Epidosul 11: Un tur de circuit cu pilotii ING Renault

Publicat vineri, 23.05.2008 09:44 de Mircea Meșter

Dupa ce ne-am stins setea de adrenalina pentru cateva luni pilotand un monopost adevarat Formula Renault pe circuit, nu ne ramanea decat sa asteptam cu mare interes momentul de varf al evenimentului: cel in care intram in cockpitul unei masini de Formula 1.

Pana atunci insa, organizatorii evenimentului botezat inspirat "Feel It" ne-au pregatit o surpriza.

In timp ce ne aflam la pit-uri, din spatele nostru a aparut nelson Piquet, pilotul titular al celor de la ING Renault in acest an si coleg cu Fernando Alonso, si Luca di Grassi, unul dintre pilotii de teste ai echipei. Normal, toata privirile au ramas atintite asupra lor.

Cei doi urmau sa ne arate ce inseamna cu adevarat un tur de circuit pe Paul Ricard si ce inseamna cu adevarat o frana la capatul liniei drepte. Am nimerit in masina cu Luca di Grassi, un tanar promitator, vicecampion anul trecut in GP2, pepiniera Formulei 1. Dupa un tur realizat in mai putin de un minut si jumatate in doua exemplare Renault Megane Trophy pregatite special pentru circuit (rollcage, comenzi sport, cockpit in care cuvantul "confort" nu exista) am iesit cu picioarele tremurande. La frana extrem de puternica de la capatul liniei drepte am fost aproape sa sar prin harnasamentele care ma tineau strans de scaun. Era cu totul altceva fata de experimentasem pana atunci. Turul respectiv a insemnat, de altfel, si un teatru regizat in care cele doua masini se depaseau spectaculos si in care Piquet si di Grassi tineau alternativ trena. Supersenzatiile pe care le simteai in acele momente urmau insa, teoretic, sa fie depasite de ceea ce ni se pregatea la pituri, acolo unde monoposturile de Formula 1 erau pregatite pentru decolare. Incepeam sa imi simt pulsul marit.

Pana la Formula 1 insa, ne-am jucat. Cu Batak. Batak este un panou cu zece butoane luminate care se aprind aleatoriu si pe care trebuie sa le apesi cat mai rapid. Totul se deruleaza timp de 60 de secunde, timp in care scorul este contabilizat simplu, prin numarul de butoane apasate. Batak este utilizat de toti pilotii din Marele Circ si reprezinta cel mai bun mod de a le dezvolta acestora reflexele, privirea periferica si reactiile. Am reusit 73 de puncte la prima incercare si 76 la a doua. Instructorul spunea ca prin exercitiu poti sa ajungi la valori mult, mult mai mari. Recordul mondial la Batak este detinut de Heikki Kovalainen, actualul pilot McLaren, care a reusit 137 de puncte. Ma uit la scorul meu si incep sa imi dau seama de ce iau oamenii aia atatia bani in fiecare an.