După Caterham, şi Marussia este în pericol să rateze Marele Premiu al Statelor Unite
Marussia are nevoie urgentă de finanţare pentru a putea participa în Marele Premiu al Statelor Unite. Informaţia vine la numai o zi după ce noii proprietari ai Carterham au ameninţat că se retrag de la echipă.
Marussia caută de mai mult timp un investitor care să preia echipă la sfârşitul actualului sezon, în condiţiile în care proprietarul Andrej Cheglakov este determinat să părăsească Formula 1.
În aşteptarea unui cumpărător, Marussia ar putea fi nevoită să rateze prezenţa în Marele Premiu al Rusiei de la sfârşitul săptămânii viitoare.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia germană Auto Motor und Sport, echipa rusă are nevoie urgentă de finanţare pentru a putea transporta monoposturile la Austin. De altfel, în ultimele săptămâni echipa a fost menţinută în viaţă mai mult de finanţările acordate de Max Chilton şi pilotul de rezervă Alexander Rossi prin intermediul sponsorilor.
Informaţiile despre situaţia celor de la Marussia vin la numai o zi după ce Caterham a anunţat de asemenea că ar putea să nu concureze în Statele Unite. Noii proprietari ameninţă că se retrag de la echipă în urma unui conflict cu fostul proprietar Tony Fernandes, despre care afirmă că nu le-a transferat acţiunile.
Joi dimineaţă, agenţia de presă Reuters a dezvăluit că angajaţii Caterham au găsit fabrica de la Leafield închisă de administratorul delegat să gestioneze situaţia financiară a companiei Caterham Sports Limited, care a construit monoposturile de curse ale echipei. În prezent, cele două monoposturi ale echipei se află în interiorul fabricii, astfel că în lipsa unei înţelegeri cu proprietarii echipei acestea nu vor putea ajunge la Austin.
În cazul în care Marussia şi Caterham nu vor concura în Marele Premiu al Statelor Unite, va fi pentru prima oară de la Marele Premiu al statului Monaco din 2005 când pe grila de start sunt numai 18 monoposturi.
Consider deficitara conducerea F1, motiv pentru care se ajunge la situatia asta.... Nu contest ca echipele o duc greu, dar restrictiile tehnice impuse, impartirea drepturilor TV dupa placul lui Berni, restrictiile de imagine care duc la scaderea sponsorilor, ingradirea financiara a promovarii imaginii F1 duce de asemeni la plecarea sponsorilor, etc. Sa vedem unde ajungem anii urmatori.