Dacia Lodgy a bifat primele victorii în Trophee Andros
Dacia Lodgy a debutat weekendul acesta în Trophee Andros. Cei trei piloţi ai monovolumului de competiţie au luptat din greu pentru victorie.
Weekendul acesta a fost unul extrem de important pentru Dacia în plan competiţional. Logo-ul şi culorile brandului românesc s-au regăsit pentru al treilea an consecutiv la startul unei noi ediţii Trophee Andros. De această dată, Dacia a ales să alerge în celebrele curse pe gheaţă desfăşurate în Alpii francezi cu un nou model, Lodgy, versiunea de competiţie a viitorului monovolum de serie.
La volanul celor două maşini de competiţie, pregătite de Renault Sport Technologies, Tork Engineering şi Sademo s-au aflat Alain Prost, cvadruplu campion mondial de Formula 1, Nicolas Prost, fiul său, şi Evens Stievenart, un tânăr pilot în curs de afirmare.
Prima etapă, desfăşurată în celebra staţiune Val Thorens, ne-a găsit la standul Dacia, alături de piloţi şi de echipa de mecanici, pe o vreme capricioasă. Situată la 2300 de metri altitudine, pista acoperită de zăpadă şi gheaţă, învăluită aproape toată ziua într-o ceaţă densă, a servit ca teatru de război pentru două tipuri de vehicule: electrice şi cu motor termic.
Rezultatele primei zile
Acestea din urmă au avut parte de două sesiuni de calificare, a câte 60 de minute, la finalul cărora Dacia Lodgy şi-a asigurat participarea în cele trei din patru finale.
Dacă Nicolas Prost nu a reuşit decât locul 5 în a doua Finală Elite, tatăl său, Alain Prost, s-a luptat mai bine în prima Finală Elite Sup, unde a ocupat locul trei. Ce-a de a patra finală, Elite Sup 2, care a încheiat cursele de noapte, a adus un rezultat fantastic pentru tânărul Stievenart, care a reuşit să facă o cursă bună alături de Lodgy în faţa mult mai experimentaţilor Dayraut, campionul en-titre aflat pe un Mini Countryman, şi Olivier Panis, fost pilot de Formula 1 aflat la volanul unei Skoda Fabia.
Rezultatele zilei a doua
A doua zi de Trophee Andros a debutat cu un strat de zăpadă generos, aşternut peste noapte, şi o vizibilitate bună, neafectată de ceaţă. Din păcate, temperaturile mari şi umiditatea au făcut ca în viraje zăpada să dispară şi odată cu ea şi spectacolul. Aşadar, mai multă prudenţă pentru piloţi.
Echipa Dacia a luptat şi a reuşit din nou calificarea în finale. Nicolas Prost şi-a revenit spectaculos şi a repurtat o nouă victorie pentru Dacia în prima Finală Elite. Duelul Dayraut-Prost a fost reeditat în prima Finală Elite Sup, unde pilotul echipei Dacia a forţat un atac, a lovit malul de protecţie al celui de-al doilea viraj şi a fost nevoit să se mulţumească cu poziţia a treia. Evens Stievenart nu a mai riscat la fel de mult în ultima cursă a etapei din Val Thorens, Finala Elite Sup 2. A făcut o cursă de urmărire simplă, fără riscuri, reuşind doar un loc trei după cele şase tururi.
Concluzia celor două zile tensionate pe circuitul din Val Thorens? Dacia are de recuperat, cel mai bine poziţionat pilot fiind Stievenart, locul trei în clasamentul general. Alain Prost, situat pe poziţia a opta, şi Nicolas Prost, poziţia 21, trebuie să ajungă în top pentru a-l putea detrona pe liderul clasamentului după prima etapă, Olivier Panis.
Interesante: A aparut Mini. Cum apare lovit in ultima imagine Lodgy.