Alain Prost va fi coproprietarul unei echipe în competiţia electrică Formula E
Alain Prost a anunţat că va fi coproprietar al echipei eDAMS care va concura în competiţia electrică Formula E începând din 2014.
Organizatorii Formulei E, care va deveni anul viitor prima competiţie cu monoposturi integral electrice din istoria motorsportului, au anunţat la sfârşitul acestei săptămâni numele celei de-a cincea echipe înscrise în campionat.
Marea surpriză este implicarea cvadruplului campion mondial de Formula 1 Alan Prost în calitate de coproprietar al noii echipe eDAMS, fondată în parteneriat cu Jean-Paul Driot, francezul din spatele echipei DAMS din GP2 şi Formula Renault 3.5.
Prost susţine că a decis să se implice în acest proiect pentru că vrea să promoveze tehnologiile electrice în lumea sporturilor cu motor. "Este extrem de motivant să fiu capabil să particip în dezvoltarea acestei noi tehnologii 100% electrice. Aşa cum am văzut şi în alte campionate, 2014 va fi un an care se îndreaptă spre curse sustenabile din punct de vedere ecologic, ceea ce demonstrează că sporturile cu motor reprezintă punctul de referinţă pentru viitor", a declarat el.
Primul sezon al Formulei E va începe în septembrie 2014 şi va cuprinde 10 curse pe circuite stradale din Londra, Roma, Los Angeles, Miami, Beijing, Putrajaya, Buenos Aires, Rio de Janeiro şi Bangkok. Monopostul competiţiei este cunoscut sub numele SRT_01E şi a fost dezvoltat de Spark Racing Technologies în cooperare cu companii celebre din lumea sporturilor cu motor.
Astfel, şasiul este furnizat de producătorul italian Dallara, motoarele, transmisiile şi sistemele electronice sunt oferite de McLaren, Williams Advanced Engineering oferă acumulatorii, iar Hewland este furnizorul cutiilor de viteze. Unicul furnizor de pneuri din Formula E va fi producătorul francez Michelin, Renault este partenerul tehnic al competiţiei, în timp ce Tah Heuer va furniza sistemele de cronometrare.
Obiectivul organizatorilor este de a alinia la start 10 echipe, iar eDAMS a devenit cea de-a cincea după Andretti Autosport, Dragon Racing (ambele cu rădăcini în IndyCar), Drayson Racing şi China Racing.
Prost a mai fost proprietar de echipă şi în Formula 1 în perioada 1997-2001, însă nu a reuşit să aibă succes.
Via Formula E