Button: "Putem concura în frunte în ultimele curse"

Publicat joi, 14.10.2010 09:54 de Daniel Popescu

Jenson Button consideră că McLaren este capabilă să lupte pentru primele locuri în ultimele trei curse ale sezonului.

După ce în prima parte a sezonului a luptat de la egal la egal pentru victorii cu Red Bull Racing, McLaren a intrat pe o pantă descendentă odată cu finalul sezonului european, niciunul dintre piloţii echipei nereuşind să termine pe podium în Singapore şi Japonia.

Chiar dacă acest lucru sugerează că Red Bull şi Ferrari sunt cu un pas în fata britanicilor, Jenson Button este convins că McLaren este capabilă să lupte pentru poziţiile fruntaşe în ultimele 3 curse ale anului. Pilotul echipei McLaren îşi justifică opinia prin parcursul bun pe care l-a avut la Suzuka, chiar dacă strategia de a utiliza pneuri hard în calificări şi în prima parte a cursei s-a dovvedit ineficienta.

"Ştiam că utilizăm pneuri soft mai proaspete în timp ce toată lumea era cu pneuri hard, dar cu toate acestea concurezi cu ceea ce ai şi am fost capabili să facem maşina să lucreze extrem de bine în ultima parte a cursei. Dacă am fi făcut totul bine în calificări, probabil că lucrurile ar fi stat altfel pentru cursă. Dar maşina a fost grozavă, puteai să ataci la limită. Şi asta este încurajator pentru locul în care vrem să fim în ultimele trei curse, când cred că vom fi mai provocatori în frunte", a declarat campionul mondial pentru site-ul său oficial.

Button ocupă doar locul 5 în clasamentul general şi a coborât la 31 de puncte în spatele liderului Mark Webber, însă pilotul vede acest lucru ca pe o nouă provocare, întrucât îşi poate asuma mai multe riscuri decât rivalii săi în ultimele curse ale anului.

"În acest punct al sezonului, dacă eşti în frunte nu poţi face nimic riscant, dar dacă eşti în spate ai mai multă încredere să fii agresiv, pentru că ai mai puţin de pierdut. Pentru mine, este o situaţie diferită comparativ cu anul trecut şi aştept cu nerăbdare să lupt cu liderii, pentru că nu am nimic de pierdut. Dacă nu reuşesc, cel puţin voi şti că am dat totul. Iar norocul este schimbător, echipa noastră nu a fost prea norocoasă recent, aşa că cine ştie ce se poate întâmpla în următoarea cursă? Situaţia se poate schimba complet", a mai precizat el.

Declaraţiile sale sunt contrazise însă de modul în care a abordat Marele Premiu al Japoniei, când a preferat să utilizeze pneuri hard în calificări pentru a avea un avantaj strategic în prima parte a cursei decât să lupte pentru o poziţie superioară pe grila de start.

Via | Jenson Button

  • Diesel, joi, 14.10.2010 10:28
    Mclaren

    Mclaren au imbunatatit vizibil monopostul.Cantitatea uriasa de upgrade-uri s-a vazut.La Suzuka au avut probleme cu acel P1 al lui Hamilton dar in calificari au avut a doua masina.Liniile drepte le vor prii asa ca pot ajunge mai sus.

  • 321xiorel123, joi, 14.10.2010 10:45
    @Diesel

    Corect spus! Dar acum analizeaza si celelalte monoposturi: alea nu pot face acelasi lucru? :))

  • Niculae, joi, 14.10.2010 11:40

    In calificari au avut a doua masina, dar in cursa a treia. Si au mai si gresit strategia. Nu de alta dar ii puteau schimba pneurile lui Button dupa turul 25-30, cand si-au dat seama si singuri ca pierde timp. Dar in Coreea sunt cei care au avantajul si sa vedem daca vor si profita de el.

  • KaNe, joi, 14.10.2010 16:35
    McLaren

    nu doar in calificarile MP al Japoniei au avut a doua masina ca si performante....ci si in cursa.....A fost peste monopostul Ferrari. S-a observat indeosebi dupa schimbarea pneurilor, in cazul lui Lewis in raport cu Alonso.....

  • Niculae, joi, 14.10.2010 21:09

    @KaNe: Cu tine vad ca nu se poate discuta. Uite aici ceva interesant: http://www.f1fanatic.co.uk/2010/10/11/disaster-for-massa-ferrari-race-review/ vs http://www.f1fanatic.co.uk/2010/10/11/mclarens-championship-challenge-blunted-at-suzuka-mclaren-race-review/ si dupa aia uita-te la timpii celor de la Red Bull de aici: http://www.f1fanatic.co.uk/2010/10/11/dominant-win-for-vettel-piles-pressure-on-webber-red-bull-race-review/. Sincer iti spun un lucru. Cu tine nu se poate discuta. Nici nu cred ca stii despre ce vorbesti. Dar ca sa vezi ca Ferrari au avut a doua masina... uite si explicatia: Tur 23 Ham schimba, Alo + Vet in tur 27. In tur 31/53 distanta era de 10.921 pentru Alo si 16.379 Hamilton (fata de 1st place, Button la vremea aia). Tur 34/53 Alo 8.8904, Hamilton 12.707. Tur 37/53 Alo Ham -----> constanta. 2.2s 2.3s Si asa a ramas. Ham a inceput sa strice franele fata, dar lui Alo i-a mers mai bine masina, diferenta constanta, Hamilton... moare pe drum (strica cutia de fapt). Alo, constant, incepe sa castige fata de Vettel si Webber. Intrebare... cine a avut masina a doua? Si da intre turul 31/53 si 37/53 Ham a fost mai rapid decat Alo, dar... la ce l-a ajutat? P.S. O sa te ignor pe viitor... observ ca nu se poate discuta cu tine sau esti orb si te uiti la alte curse.

  • KaNe, joi, 14.10.2010 22:53
    @Niculae

    bine mai "desteptule"....Asta ca sa-i citez pe multi altii care te-au catalogat la fel, atotstiutor(vezi penultimul articol de pe blogul lui Daniel). Nici n-am pretentia sa port un dialog cu un "unknown" care populeaza/polueaza aiurea acest site. Chiar asa iti sugerez...sa ma ignori, la fel cum te ignor eu pe tine, cam de vremea cand ai inceput sa devii obraznic.... Pentru faptul ca am "tot zis" ca la Suzuka masina McLaren a fost a doua ca si ritm, in cursa, m-am bazat strict pe ceea ce am vazut eu in cursa si ceea ce am intuit. Ca n-am intuit la fel de bine ca si tine, ii problema/parea mea ...si trebuie s-o respecti oarecum. In caz ca nu te-ai cam prins, dupa ce toti din fata au trecut pe pneuri prime, Hamilton s-a apropiat in cateva tururi, de la 10s, la doar ~2sec de Alonso, asta pana nu i-ar ceda gearbox-ul. Asa cum am mai zis-o pe acilea, daca Ham nu avea acea problema, la ora aceea puteam pune ramasag, ca sigur il va depasi pe Alonso, la cata frustrarea zacea si inca zace in Lewis, dupa toate aceste ultime 3 weekenduri nefaste pentru el. L-a depasit de nenumarate ori, l-a depasit foarte frumos si anul asta in Canada, asa ca nu vad nici un impediment la Lewis sa se cramponeze intr-unul ca si Alonso.....Gata....deja ti-am acordat prea multa atentie si iar te tragi de sireturi cu mine. Topic closed....

  • Niculae, vineri, 15.10.2010 00:31

    Omule 6 ture a mers mai bine ca Alonso. 6 ture. A avut si avantajul ca si-au intrat pneurile mai repede in temperatura. In astea 6 ture a fortat pana si-a stricat masina. Daca era mai rapid mai avea rabdare. Si da poate il depasea pe Alonso. Tu ai avut cursa? AI vazut de cate ori frana brusc? Cred ca au fost 3-4 tururi consecutive, in care frana brusc, dupa care Alonso a fortat si el, si diferenta a ramas constanta la 2.2-2.3 secunde. Deci... cine are mai masina mai rapida? Si las-o dracului de frustare. Cu frustrare nu se castiga curse... Putea sa aiba rabdare... dar poate in Coreea o sa aiba rabdare. Ce dracului... vrea sa castige sau se mandreasca cu numarul de abandonui? Lasa ca-mi user ca sa nu te mai stresezi cu unknown asta.