Definiția hot hatch-ului
Am avut ocazia să conducem noul Volkswagen Golf GTI facelift chiar acasă la el, la Wolfsburg. Pe scurt, Golf GTI este în continuare definiția hot hatch-ului. Dezbatem subiectul pe larg în rândurile care urmează. Avem pentru tine și un video.
-
ds, miercuri, 23.10.2024 11:51
Nu știu câtă viață vor mai avea cutiile manuale deși adepți vor fi mereu, da ca opțiune ar fi trebuit și vor trebui să rămână, mai ales pentru segmentele sportive. Foarte mișto ideea cu proiectoarele integrate în fagurele grilei.
-
Adi, miercuri, 23.10.2024 17:52
Manuala este bună pe circuit. Dar la cât costă mașinile (inclusiv consumabile și piese) nu prea mai merge lumea pe circuit. La o liniuță este mai ok automata
-
parere, joi, 24.10.2024 10:11
Tristache maxim...VW face masini cu design de se strepezesc dintii.
-
Seriff, joi, 24.10.2024 14:41
In Europa e full de ele, mai ales in Germania si Olanda, masina merita banii tinand cont de ce ofera si mai ales de ce preturi au unele suv-uri in ziua de azi care nu ofera mai nimic in afara de spatiu.
-
pipo, joi, 24.10.2024 22:22
Golf 8 este foarte reușit pe tot ce tine de mecanică, ținută de drum, motorizare, cutie, calitate asamblare, comfort scaune, adica cam tot ce contează cu adevărat la o mașină. Singurele mari probleme sunt sistemele de asistență și butoanele digitale plasate tâmp pe plansa de bord. Acestea iti pot strica experienta de condus , chiar creând neplăceri mari în multe cazuri. Nu știu dacă au resetat sistemele de asistență odată cu facelift-ul, dar sunt pardaf și extrem de intruzive , mai ales în aglomerări urbane , ba reacționează agresiv , pana la a frana violent degeaba, ba nu reacționează deloc , oricum , in general e un bipait constant când ești în trafic . Butoanele touch, asa cum spuneam, extrem de prost amplasate și foarte sensibile , drept urmare le declanșezi în multe situații fara sa vrei. Și vad ca la facelift nu s-a prea schimbat nimic în sensul asta. Ca tot sunt la capitolul punctelor slabe, as mentiona și incarcarea cu inducție, care e degeaba, iti trebuie 6 ore sa incarci un telefon, e penibil, asa ca tot în cabluri e baza . Acestea fiind spuse , în rest , adica tot ce tine de condus, e de departe cel mai bun Golf de pana acum . Eu conduc un 1,5 tsi DSG de vreo 10 luni , am făcut deja 40k km și l-as cumpara și mâine dar fără sistemele de asistență. Îmi închipui ca acest GTI e un deliciu.
-
deputy, vineri, 25.10.2024 10:15
interesant cum GTI ul a obtinut doar 4.4 la evaluare, iar Opel Grandland 4.5. In rest numai de bine in afara de pret care este o prb generala. un gti la peste 40 mii .... ce vremuri
-
eu, vineri, 25.10.2024 11:55
pai tocmai, ca spatiul este poate chiar cea mai importanta caracteristica pe care multi o iau in considerare cand cumpara o masina, de asta se si vand suvurile ca painea calda si nu caroserii sedan sau hatchback, nepractice, inghesuite si cu acces prost. pe 99,99% nu intereseaza cum sta gti-ul pe curbe, oamenii care au trecut de pubertatea mentala aleg gandindu-se mai degraba la partea practica, la confort, siguranta si dotari, decat la teribilisme precum gti, pe care oricum nu mai ai pe unde sa le practici in traficul supraaglomerat de astazi pe toate drumurile.
-
Seriff, luni, 28.10.2024 16:09
@eu, aa, dar sa iti iei un suv imens care consuma mult, e greu de parcat, are intretinere scumpa,e ok in traifcul supraagloerat? Majoritatea care conduc suv-uri merg singuri in masina, ii vezi peste tot in trafic, nu cara nimic cu ele, isi iau masini mari de care nu au nevoie. Prefer oricand un hatch de genul in locul unei sufragerii pe roti de care majoritatea oricum nu au nevoie.
-
Comentarii, luni, 28.10.2024 18:11
As vrea sa vad mai multe comentarii ca cel de la pipo aici pe site, de la detinatori al anumitor modele noi sau vechi in utilizarea zilnica( vara/iarna, in oras/la drum intins, etc). Legat de articol, faceliftul la Cupra Leon imi place mai mult, botul de rechin si mai putin plastic negru lucios fata de Golf + mai mult spatiu in spate. Sunt curios cum se folosesc in mers comenzile audio si de clima daca nu sunt butoane clasice dedicate.
-
auto_fan, miercuri, 30.10.2024 14:03
In 2013 am achizitionat de la PBV un GTI 7 destul de generos echipat cu ~28k EUR, incluzand reducerea prin programul rabla si cea acordata de dealer. Astazi, pretul de pornire este 39.400 EUR. Incluzand ceva optiuni de bun simt, se ajunge lejer la 45k, ceea ce inseamna o majorare a pretului de 40%-50% in 10 ani. Mi se pare de neconceput, inca ma uit si ma minunez. Iar acum VW se vaita ca mai au putin si dau faliment... noaptea mintii.
-
Seriff, miercuri, 30.10.2024 14:13
@auto_fan, uita-te la toate masinile, nu doar la gti, in 2024 un Ford focus cu motor de 1.0 in 3 cilindri este 23000, toate masinile s-au scumpit, nu doar golful GTI, o Skoda Octavia decenta e 30.000 in 2024, era sub 20.000 acum 6 ani, toate s-au scumpit. Ideea e ca ce masina iti iei sa aibe peste 200 cp si sa aibe un pret decent?
-
auto_fan, joi, 31.10.2024 16:45
Asa este, au crescut foarte mult preturile in general, nu doar la GTI. Pe de alta parte, salariile nu au crescut nici pe departe in aceeasi masura, si nu ma refer doar in Ro ci in toata UE. In acelasi timp, problema (mea) cu Golf-ul este faptul ca in timp ce pretul a crescut enorm, calitatea a scazut drastic, in special cea a interiorului si in privinta ergonomiei. Dar in general ai dreptate, suntem in 2024 si "it is how it is".
Citeste si
-
DRIVE TEST | joi, 21 noiembrieSuflet ibericCupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
DRIVE TEST | luni, 11 noiembrieGigantAm testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | marţi, 5 noiembrieToreadorAm testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | vineri, 1 noiembrieVedetăAm testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | miercuri, 30 octombrieLegendăFord Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
o fi el definitia hot hatch-ului, dar in prezent lumea nu mai da doi bani pe o astfel de definitie. se dau in schimb gramezi de bani pe suvuri de orice fel si categorie. nu zic ca e bine sau rau, doar constat. timpurile s-au schimbat, preferintele s-au schimbat, iar relevanta masinii din articol s-a diluat pana aproape de zero.