Avancronică F1 2015: Lotus - progres prin tehnologie Mercedes
Lotus speră să revină în lupta pentru puncte datorită trecerii la motoare Mercedes cu o linie identică de piloţi alcătuită din Romain Grosjean şi Pastor Maldonado.
Lotus a fost una dintre revelaţiile sezonului 2013 al Formulei 1, în care a obţinut o victorie, 10 podiumuri şi locul patru în clasamentul constructorilor.
Problemele întâmpinate de Renault la introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri au contribuit semnificativ la declinul britanicilor un singur an mai târziu, când au obţinut doar 10 puncte şi au ocupat un modest loc 8 în clasamentul constructorilor.
Regresul a fost determinat şi de concedierile masive generate de bugetul scăzut, dar şi de plecările unor angajaţi de top din departamentul tehnic, cel mai sonor nume fiind cel al directorului tehnic James Allison. Cea mai importantă soluţie aleasă de Lotus a fost însă semnarea unui parteneriat pentru motoare cu Mercedes, pe lângă păstrarea liniei de piloţi.
Obiective: de la puncte la podiumuri
Lotus are ambiţii semnificative pentru 2015, în special raportat la rezultatele înregistrate în 2014. Pentru o echipă cu un buget relativ firav şi datorii estimate anterior la peste 140 de milioane de euro, poziţia din clasament capătă o importanţă majore datorită banilor din drepturile TV.
Obiectivul principal este clasarea cu regularitate în puncte, adică în primele 10 poziţii ale clasamentului fiecărei curse, însă oficialii echipei nu ezită să vorbească şi despre podiumuri. Probabil că o astfel de ambiţie este prea mare, însă nu este exclus ca ocazional să aibă loc şi astfel de performanţe, în funcţie de circuit sau vreme.
"Realistic vorbind, vrem să fim foarte des în top 10 şi am vrea să ajungem în top 5. De ce să nu revenim pe podium? Încă mai cred că sunt echipe mai puternice că a noastră, dar vom face tot ce putem. Avem stabilitatea de care nu ne-am bucurat anul trecut, iar acesta este un mod foarte bun de a începe sezonul", spune Romain Grosjean.
Monopostul E23: miza pe puterea Mercedes
Lotus nu a impresionat prin designul noului monopost, care a suferit schimbări în special în partea frontală, ca urmare a noului regulament tehnic. Echipa nu se va mai diferenţia astfel prin nasul inedit cu două coarne adoptat anul trecut, însă are de partea sa un alt avantaj major: motorul Mercedes.
Testele de la Jerez au evidenţiat că Mercedes rămâne în continuare cel mai bun motor de pe grila de start, astfel că fie şi numai acest lucru ar trebui să se traducă printr-un spor de performanţă. Astfel, cel puţin la nivel teoretic, lupta cu Toro Rosso şi Sauber ar trebui să fie mai uşor de câştigat, în timp ce duelul cu Force India, care utilizează de asemenea unităţi de propulsie germane, se anunţă unul mai echilibrat decât anul trecut.
▶ Galerie foto: Monopostul Lotus E23 pentru sezonul 2015
Linia de piloţi: continuitate
La fel ca multe alte echipe, Lotus a ales o combinaţie între calitate şi bani în privinţa liniei de piloţi. Romain Grosjean rămâne liderul incontestabil al echipei, iar francezul s-a remarcat în 2013 prin numeroasele podiumuri obţinute în faţa mult mai titratului său coechipier Kimi Raikkonen. Dezamăgit de parcursul modest de anul trecut, Grosjean speră să revină în atenţia reflectoarelor începând din lună martie, obiectivul său declarat fiind accederea în 2016 într-o echipă capabilă să lupte pentru titlurile mondiale.
De partea cealaltă a garajului, Pastor Maldonado şi-a asigurat prezenţa în echipă încă dinainte ca preţul petrolului să scadă vertiginos, element care ar putea pune în pericol fondurile aduse la buget prin intermediul companiei petroliere de stat din Venezuela, PDVSA. Sud-americanul are însă evoluţii decente în Formula 1 şi poate profita de oportunităţi, aşa cum a făcut şi în Marele Premiu al Spaniei din 2012, pe care l-a câştigat pentru Williams. El trebuie însă să înceapă să-şi justifice prezenţa la echipă şi prin rezultate, pentru a evita o posibilă plecare în special în cazul unor reduceri a contribuţiilor sale financiare.
Ştiaţi că...
▶ Lotus a obţinut câte o victorie în sezoanele 2012 şi 2013?
▶ în 2014, echipa a obţinut doar trei clasări în puncte?
▶ actuala echipă Lotus cu sediul la Enstone are rădăcinile în echipa Toleman fondată în 1981?
Puncte forte
▶ utilizarea unui motor Mercedes
▶ păstrarea lui Romain Grosjean
Puncte slabe
▶ plecarea unui număr important de ingineri din departamentul tehnic
▶ buget relativ modest
Pregătirea noului sezon într-un tweet
Let’s Push Things Forward - Fantastic progress over first 2015 test: http://t.co/BOwrwYPeOv pic.twitter.com/xRmak3YuzS
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) February 4, 2015
Predicţie Automarket
Lotus se va clasa cu regularitate în puncte şi va lupta cu Force India şi McLaren pentru locul cinci în clasamentul constructorilor.
Avancronică F1 2015
▶ Sauber - mai rau nu se poate
Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.
Ma doare sufletul cand vad predictia Automarket: "Lotus se va lupta pentru locul 5 cu Force India si McLaren". Sper ca McLaren Honda sa revina acolo unde le este locul, in topul Formulei 1 si sa surprinda anul acesta printr-un monopost echilibrat si un motor performant!