară. Din ce am înțeles, în parcul de presă a ajuns deja un exemplar echipat cu motorul diesel de 180 CP. Mă bucur că există cititori ca tine, care intră atât de mult în amănunte tehnice. Personal, o consider o motivație pentru noi, redactorii. Sunt însă și unii care își doresc o analiză ceva mai pe înțelesul tuturor. Și, cumva, trebuie să împăcăm pe toată lumea. Numai bine.
-
nume, joi, 01.02.2018 20:02
Inca un test profi. Te plangi de vizibilitate, da' dai patru stele. Din cinci.
-
Kirotractor, vineri, 02.02.2018 10:06
@nume: Cam ai dreptate, chiar dacă per total testul merită calificativul *profi* pe bune (cu minusurile deja tocate p-aici de noi-chibiții = lipsa unor măsurători efective gen decibeli, timpi reprize, distanțe frînare etc.) @bogdanm: Înțeleg constrîngerile virtualului în epoca asta a conciziei cam (prea) grăbite, dar o cale de compromis merită încercată. Toate bune și ție deci - și bagă mare-n continuare, că sînteți (tu + Mircea mai ales) peste media... mediei de profil românești. Ăsta-i de fapt și motivul - idealist, recunosc - pt care vă mai și corectez uneori: și noi românii cred că merităm măcar presă auto mai bună, dacă nu și mașini asemenea. P.S. Dacă tot intrai p-aici (și s-o întîmpla să mai citești), transmite-i salutări lui Tibi Troia, rămas *forever young* văz la TV (știe el de la cine dacă-i zici că-s cumpărătorul unui Fazer 600 nou de la el în 98 pe cînd vindea Yamăhi, :-) cu care s-a reintersectat din 2004 spre 2010 la Motorpresse / Univers Moto, unde mai scria și el cînd și cînd - și-ncă f. bine.)
Citeste si
-
DRIVE TEST | joi, 21 noiembrieSuflet ibericCupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
DRIVE TEST | luni, 11 noiembrieGigantAm testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | marţi, 5 noiembrieToreadorAm testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | vineri, 1 noiembrieVedetăAm testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | miercuri, 30 octombrieLegendăFord Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
Masina arata mult mai bine fata de concurenta nemteasca si chiar si XC40 care nu prea ai ce sa ii reprosezi. Asta pana o sa apara Macan junior. SI Porsche au anuntat in corossover compact care cu siguranta il va zgaria grav pe JAG cand se va lansa pe piata... sincer imi place mai mult locatia decat masina :))