Ferrari: "Nasul monopostului este urât, dar eficient aerodinamic"
Ferrari a admis că noul monopost F2012 nu este plăcut din punct de vedere vizual, însă susţine că acesta este cel mai eficient design pentru aerodinamică.
Ferrari a lansat vineri noul monopost F2012 pentru sezonul următor al Formulei 1, care a ieşit în evidenţă în primul rând prin aspectul inestetic.
Scuderia şi-a justificat însă decizia de a adopta un astfel de design în special pentru nasul monopostului prin prisma avantajelor aduse la aerodinamică, capitol la care echipa nu a obţinut performanţe majore în ultimii ani.
"Nasul are o formă neplăcută şi acesta este rezultatul regulamentului care ne cere ca nasul să fie destul de coborât, dar partea inferioară a şasiului să fie cât mai înaltă posibil. Chiar dacă nu este plăcut la nivel vizual, credem că este cea mai eficientă soluţie aerodinamică pentru acea parte a monopostului", a declarat Nikolas Tombazis, designerul şef al echipei Ferrari.
De asemenea, oficialul grec a explicat că aripa faţă este o evoluţie a componentei pe care Ferrari a utilizat-o în ultima parte a anului trecut, atunci când acestea a produs de mai multe ori scântei la atingerea asfaltului din cauza flexibilităţii prea mari.
"Aripa faţă este o evoluţie a aripii pe care am introdus-o în ultimele curse ale sezonului trecut. Am introdus-o acolo pentru a avea câteva lecţii învăţate despre acest subiect. Am înţeles multe şi am continuat dezvoltarea, iar acum urmează noi dezvoltări pentru al treilea test şi înainte de prima cursă a sezonului", a adăugat el.
Nu în ultimul rând, Ferrari a abandonat suspensia de tip push-rod şi a adoptat una de tip pull-rod, similară cu cea utilizată de campioana mondială Red Bull Racing în ultimii ani.
"Una dintre inovaţiile monopostului este suspensia. Din motive aerodinamice, am selectat o soluţie pull-rod. Ne-a luat foarte mult să muncim la obţinem din nou toate caracteristicile mecanice pe care am vrut să le avem din partea suspensiei. Cred că am obţinut asta, dar cred că am obţinut şi un avantaj aerodinamic din această soluţie", a mai precizat el.
Via | Ferrari
Seamana putin cu Logan-ul.