Ferrari insistă că monopostul din 2012 va fi foarte agresiv
Ferrari a indicat încă o dată ca monopostul pe care îl pregăteşte pentru 2012 va fi foarte agresiv din punct de vedere aerodinamic.
Ferrari a dezvăluit în urmă cu câteva luni că mizează pe un nou concept aerodinamic pentru monopostul din 2012, în încercarea de a obţine rezultate bune după câteva sezoane modeste în care a fost surclasată de Red Bull Racing.
De altfel, creşterea importanţei aerodinamicii în Formula 1 este unul dintre motivele regreselor Scuderiei, care s-a bazat preponderent pe puterea motorului şi a fiabilităţii. Nikolas Tombazis, designerul şef al echipei, a promis încă o dată ca noul monopost va fi foarte agresiv din acest punct de vedere.
"Sper că rezultatele vor vorbi de la sine când lansăm monopostul şi, mai ales, când abordam primele curse din calendar. Am ales o abordare mai agresivă ca rezultat al analizei realizate după înfrângerile suferite în ultimii ani. Poate că asta va face mai dificile ale aspecte ale monopostului, dar ne permite un spaţiu mai mare pentru dezvoltarea aerodinamică", a declarat grecul.
La începutul acestui sezon, Ferrari şi-a upgradat tunelul de vânt la scara 60%, iar pentru anul următor a schimbat deja o serie de concepte privind utilizarea acestuia.
"Celălalt element al noii abordări este utilizarea tunelului de vânt. Nu implică numai dezvoltarea şi optimizarea a ceea ce avem, ci şi introducerea de noi concepte în fiecare sesiune de utilizare, care uneori s-ar putea să nu meargă, dar care uneori poate produce rezultate interesante", a adăugat el.
Ferrari este foarte aproape de finalizarea sasiului, a configuraţiei generale a monopostului, a suspensiilor şi a cutiei de viteze, în timp ce alte componente sunt încă în faza de producţie sau doar în stadiu de design. De asemenea, Ferrari va testa câteva componente pentru 2012 şi în ultimele cinci curse ale sezonului, printre acestea figurând aripa faţă sau sistemul de evacuare.
Via | Ferrari
ca si Hamilton oare ? :))