Bridgestone: Stilul de pilotaj, decisiv in performanta masinilor

Publicat vineri, 08.08.2008 13:06 de Daniel Popescu

Bridgestone sustine ca modul in care pilotii de la McLaren si Ferrari manevreaza monoposturile este decisiv in performantele obtinute de acestia pe pista.

Ferrari si McLaren au avut parte de curse total contradictorii in ultimele Grand Prix-uri, specialistii punandu-si numeroase intrebari despre motivele care au condus la aceste rezultate.

Pneurile au fost primele vizate de aceste rezultate, insa Bridgestone sustine ca subiectul este mult mai vast. Astfel, Hirohide Hamashima, directorul departamentului de dezvoltare din cadrul Bridgestone, crede ca Ferrari au probleme in calificari din cauza caracterului subvirator al monopostului F2008.

"In principiu, monopostul Ferrari are tendinta de a fi mai subvirator decat masina McLaren", a declarat Hamashina pentru publicatia Autosport. "Monopostul McLaren este putin supravirator. Cand pneul are o aderenta buna, masina cu caracter supravirator va fi mai rapida pe un singur tur decat o masina neutra sau cu un caracter subvirator.

Dar cand ne gandim la conditiile de cursa, mai ales la temperaturile pe care le-am avut in Ungaria, o masina supraviratoare va genera mult mai multa caldura in spate decat masina cu caracter subvirator. Daca ne uitam la comportamentul masinii lui Hamilton in Ungaria, dupa cateva tururi el s-a chinuit cu supravirarea, asa ca a facut multe miscari in sens opus. Pe de alta parte, Ferrari a avut o stabilitate mai buna dupa cateva tururi. De aceea, temperatura face diferenta".

Oficialul nipon a incercat sa gaseasca si o explicatie pentru parcursurile fluctuante ale celor doi piloti de la Ferrari. "Cand conditiile masinii sunt potrivite pentru Massa, abilitatile sale sunt la 110%, dar cand masina nu este atat de buna abilitatile sale scad la 90%", a explicat el. "In schimb, Raikkonen poate obtine 100% din pachet chiar daca masina nu este atat de buna".