BMW si McLaren, imptriva motorului unic
Mario Theissen si Martin Whitmarsh s-au declarat impotriva introducerii unui motor unic in Formula 1 incepand cu sezonul 2010.
Desi FIA preseaza introducerea unui motor unic in F1 incepand din sezonul 2010, sefii de echipa sunt optimisti ca se va ajunge la un consens in prvinta reducerii costurilor.
Potrivit unor informatii publicate de Autosport, echipele au convenit joi sa utilizeze maxim 25 de motoare pe parcursul unui sezon, urmand ca limita de teste sa fie redusa de la 30.000 la 20.000 de km pe an.
In plus, CEO-ul McLaren, Martin Whitmarsh, este increzator ca FOTA va reusi sa propuna un pachet viabil pentru reducerea costurilor. "Sunt optimist. FIA si Formula One management au lucrat impreuna pentru a gasi o cale de supravietuire pentru echipele mici si pentru ca acestea sa fie competitive", a precizat Whitmarsh.
Presiunea pentru gasirea unui consens rapid s-a acutizat dupa ce Ferrari si Toyota au avertizat ca ar putea parasi Formula 1 daca FIA va introduce un motor unic, iar directorul departamentului de motorsport al BMW, Mario Theissen, are acelasi sentiment.
"Pozitia noastra este similara. Unii oameni vorbesc despre motor ca despre o comoditate, dar noi nu intelegem asta. Motorul nu este doar o parte a masinii, este inima masinii si vrem un motor BMW pe masina noastra de F1".
Una dintre alternativele propuse de FIA la motorul unic este oferirea unei unitati pentru echipele independe pentru numai 5 milioane de euro pe an, insa Theissen crede ca acest cost este mult prea mic pentru actualele motoare.
"Daca avem un motor pentru trei curse atunci costul este de 10 milioane", a precizat el. "Daca incercam sa depasim cele trei curse trebuie sa redesenam motorul. Si FOTA lucreaza la o propunere pentru a oferi generatia viitoare de motoare la un cost de 5 milioane".
Martin Whitmarsh a admis la randul sau ca nu este de acord cu introducerea unor motor unic in F1. "Nu sprijinim motorul unic. Inteleg ca daca esti o echipa independenta asta reprezinta o atractie imediata, dar cred ca avem un compromis bun care va reduce costurile pentru echipele independente anul viitor".