Ferrari dezvăluie secretele pitstopurilor rapide din 2012
Ferrari a dezvăluit secretele prin care a reuşit să reducă timpul pentru schimbul de pneuri la numai 2.2 secunde în timpul antrenamentelor şi la numai 2.6 secunde în regim de cursă.
Ferrari s-a evidenţiat în acest debut de sezon prin performanţele obţinute la opririle la boxe, echipa fiind pe prima poziţie într-un clasament neoficial al celor mai scurte schimburi de pneuri în primele trei curse.
Una dintre explicaţii este că Ferrari a copiat şi îmbunătăţit sistemul inovat de Mercedes pe parcursul sezonului 2011, care prevede incorporarea piuliţelor în jante pentru a elimina unul dintre procesele necesare în cadrul operaţiunii.
Totuşi, Diego Ioverno, şeful operaţiunilor de cursă, a dezvăluit că la aceasta inovaţie se adaugă şi sistemul de led-uri care în trecut a creat numeroase probleme, dar şi educaţia piloţilor cu privire la modul în care trebuie să se oprească în locul stabilit la intrarea la boxe.
"Am lucrat la pistoalele de aer cu furnizorii noştri şi le-am făcut mai puternice pentru a compensa limitările regulamentului (n.r - interzicerea heliului). Am lucrat la layout-ul monopostului şi am făcut alegeri riscante. Aşa că avem piuliţa integrată pe jantă şi am ales anumite şuruburi cu filet pentru a spori viteza."
"Am muncit la sistemul de led-uri şi cred că suntem din nou lideri cu sistemul de led-uri. Operatorul principal nu trebuie să se mai uite la mâinile celui care ţine pistolul de aer, ci la led-ul care se aprinde când mecanicul a terminat. Toate acestea ne permit să minimalizăm celelalte probleme rămase: timpul de reacţie şi precauţiile necesare pentru a evita greşelile", a declarat el.
Cel mai bun pitstop al Scuderiei în Marele Premiu al Chinei a fost de numai 2.6 secunde, însă pe parcursul antrenamentelor mecanicii au reuşit să finalizeze un schimb de pneuri în numai 2.2 secunde. Ioverno consideră însă că acesta este timpul minim pe care îl poate atinge o echipă de mecanici pentru o astfel de operaţiune.
"În antrenamente, într-un mediu mai puţin solicitant decât cursa, am reuşit să obţinem 2.2 secunde. În ultima cursă cel mai bun pitstop a fost de 2.6 secunde. Cred că este dificil să obţinem 2.2 secunde în cursă cu un monopost care vine cu 100 km/h din cauza variabilei referitoare la locul în care pilotul opreşte maşina. Poate putem ajunge la 2.4-2.5 secunde, dar cel mai important lucru este să avem o medie bună, pentru că importanţă unui pitstop este să garantezi un timp fix, să eviţi surprizele şi riscul de a cădea în spatele traficului după o oprire", a mai precizat el.
Via | Autosport
Daca ar putea mecanicii sa recupereze la schimbul de pneuri ce pierde masina pe circuit ar fi foarte misto...