Bridgestone anunta specificatiile pneurilor pentru 2010
Bridgestone a anuntat tipurile de pneuri disponibile pentru primele trei Mari Premii din sezonul 2010 al Formulei 1.
Unicul furnizor de pneuri din Formula 1 a anuntat in aceasta saptamana principalele noutati in privinta cauciucurilor ce vor fi utilizate de echipe in 2010.
Modificarile se refera atat la latimea pneurilor fata, cat si la modificarea compozitiei tuturor tipurilor de pneuri ca urmare a interzicerii realimentarilor cu combustibil in timpul curselor, ceea ce va pune o presiune suplimentara pe cauciucuri.
Chiar daca compozitia a fost modificata, tipurile de pneuri raman cele cunoscute din anii precedenti: hard, medium, soft si supersoft. Dintre acestea, primele doua tipuri au o temperatura mai ridicata de functionare comparativ cu pneurile soft si supersoft. La fel ca si in 2009, compania japoneza va mentine diferenta de doua clase intre pneurile disponibile pentru cele mai multe curse din campionat.
Astfel, in Marele Premiu al statului Bahrain echipele vor utiliza pneuri supersoft si medium, in timp ce in Australia si Malaezia vor fi folosite cele soft si hard. Alocarea pneurilor pentru celelalte Mari Premii va fi anuntata ulterior.
O alta modificare de regulament prevede micsorarea numarului de seturi de pneuri de uscat de la 14 la 11 pentru fiecare pilot. Dintre acestea, 6 seturi de pneuri vor fi din gama mai dura aleasa pentru Marele Premiu respectiv (numite si pneuri prime), iar 5 din gama pneurilor mai moi (numite si pneuri option).
Pentru o diferentiere usoara a celor doua tipuri de pneuri disponibile, cauciucurile mai moi vor fi marcate ca si anul trecut cu benzi subtiri de culoare verde.
In privinta pneurilor de ploaie, singurele modificari sunt aplicate latimii celor intermediare, dimensiunea acestora urmand sa fie similara cu cea a pneurilor de uscat.
Via | Bridgestone