Analiza ultimei sesiuni de teste din Bahrain: Mercedes în frunte, Red Bull în derivă

Publicat luni, 03.03.2014 13:18 de Daniel Popescu

Mercedes s-a evidenţiat încă o dată ca cea mai în formă echipă înainte de startul noului sezon, urmată indeaparoape de Williams şi Ferrari. Pentru Red Bull va fi însă o performanţă dacă va termina primele curse ale anului.

Ultima sesiune de teste premergătoare noului sezon competiţional al Formulei 1 a evidenţiat în mare parte aceeaşi ordine pe grila de start ca şi precedentele două: o echipă Mercedes cu un ritm bun în regim de calificări şi de cursă, dar şi cu unele probleme de fiabilitate, precum şi un Williams într-o formă bună, aparent mai bună chiar decât a celor de la Ferrari.

În plus, cei de la Red Bull Racing au continuat parcursul modest presărat cu o diversitate de defecţiuni tehnice şi, la fel ca şi colegii de suferinţă de la Lotus, vor fi mulţumiţi dacă vor ajunge la linia de sosire a cursei inaugurale din Australia. 

Mercedes - favoriţi, dar nu lipsiţi de probleme

Spre deosebire de primele două sesiuni de teste, Mercedes nu a mai reuşit să stabilească cel mai bun timp şi în evaluarea finală de la Sakhir, însă Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au ocupat locurile doi şi trei, la numai 0.02 secunde în spatele lui Felipe Massa.

Echipa a reuşit să efectueze şi câteva simulări de cursă, însă a înregistrat şi o serie de defecţiuni tehnice neaşteptate la cutia de viteze şi a pierdut timp suplimentar cu o schimbare neprogramată a motorului ca măsură de precauţie. Tocmai de aceea, germanii ocupă doar locul patru într-un clasament al fiabilităţii cu 351 de tururi parcurse, spre deosebire de cele 438 ale rivalilor de la Williams.

"Am avut parte de teste bune, dar fiabilitatea reprezintă încă un motiv de îngrijorare pentru noi, la fel ca pentru toată lumea. Este greu să ajungi la un monopost 100% fiabil. Poate suntem într-o poziţie mai bună decât alte echipe, dar trebuie să ajungem la finalul curselor, iar asta va reprezenta o provocare", spune Rosberg.

Mercedes, in pole position pentru startul sezonului

Williams, revelaţia startului de sezon?

Williams a demonstrat în primele două sesiuni că este pe punctul de a înregistra un progres major comparativ cu anul trecut, însă în ultima sesiune din Bahrain şi-a arătat şi mai mult ambiţiile.

Nu numai că Felipe Massa a ocupat prima poziţie în clasamentul general (este adevărat, cu un avantaj simbolic în fata Mercedes), dar britanicii au parcurs şi cel mai mare număr de tururi. Evident, aceste performanţe se datorează în bună măsură şi motorului Mercedes, un element care ar trebui să ofere un plus de siguranţă inclusiv pentru echipa de uzină.

"Dacă avem mai multe zile precum aceasta şi alte echipe continuă să aibă probleme, atunci cu siguranţă avem un avantaj şi cred că trebuie să le mulţumim celor de la Mercedes. Am lucrat foarte bine cu ei până acum, motorul funcţionează bine. Am parcurs distanţa a două curse fără nicio problemă, ceea ce este important", spune Valtteri Bottas.

Williams ar putea fi revelatia startului de sezon

Red Bull, în derivă

Red Bull Racing se află într-o situaţie deliciată înaintea noului sezon, după ce a înregistrat defecţiuni la sistemul de răcire în prima zi, la sistemul electric în a treia zi şi la partea frontală a monopostului în a patra zi. Practic, echipa s-a mulţumit doar cu o a doua zi aparent productivă, însă cel mai lung stint al echipei a însumat doar 20 de tururi într-un ritm extrem de lent pentru o echipă care vrea să-şi păstreze titlurile mondiale.

În total, Red Bull a parcurs doar 183 de tururi în Bahrain, ocupând locul 10 într-un clasament al fiabilităţii, iar cel mai bun timp a fost la două secunde şi jumătate în spatele liderului. Cu alte cuvinte, rămâne un mister dacă cvadrupla campioană mondială va fi capabilă să ajungă la linia de sosire a cursei inagurale de la Melbourne, iar Sebastian Vettel a admis că nici forma pe un tur de circuit nu este tocmai cea aşteptată.

"Avem probleme majore, nu este un secret. Nu putem face timpii pe care îi realizează băieţii din frunte, dar în acest moment avem probleme mai mari de rezolvat", spune germanul.

Red Bull are de rezolvat numeroase defectiuni tehnice

Ferrari rămâne o enigmă

În fiecare dintre cele trei sesiuni de teste, Ferrari s-a încadrat undeva între performanţele Mercedes şi problemele Renault. Echipa a introdus o serie de update-uri în sesiunea finală, inclusiv o nouă aripa faţă, însă performanţele au rămas aproximativ la acelaşi nivel.

Ca timpi, echipa a obţinut locul cinci prin Fernando Alonso la o secundă în spatele lui Massa, în timp ce spaniolul a parcurs împreună cu Kimi Raikkonen 337 de tururi, cu 101 mai puţine decât Williams. Ambii piloţi au reuşit să parcurgă câte o simulare de cursă, iar Alonso este încurajat de fiabilitatea monopostului, dar nu la fel de impresionat de timpii obţinuţi pe circuit.

"Sunt mulţumit de numărul de tururi. Vom fi una dintre cele mai bune echipe şi suntem unul dintre piloţii cu cele mai multe tururi. Asta mă pune într-un avantaj acum şi sper să-l folosesc când ajungem în Australia", spune spaniolul.

Ferrari a avut un parcurs decent in teste

Schimbări de poziţii pentru McLaren şi Force India

După ce a surprins plăcut în primele sesiuni, McLaren a înregistrat un regres vizibil în ultimele patru zile. Echipa a înregistrat defecţiuni tehnice în două dintre cele patru zile, una dintre ele fiind semnalată la motorul Merccedes, astfel că în total a parcurs 271 de tururi, ceva mai mjult de jumătate din numărul de tururi al celor de la Williams.

În schimb, Force India a avut parte de o sesiune semnificativ mai bună, cu 402 tururi parcurse de Nico Hulkenberg şi Sergio Perez, în ciuda unei defecţiuni la motor în ultima zi. În plus, echipa s-a evidenţiat şi prin timpii buni, locul şase fiind suficient pentru a "sparge" blocul piloţilor Ferrari.

McLaren a inregistrat un regres in ultimele zile de teste

Lotus, serie nesfârşită de probleme

La fel ca Red Bull Racing, Lotus a înregistrat o serie aproape nesfârşită de defecţiuni tehnice. Totul a început cu sistemul de evacuare, care a fost înlocuit ulterior cu versiunea precedentă, dar echipa a avut apoi probleme tehnice cu motorul Renault. Romain Grosjean şi Pastor Maldonado au parcurs împreună doar 127 tururi, cel mai puţin număr de tururi dintre toate echipele, astfel că premisele pentru debutul sezonului nu sunt deloc încurajatoare.

"Cele mai multe probleme din această săptămână au legătură cu motorul, dar am avut şi noi două defecţiuni. (Pentru a termina cursa din Australia) avem nevoie de alinierea câtorva planete. Ştiu că Renault Sport lucrează din greu să rezolve problemele şi sunt sigur că vor aduce îmbunătăţiri pentru Melbourne care să ne ofere o şansă mult mai bună", spune directorul tehnic Nick Chester.

▶ Analiza primei sesiuni de teste de la Jerez

▶ Analiza celei de-a două sesiuni de teste, desfăşurată în Bahrain

Cifrele testului din Bahrain

Combined test times:

Pos Driver Team/Car Time Gap Day
 1.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m33.258s           Sat
 2.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m33.278s  +0.020s  Sun
 3.  Nico Rosberg       Mercedes              1m33.484s  +0.226s  Sat
 4.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m33.987s  +0.729s  Sun
 5.  Fernando Alonso    Ferrari               1m34.280s  +1.022s  Sun
 6.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m35.290s  +2.032s  Thurs
 7.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m35.426s  +2.168s  Sat
 8.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m35.577s  +2.319s  Sun
 9.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m35.701s  +2.443s  Sun
10.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m35.743s  +2.485s  Fri
11.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m35.894s  +2.636s  Sat
12.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m36.113s  +2.855s  Sat
13.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m36.467s  +3.209s  Sun
14.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m36.835s  +3.577s  Sun
15.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m36.901s  +3.643s  Fri
16.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m37.087s  +3.829s  Sat
17.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m37.303s  +4.045s  Sun
18.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m37.468s  +4.210s  Sun
19.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m38.083s  +4.825s  Sat
20.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault      1m38.391s  +5.133s  Sun
21.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m39.302s  +6.044s  Sun
22.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault         1m40.599s  +7.341s  Thurs

Total running in test three:

Drivers:
                   Laps Km
Valtteri Bottas    236   1277
Sergio Perez       213   1152
Felipe Massa       202   1093
Kevin Magnussen    197   1066
Fernando Alonso    196   1060
Esteban Gutierrez  192   1039
Nico Rosberg       192   1039
Nico Hulkenberg    189   1022
Adrian Sutil       181   979
Marcus Ericsson    172   930
Lewis Hamilton     159   860
Jules Bianchi      153   828
Kimi Raikkonen     141   763
Daniil Kvyat       136   736
Jean-Eric Vergne   135   730
Kamui Kobayashi    125   676
Max Chilton        105   568
Daniel Ricciardo   105   568
Sebastian Vettel   78    422
Jenson Button      74    400
Romain Grosjean    65    351
Pastor Maldonado   62    335

Teams:
             Laps Km
Williams     438   2370
Force India  402   2175
Sauber       373   2018
Mercedes     351   1899
Ferrari      337   1823
Caterham     297   1607
Toro Rosso   271   1466
McLaren      271   1466
Marussia     258   1396
Red Bull     183   990
Lotus        127   687

Engines:
          Laps Km
Mercedes  1462  7912
Ferrari   968   5238
Renault   878   4751

Sezonul 2014 al Formulei 1 începe în 16 martie cu Marele Premiu al Australiei. 

  • Ha,ha,ha..., luni, 03.03.2014 15:07

    Dupa aceasta analiza,se pastreaza performantele de anul trecut...pentru Ferrari :)))) ! Adica locurile 5-6 pe grila de start ;) !? In contextul schimbarilor de anul acesta,poate fi considerata o performanta,dar nu pentru Ferrari !!!! Sau dece nu...pot folosii si ei sloganul Antena1 "mereu aproape"...dar niciodata acolo,as adauga eu...vedem ;) !

  • analiza, luni, 03.03.2014 15:17

    Mercedes este in fata, atat in regim de cursa cat si cu putin combustibil pe un singur tur, urmati de Williams si Ferrari care au un regim de cursa aproximativ la fel, Williams rapizi cu putina benzina insa Ferrari, comform lui James Allen nu au testat cu rezervorul gol, deci acolo putem avea o surpriza. Si tot de la Ferrari poate veni surpriza in privinta gestiunii si consumului de carburant. Daca luam performantele de anul trecut din teste performerii din teste au fost unii dar altcineva a castigat la Melbourne. Sa nu uitam componenta pneu.

  • Thor-analiza, luni, 03.03.2014 15:19

    Mercedes este in fata, atat in regim de cursa cat si cu putin combustibil pe un singur tur, urmati de Williams si Ferrari care au un regim de cursa aproximativ la fel, Williams rapizi cu putina benzina insa Ferrari, conform lui James Allen nu au testat cu rezervorul gol, deci acolo putem avea o surpriza. Si tot de la Ferrari poate veni surpriza in privinta gestiunii consumului de carburant. Daca luam performantele de anul trecut din teste performerii din teste au fost unii dar altcineva a castigat la Melbourne. Sa nu uitam componenta pneu.

  • danoe, luni, 03.03.2014 16:05

    parerea mea,fara analiza 1Mercedes motor +sasiu 2Ferrari sistem de racire+sasiu Ferrari atuuri pentru regimul de cursa,Mercedes pentru calificari,la fel ca si anul trecut

  • Geo, sâmbătă, 08.03.2014 14:51

    Williams a avut cea mai frumoasă maşină!Piloţi pe măsură:96,97,cea mai frumoasă culoare alb-albastru cu sponsorul Rothmans,astăzi îşi pun speranţele în MERCEDES şi în Felipe şi cine ştie?Poate Massa ar merita să se bată pentru nedreptatea de a trece linia de sosire campion mondial,iar un imbecil de Glock,Timo parcă se numea,l-a lăsat pe Hamilton să treacă şi a rescris un sezon.Sincer,chiar am să ţin cu Williams şi Felipe şi sper într-o revenire şi a motoarelor Renault,sunt multe poliţe de plătit!Fie ca cel mai bun să triumfe!