Audienţa Forumulei 1, în scădere în primele cinci curse din 2014
Noul regulament tehnic nu este pe placul fanilor: audienţă a scăzut în aproape toate ţările importante, inclusiv în Germania, în primele cinci curse ale anului.
Publicaţia spaniolă Marca a publicat miercuri o amplă analiză a audientei înregistrate de cursele de Formula 1 în primele cinci curse ale sezonului 2014.
Datele de audienţă demonstrează că introducerea noului regulament tehnic, cu motoare turbo V6 de 1.6 litri care nu generează un sunet la fel de plăcut precum vechile unităţi V8 de 2.4 litri, nu este tocmai pe placul fanilor.
Cea mai mare diferenţă s-a înregistrat în America de Sud, acolo unde audienţa s-a prăbuşit cu 50% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Totuşi, nici ţările europene nu reuşesc să se bucure de audienţe mai mari. În Italia, audienţa a scăzut cu 20%, acest lucru fiind însă explicat şi prin prestaţiile modeste ale Scuderiei Ferrari. De asemenea, Spania a înregistrat un declin de 15%, în ciuda popularităţii pe care o are Fernando Alonso.
În plus, audienţa este în scădere inclusiv în Germania. Chiar dacă Mercedes domină sezonul 2014, numărul fanilor germani care au privit cursele la televizor s-a micşorat cu 3%.
Audienţa curselor este importantă pentru toate echipele din Formula 1, întrucât aceasta atrage sponsori în competiţie. O scădere a numărului de telespectatori poate determina companiile să investească mai puţini bani în programele de sponsorizare, ceea ce ar reduce bugetele echipelor.
Pe de altă parte, scăderea audientei poate fi justificată şi prin modificarea obiceiurilor de consum ale tinerei generaţii, care preferă în prezent dispozitivele mobile precum smartphone-urile şi tabletele în detrimentul televiziunii clasice.
Via Marca
Si eu ma numar printre acei fani...asa ii trebuie lui Bernie! :)