ANALIZA: Cine l-ar putea înlocui pe Robert Kubica la Renault?

Publicat luni, 07.02.2011 17:33 de Daniel Popescu

Absenţa lui Robert Kubica din sezonul 2011 este o lovitură grea pentru Renault, însă echipa are numeroase opţiuni atractive pentru înlocuirea sa.

Accidentul suferit duminică de Robert Kubica în timpul unui raliu desfăşurat în Italia a bulversat complet programul celor de la Renault.

Echipa anglo-franceză avea speranţe mari pentru sezonul care va începe în luna martie în urma unor teste reuşite la Valencia şi, mai ales, a inovaţiei introduse la sistemul de evacuare. În plus, echipa miza pe performanţele pe care este capabil să le obţină Kubica, unul dintre cei mai talentaţi piloţi din actuala generaţie şi cel care a contribuit decisiv anul trecut la revirimentul echipei după mai multe sezoane modeste petrecute la jumătatea plutonului.

În condiţiile în care polonezul ar putea rata întreg sezonul 2011, sau cel puţin primele două luni potrivit declaraţiilor şefului Eric Boullier, Renault trebuie să aleagă un înlocuitor capabil să profite de calităţile monopostului R31. Având în vedere valoarea lui Kubica, alegerea nu va fi una uşoară, însă în mod ironic echipa are numeroase variante la dispoziţie. "Am început deja să ne gândim la un plan, pentru ca în mod sigur că lipsi cel puţin două luni. Recuperarea va fi mai sucrta de un an, dar astăzi este prea devreme să ştim exact de cât timp va avea nevoie", a precizat Boullier, care a refuzat să facă orice speculaţii pe tema numelui posibilului sau înlocuitor.

Iată lista posibilor candidaţi pentru înlocuirea lui Robert Kubica:

BRUNO SENNA

Bruno Senna a fost nominalizat ca pilot de rezervă la Renault odată cu lansarea noului monopost, brazilianul reprezentând prima opţiune a echipei în cazul unei indisponibilităţi. Avantajele sale sunt experienta acumulată în sezonul precedent la Hispania Racing, dar şi popularitatea pe care o are numele Senna în Formula 1 datorită unchiului său Ayrton Senna. El ar avea astfel o ocazie unică să demonstreze că este un pilot talentat, întrucât ar beneficia de un monopost net superior celui pe care a concurat anul trecut.

ROMAIN GROSJEAN

Romain Grosjean a mai concurat pentru Renault în ultimele nouă curse ale sezonului 2009, însă nu a reuşit să impresioneze, motiv pentru care a părăsit echipa la finalul anului. Cea mai bună clasare persoanala a fost un neonorant loc 15, ceea ce nu îl recomandă ca înlocuitor de calibru pentru Kubica.

FAIRUZ FAUZY, HO-PIN TUNG şi JAN CHAROUZ

Acestia sunt ceilalţi trei piloţi de teste ai echipei, însă niciunul dintre aceştia nu are o experienţă relevantă în Formula 1 şi este exclus ca echipa să apeleze la serviciile acestora.

În schimb, pe piaţa exista numeroşi piloţi experimentaţi care au rămas liberi de contract pentru sezonul 2011 sau care au găsit doar contracte de piloţi de rezervă. Dintre aceştia, cele mai mari şanse de a concura pentru Renault le au următorii:

NICK HEIDFELD

Unul dintre cei mai experimentaţi piloţi, Heidfeld a concurat în sezonul trecut doar în ultimele cinci curse pentru BMW-Sauber, după ce în prima parte a anului a fost pilot de rezervă la Mercedes GP. Nu a reuşit să-şi găsească loc pe grila de start a sezonului 2011 întrucât marile echipe şi-au păstrat liniile de piloţi neschimbate, în timp ce echipele mici au căutat piloţi capabili să aducă sponsori. Datorită performantelor bune obţinute de-a lungul carierei, Heidfeld reprezintă cea mai bună soluţie pentru Renault.

PEDRO DE LA ROSA

Un alt candidat este veteranul Pedro de la Rosa, care anul trecut a concurat pentru Sauber în primele 14 etape. Chiar dacă nu a impresionat, actualul pilot de teste al celor de la Pirelli este o opţiune demnă de luat în seamă, în special datorită vastei experienţe acumulate ca pilot de rezervă la McLaren Mercedes.

NICO HULKENBERG

Considerat una dintre marile speranţe ale Formulei 1, Nico Hulkenberg a fost îndepărtat de Williams în ciuda pole positionului obţinut în Brazilia, întrucât nu a beneficiat de sprijin financiar din partea sponsorilor. În condiţiile unei grile de start în mare parte stabilite, germanul a găsit refugiu la Force India ca pilot de rezervă, însă este greu de crezut că actuala sa echipă ar refuza să-l elibereze de contract dacă ar fi solicitat de Renault.

KIMI RAIKKONEN

Marea surpriză de pe lista candidaţilor este Kimi Raikkonen, campionul mondial din sezonul 2007. Finlandezul a părăsit Formula 1 la finalul lui 2009 şi în prezent se pregăteşte pentru al doilea sezon consecutiv în WRC alături de Citroen.

Există mari semne de întrebare privind dorinţa sa de a rupe legătura cu raliurile şi dacă Citroen şi-ar da acordul pentru o reziliere amiabilă a contractului, în conditile în care Raikkonen nu ar putea concura în paralel în ambele competiţii. Nu în ultimul rând, Raikkonen şi Boullier au fost implicaţi într-un schimb dur de replici după ce negocierile privind o posibilă înţelegere pentru 2011 au eşuat. Din aceste motive, includerea lui Raikkonen pe această listă reprezintă o simplă speculaţie.

Renault trebuie să anunţe numele coechipierului lui Vitaly Petrov pentru Marele Premiu al statului Bahrain până în 10 martie.

  • iulianimi, luni, 07.02.2011 17:48
    Raikkonen

    Cea mai buna alegere e raikkonen

  • chris01, luni, 07.02.2011 17:51
    candidati

    Scurt si la obiect: asa cum vad eu dpdv al talentului ( neluand in considerare clauze contractuale,etc) negocierile se vor purta cu: HEIDFELD DE LA ROSA HULKENBERG si poate RAIKKONEN desi stim ce s-a intamplat intre cei doi. Dpdv sponsori samd, poate SENNA. Sunt speculatii insa linia se va trage de catre Boullier care va incerca sa obtina pilotul cel mai bun privind raportul "calitate/pret". Restul pilotilor sunt.."just in case". S-auzim de bine si insanatosire grabnica lui KUBICA.

  • alex, luni, 07.02.2011 17:55

    cel mai bun C.V. îl are Raikkonen, dar sunt doar speculaţii..... aşteptăm şi vedem

  • gabi, luni, 07.02.2011 18:18
    Parerea Mea

    Heidfeld : .boring and too old Senna: does need a chance in F1 dar nu stiu if he's got what it takes... De La Rosa: nice guy, bun pilot de teste, prea batran si incet Hulkenberg: Cea mai buna optiune, numai ca ii stuck acuma cu Force India Grojean: Renault F1 does NOT need another rookie pe langa Petrov Raikkonnen: de ce nu, numai ca nu cred ca el ar fi intelept indeajuns sa vada oportunitatea asta as Renault pot fi marea surpriza in 2011 !

  • Dpp, luni, 07.02.2011 18:20

    Hulkenberg are cele mai mari sanse...a rulat un sezon intreg , iar rezultatele s-au imbunatatit de la cursa la cursa. De La Rosa nu a demonstrat nimic la Sauber , fiind eclipsat de Kobayashi , care , desi era un debutant , i-a tinut piept si mult mai experimentatului Heidfeld , in ultimele 5 curse. Personal , cred ca Hulkenberg mai are multe de aratat ,existand sansa sa "explodeze" la Renault. Alegerea cea mai sigura este insa Heidfeld. Se stie deja ce poate , deci ar minimiza sansele unui sezon ratat complet de Renault. Raikkonennu nu cred ca se mai intoarce in F1.Iar pilotii de rezerva sunt mult (parca prea mult) sub Hulkenberg , Heidfeld sau De La Rosa.

  • alonso, luni, 07.02.2011 18:32

    cred k senna are cele mai mari sanse

  • SENNA, luni, 07.02.2011 18:39
    Merit o sansa!

    Cred ca Senna merita o sansa! este singurul mod in care poate sa dovedeasca ce poate! Momentul adevarului pentru el.

  • lev, luni, 07.02.2011 19:06
    De acord...

    cu chris01, si eu tot Heidfeld cred ca e cea mai buna varianta de departe.Sa nu uitam ca sezonul trecut a concurat in vreo 5-6 curse si a scos mai multe puncte decat de la rosa in 13!! E bun,talent are cu carul si acum si intr-o noua forma:CU EXPERIENTA!

  • bernd, luni, 07.02.2011 19:07
    Kimi

    Cea mai buna alegere e Kimi, insa si cea mai greu de pus in practica

  • F1_Zone, luni, 07.02.2011 19:15

    A căuta cel mai bun raport calitate preţ este utopic pentru cine vrea performanţă. Raikkonen vrea performanţă. Oare Renault vrea? Sa nu ne prefacem că nu ştim un lucru: în orice sport, la vârf se plăteşte uneori şi 100% mai mult pentru chiar si numai 1% plus de performanţă. Cel puţin pentru mine este clar că Raikkonen are un plus peste ceilalţi, este încă tânăr şi poate reintra rapid in ritm. Dar poate că banii nu au fost o problemă niciodată ci doar dorinţa sau determinarea lui Kimi de a reveni în F1.

  • tech_nick, luni, 07.02.2011 19:17
    Subscriu...

    ...la varianta de inlocuire cu Heidfeld! Recunosc, totul doar prin prisma subiectivismului; este firesc sa fim afectati si sub presiunea conjuncturala, ca fosti coechipieri BMW-SAUBER, sa faca rocada (parere sentimentala). Sunt foarte afectat de pierderea bmw-sauber; de aici pana la a simpatiza cu cei doi fosti coechipieri nu-i decat un pas. Sper sa-si gaseasca rostul binemeritat amandoi, seriozitatea-i recomanda! Sanatate Kubica, succese Heidfeld!!

  • scuderia, luni, 07.02.2011 19:25
    :|

    in ordinea aceasta ma gandesc eu: 1. Raikkonen 2. Hulkenberg 3. Heifeld 4. De La Rosa

  • NeoGalaxy, luni, 07.02.2011 19:28
    Beyond My Fear

    Eu as miza numai pe Hulkenberg si Heidfeld, as miza pe Grosjean doar in cel mai rau caz, daca nu il vor pe primii doi. Sper sa nu apeleze la altii din lista de mai sus pentru ca... s-ar alege praful de planurile lor. Macar asa au sansa sa iasa ceva.

  • Renault, luni, 07.02.2011 20:25
    problemà serioasà...

    cea mai bunà solutie pu RenoF1 este Alonso. Asa si lui Alonso îi va fi mai usor sà ia titlul fiind coechipier cu Petrov...Eric B. îi va transmite un mesaj lui Petrov sà-i facà loc sà treacà càci vor fi o echipà si sà nu uitàm: Alonso a luat 2 titluri cu Renault!!! Gluma e gluma dar daca serios e cel mai potrivit NICO HULKENBERG!!! @gabi: scrie mà bàiete clar daca ai ceva a spune!!!

  • mad79, luni, 07.02.2011 20:49
    salutare

    eu sunt subiectiv cand spun Bruno Senna!Parca si stelele sunt aliniate pentru el!Ma refer la unchiul lui,care a concurat pe un Lotus Renault,galben-auriu,acum are si el posibilitatea sa faca la fel.In plus daca exista al treilea,al patrulea pilot la echipa,de ce ar trebui adus cineva de afara?Asta inseamna ca nu ai incredere in linia de piloti de rezerva,pe care i-ai nominalizat si ca ei sunt pusi acolo,doar decorativ!

  • Dpp, luni, 07.02.2011 23:31
    @mad79

    Nu cred ca Renault s-ar risca cu Senna. Isi permit sa-l urce in monopost in locul lui Kubica , daca polonezul nu se simte bine intr-un week-end , insa alta este situatia acum. Vorbim de 2-3-4 luni , poate chiar un an.

  • RBR, marţi, 08.02.2011 00:04

    Raikkonen este exclus. 1. Nu are motivatie, 2. Nu este obisnuit sa porneasca de jos, sa construiasca, 3. A avut o dispuna total inamicala cu Renault, 4.Are un contract cu Citroen. Senna este disponibil dar valoarea nu-l recomanda. Grosjean asijdelea. Hulkenberg este varianta ideala. E tanar, ambitios si foarte talentat. Desi e sub un contract, nu e exclus ca Weber sa-l aduca la Renault. Heidfeld disponibil, are experienta, dar nu e de top. Posibil sa fie varianta de avarie mai ales ca Kubica poate sa revina pe final de sezon. Si daca tot ati speculat cu Raikkonen, de ce nu Villeneuve?:)Macar ala vrea F1.

  • florin, marţi, 08.02.2011 00:07
    tot fan mclaren

    eu il inlocuiesc pu kubica ... asa am sai pot ajuta pe cei de la mclaren , am sa le stau in fata celor de la ferrari si am sa le arat cu degetul din mijloc. :)) Hai mclaren!!!

  • diesel08, marţi, 08.02.2011 00:14
    Kubica

    Cea mai buna alegere de departe, din toti cei nominalizati ramane Robert Kubica. Din vara. In cateva luni e recuperat. Pana atunci Renault vor merge cu Senna. Sunt convins ca Petrov cu o masina buna va surprinde placut.

  • ildottore, marţi, 08.02.2011 08:03
    mare pacat de acest talentat pilot polonez

    pacat ca nu v-a mai prinde sezonul 2011. e absurd sa spui ca va reveni dupa 2 luni cand e munca multa de facut pentru recuperarea functiei motore si apoi a musculaturii mainii si a celorlalte parti afectate. mai ales ca nu e timp si v-a intra ca scutierul in fata dragonului. cine il va inlocui? chris01 a zis-o scurt si la obiect. vin si eu cu o parere proprie: 1. Senna 2. Hulkenberg 3. Heidfeld restul nu conteaza

  • Mavric, marţi, 08.02.2011 08:32
    Raikonen

    Pt. cei ce-l prefera pe Raikonen: pt.ca omul asta sa faca treaba buna trebuie sa mai aduca un update monopostului Renault, acela de a lega un batz de gura superioara de aerisire iar la capatul batului sa lege o cupa de sampanie :)) si va mai arat ceva http://www.youtube.com/watch?v=WJ17wzNoBLE :))

  • schumy1969, marţi, 08.02.2011 09:04
    @mavric

    Ești jalnic, cu schumacher am înțeles, cu raikkonen căruia nu știi sa ii scrii nici numele ce ai?

  • schumy1969, marţi, 08.02.2011 10:03
    @mavric

    ma bucur ca recunosti...

  • Finlandia, marţi, 08.02.2011 10:23

    Fanii Raikkonen pot sa priveasca intens WRC sa vada tumbele maiastre ale iubitului lor...Sanse mari are Heidfeld.

  • @ctlnmihai, marţi, 08.02.2011 10:33
    ctlnmihai-moldoveanule

    Asta cu diacriticele si cu nenumarate id-uri lasa-l pe Raik in pace acolo unde e.F1 e istorie pt el.La Renault in locul lui Kubica va fi Hulkenberg.

  • schumy1969, marţi, 08.02.2011 10:48
    @mavric

    mavric=finlandia off Doamne ce chin ce jale...

  • Bodo, marţi, 08.02.2011 11:01
    schumy1969

    Tu ai ceva comentat in legatura cu subiectul articolului?Stai acasa daca nu ai ceva destept de spus.

  • ctlnmihai, marţi, 08.02.2011 11:37
    Mavric

    1.mă bucur că te bântui în ghilimele desigur..2.Nu mă interesează cine îl poate înlocui pe Kubica la Renault..

  • alecstm, marţi, 08.02.2011 11:49
    inlocuitor

    posibil inlocuitor poate sa fie si Trulli, Kovalainen, chiar si Glock. Eu pe ei 3 a-si merge, eventual Kimi, dar putin probabil.

  • Aoleonso, marţi, 08.02.2011 13:37
    @

    tech_nick=RBR=Mavric=Finlandia=Bodo mai usurel cu aceasta ambitie pe care pui mare pret. Nu tine loc de valoare, experienta, talent. Asa cum nici tupeul si nesimtirea nu tin loc de inteligenta. "De ce sa nu-l aduci pe Villeneuve ca macar el vrea F1." Atunci de ce nu tataie, poate si el vrea F1...

  • Kimishoor.., marţi, 08.02.2011 16:06
    micul bachus hait

    Raikognen doar cu alcoolicii anonimi mai poate colabora este mort pentru F1.Ar fi penibil sa revina la echipa pe care la nivel declarativ o facea in fel si chip.

  • @Kimishoor.., marţi, 08.02.2011 16:29

    voi astia care imputati unui pilot ceva ce la voi este ocupatie zilnica, inclusiv la locul de munca. Si ca si cum asta n-ar fi de ajuns va mai urcati in aceasta stare plutitoare la volan .... punand si viata altora in pericol. Dar pentru voi e perfect in regula. Dai in ... pa ailalti participanti la trafic.... Iar de colaborare ... las' ca suntem in Romanica, "colaborarea" cu politistii e la ea acasa ....

  • kimishoor, marţi, 08.02.2011 16:43

    Daca tu ai "stari plutitoare" nu inseamna ca si altii o fac. De aia simpatizezi cu Raiko-finlandia, stii tu ceva;)..vezi sa nu cazi din masina cand deschizi portiera:))..

  • @kimishoor, marţi, 08.02.2011 17:03

    daca tu ai stari plutitoare pedestru sau in vw-t inseamna doar ca tu ai stari plutitoare. Fara deductii gen cele pe care le faci

  • @kimishor, marţi, 08.02.2011 17:05

    si te pricepi tare bine pare-se la denumiri de spirtoase ......

  • kimishoor, marţi, 08.02.2011 19:54

    da, de cand e raikonen pe youtube invat si eu denumirile

  • @kimishoor, marţi, 08.02.2011 20:48

    si gustul spirtoaselor tot de pe youtube il stii ..... si ameteala aferenta si tot restul ..... youtube desigur ......

  • kimishoor, miercuri, 09.02.2011 00:00
    cine se-aseamana...bea;)

    nu beau bauturi alcoolice de aia nu sunt amic cu raikonen, dar tu stii etapele dezvoltarii acestui viciu cel mai bine..."si tot restul"...

  • alonso_x, miercuri, 09.02.2011 08:50
    Alegerea buna

    Cei de la Lotus Renault daca vor performanta o sa aleaga pe Hulkenberg, daca vor nostalgie atunci pe Senna. Eu as alege pe incredibilul Hulk (asa cum este si poreclit) :)

  • @kimishoor, miercuri, 09.02.2011 12:39

    da esti tare destept.... dupa matale lumea se imparte in doua prietenii alcoolici ai lui kimi si restul. Dar acum recunoaste, de la o varsta (42 anisori) incepi sa masori barbatia pahare ....

  • kimishoor, miercuri, 09.02.2011 13:33

    Ai darul imitatiei, dar asta din cauza originilor tale stravechi:)..nici vorba, sint mult mai tanar, uneori ma dau cu wereceu peste cap si asa cum spui cu gurita aia dulce la noi in finlanda barbatia se masoara dupa paharele, dodoloata mica;)

  • @kimishoor, miercuri, 09.02.2011 14:07

    mult mai tanar .... si marmota. Gata, 40 de ani de viata s-au dus. Urmeaza altii, poate mai multi, de degustare si de autosugestionare cum ca viata abia incepe, ca bautura e viata bla, bla, bla, ca asa fac barbatii (beau) si ca daca bei esti si tu barbat .... jalnic. ps: Toaregu ramane in parcare .....

  • kimishoor, miercuri, 09.02.2011 14:26

    sint mai tanar pentru ca fac lucrusoare pe care nici nu le visezi, draguta. Nu face dosu mare, ridica-te din fotoliu si misca-te ca altfel nu apuci mult pomenita varsta de 40;)..ar trebui sa bei si tu ca mine si atunci ai sa vezi ca vei scrie lucruri interesante nu numai pentru tine...

  • @kimishoor, miercuri, 09.02.2011 14:56

    "mai tanar ca fac lucrusoare".... alta pacaleala pesonala ..... de intinerit nu te intinereste, poate doar nu o sa stai cu burta pe volan. Lucrusoarele pe care le faci (eu oricum nu cred) iti pot raspunde la intrebarea: cate calorii are un gram de alcool? Fara Google. Cum se impaca lucrusoarele pe care le faci cu bautul care mai nou este in slujba creatiei - scrisul de lucruri interesante. Tocmai ai recunoscut ca le tragi la masea ..... mai ai sa recunosti ca conduci beat si in ultima instanta ca, Kimi e un sfant pe langa tine. Vezi ce bine te-am mirosit .... Primul care pune mana pe bolovan e chiar pacatosul ......

  • kimishoor, joi, 10.02.2011 09:15

    N-am de gand sa te contrazic pentru ca imi place cum concluzionezi:)...suntem liberi sa credem ce vrem unul despre altul:)..Chiar nu stiu cate calorii are gramul de alcool pentru ca nu reprezinta un stres pentru mine. Am o conditie fizica impecabila:)-si spui ca nu crezi..:)

  • kimishoor, joi, 10.02.2011 09:24

    ca sa nu plictisim lumea [email protected]

  • @kimishoor, joi, 10.02.2011 13:03

    nu ma interesa de fapt inchipuita-ti conditie fizica. Mai ales dupa un pahar te crezi paraleu ...... ba ca nu bei ba ca bei, ba ca faci lucrusoare, ba ca nu mai faci .... mai multa atentie! Eu ce am avut de scos de la tine am scos. Ai recunoscut ca bei (cu prea putie exceptii fiecare isi justifica inclinarea spre alcool fie pompos fie hazliu etc. Tu de exemplu ai doua motive de a turna pahare pe gat: unul (destul de comun - ca esti barbat daca bei ..... de fapt, nici bautul nu te face neaparat barbat nici lipsa alcoolului nu-ti dauneaza in acest sens ..... dar vise placute) Celalalt motiv (asta e dea dreptul hazliu) - bautul in slujba aprofundarii gandirii ..... Si aici tot vise placute. Kimi este una din putinele exceptii care nu se justifica in fata nimanui pentru ce face. In plus nu s-a dus la servici beat (ca tine) nu a condus beat (ca tine) nu a deranjat deci pe nimeni, altii l-au deranjat pe el. Esti mult mai josnic decat Raikkonen din toate ponctele de vedere si mai iti asumi rolul de a-l judeca.

  • @kimishoor, joi, 10.02.2011 13:04

    de-a*

  • kimishoor, joi, 10.02.2011 17:06

    1.Nu beau decat atunci cand sofez 2.Sofez doar cand plec la serviciu 3.Nu plec niciodata la serviciu Vreau sa ma mai amuz asa ca las deschisa orice varianta de comentariu la cele 3 puncte....dodoloata mica;), vreau sa cred ca mai poti stoarce ceva din capsorul ala frumusel, rotofei, nu ma dezamagi... ma doare undeva de kimi al tau, ideea e ca nu mai are treaba cu F1, e istorie. Apropo, stie ca existi?:)

  • @kimishoor, joi, 10.02.2011 18:00

    Da, cele trei punce nu sunt decat o incercare de a abate discutia. E normal, te-ai contrazis deja de multe ori si mai ales .... acum vrei si tu sa pari ca nu dai socoteala nimanui, asta dupa atata timp in care chiar asta ai facut. Mintea ta nu poate vedea prea departe, esti limitat de propriile preconceptii. Ca sa te ajut un pic sa vezi esentialul: este de-a dreptul dezgustator modul in care unii oameni care sunt continuu in mizerii pana la urechi mai au si tupeul si nesimtirea de a critica pe altul ca a calcat in ceva. Vezi? Despre asta era vorba.