Avancronică F1 2015: Sauber - mai rău nu se poate
Sauber mizează pe un motor Ferrari mai performant pentru a reuşi să câştige puncte într-un sezon 2015 al Formulei 1 pe care îl abordează cu doi piloţi puţin experimentaţi: Marcus Ericsson şi Felipe Nasr.
În 2008, Robert Kubica a avut şanse la titlul mondial într-un monopost BMW-Sauber cu două curse înainte de finalul sezonului. Retragerea constructorului german a reprezentat un şoc pentru echipa care deţine în localitatea elveţiană Hinwill una dintre cele mai moderne uzine de Formula 1, iar regresul şi-a atins punctul culminant în anul recent încheiat.
2014 va rămâne în istorie drept cel mai slab sezon pentru Sauber: niciun punct acumulat şi locul 10 în clasamentul constructorilor, în spatele unei Marussia şi la egalitate cu un Caterham care nici măcar nu au reuşit să încheie sezonul.
Obiective: clasarea în puncte
După un sezon precum cel de anul trecut, este de la sine înţeles că mai rău de atât nu se poate, mai ales că Marussia şi Caterham au şanse minime să revină pe grila de start.
Pe de altă parte, întrucât ne îndreptăm spre al doilea sezon al unui regulament relativ stabil, progresele unei echipe de la un an la altul nu pot fi radicale. În plus, alături de Force India şi Lotus, Sauber este una dintre cele trei echipe despre care s-a vehiculat insistent că este în pericol de colaps din cauza problemelor financiare.
În absenţa unor resurse financiare generoase din partea proprietarului Peter Sauber şi a unor sponsori cu adevărat de calibru, echipa elveţiană şi-a stabilit un obiectiv modest, dar realist, care marchează oricum un progres comparativ cu 2014: clasarea cu regularitate în puncte, chiar dacă asta înseamnă doar în zona locului 10.
"2014 a fost un an foarte dezamăgitor. Totuşi, acesta este trecutul, iar acum ne concentrăm pe ceea ce urmează. Ne-am învăţat lecţiile şi suntem încrezători pentru noul sezon. Trebuie să îmbunătăţim rezultatele şi să fim capabili să luptăm pentru puncte", spune Monisha Kaltenborn, şefa echipei Sauber.
Monopostul C34: miza pe puterea Ferrari
Cel puţin pentru moment, noul monopost Sauber nu aduce revoluţii din punct de vedere tehnic, însă principala speranţă vine tocmai de la una dintre cele mai importante componente asupra căreia inginerii echipei nu au prea multă influenţă: unitatea de propulsie. Ferrari va propune pentru 2015 un motor care, cel puţin după primele teste de la Jerez, pare să aibă o fiabilitate mai bună şi performanţe superioare unităţii furnizate anul trecut.
Fie numai şi acest lucru ar trebui să asigure celor de la Sauber performanţe mai bune, în contextul în care capacitatea echipei de a dezvolta monopostul pe parcursul anului va fi probabil limitată de resursele financiare avute la dispoziţie.
Sauber va ieşi însă în evidenţă la acest capitol datorilor noilor culori adoptate pentru monopost: în locul unor banale nuanţe de gri, elveţienii au mizat pe albastru cu inserţii de galben pe plăcile exterioare ale caroseriei şi pe aripa spate.
▶ Galerie foto: Monopostul Sauber C34 pentru sezonul 2015
Piloţi cu calităţi... financiare: Ericsson şi Nasr
Echipa care i-a crescut pe Felipe Massa şi Kimi Raikkonen a ajuns în ipostaza de a miza exclusiv pe piloţi care îşi asigură locul în Formula 1 datorită sprijinului financiar. Tendinţa a fost vizibilă de mai mulţi ani, după aducerea lui Esteban Guttierez, însă în 2015 echipa va miza pe doi piloţi cu astfel de veleităţi.
Marcus Ericsson are la activ un singur sezon petrecut în Formula 1, şi acela la Caterham, însă cele aproximativ 20 de milioane de euro cu care a contribuit la bugetul echipei au făcut diferenţa. La rândul său, Felipe Nasr a ajuns în Formula 1 după numai patru victorii obţinute în GP2 anul trecut, însă are de partea sa sprijinul Banco do Brasil, al cărei logo este vizibil proeminent pe monopost. Brazilianul va avea nevoie de acomodare la nivelul unei echipe de Formula 1, iar confruntarea dintre cei doi echipieri se anunţă una palpitantă.
Această tactică a fost abordată însă şi din cauza faptului că locul 10 ocupat în clasamentul constructorilor îi asigura semnificativ mai puţini bani din drepturile TV.
Ştiaţi că...
▶ 2014 a fost primul sezon din istorie în care Sauber nu a obţinut niciun punct?
▶ Red Bull a fost sponsorul principal al echipei timp de 10 ani între 1995-2004?
▶ Singura victorie a echipei a fost obţinută de Robert Kubica în Marele Premiu al Canadei din 2008, pe vremea când era deţinută de BMW?
Puncte forte
▶ Ferrari a înregistrat progrese în privinţa motorului.
Puncte slabe
▶ buget limitat din cauza rezultatelor de anul trecut şi a lipsei unor investitori şi sponsori puternici;
▶ lipsa de experienţa a celor doi piloţi ai echipei.
Pregătirea noului sezon într-un tweet
How do you like the new livery? #SheIsBlue – More on http://t.co/J0icPGWacM! #SauberC34 #F1 #ME9 #FN12 pic.twitter.com/KVf7N2jQJ5
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) January 30, 2015
Predicţie Automarket
Sauber va lupta cu Toro Rosso pentru evitarea ultimului loc în clasamentul constructorilor, mai ales că Lotus va înregistra progrese majore datorită trecerii la motoare Mercedes.
Avancronică F1 2015
Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.
Ce pilot Kubica... probabil ajungea la Ferrari, alături de Alonso, și echipa avea mai multe șanse la titlu, față de Massa. Din 2008 era Kubica în atenția celor de la Ferrari și se vorbea despre transferul său. Păcat.