
Audi revine la benzina in Le Mans?
Celebrul R10 TDI, multiplu catsigator la Le Mans, ar putea deveni amintire incepand din sezonul viitor.
Desi nu vedem pe Automarket foarte des informatii legate de competitiile motorsport adiacente curselor de 24 de ore de la Le Mans si Nurburgring, astazi spargem obiceiul si ne indreptam atentia spre ultimul weekend din Le Mans Series, acolo ude udne vin vesti foarte interesante.
Astfel, desi Audi castiga de ceva vreme in competiile de anduranta cu celebrul R10 TDI, care a revolutionat sporturile cu motor prin tehnologia diesel adoptata, biroul de motorsport al companiei germane are in vedere dezvoltarea unui R10 pe benzina care sa continue traditia victoriilor. Motivul: performantele principalilor rivali, Peugeot cu al lor 908 HDI, sunt ceva mai ridicate, astfel ca Audi nu isi doreste sa riste nimic din acest punt de vedere.
Pe de alta parte, organizatorii cursei de la Le Mans sunt presati sa reechilibreze balanta dintre performantele diesel si cele ale motoarelor pe benzina pe de o parte, tehnologia hibrida urmand sa intre si ea in vizor pe de alta parte.
Motorul care ar putea sa isi faca loc sub capota prototipului german este un V10 modificat dezvoltat in colaborare in cadrul grupului VW de Audi si Lamborghini.
Deci pana la urma motoarele diesel facute de Peugeot sunt cele mai bune. Stiam asta de mult si acum se confirma. Motorul Audi e un common-rail si abia acum au inceput sa foloseasca in serie tehnologia asta grupul VAG, pe cand Peugeot o foloseste de mult timp pe masinile de serie. Nu ii prea agreez pe francezi dar ce e al lor trebuie sa le recunoastem meritele.