Ferrari: "Nu avem nimic de pierdut, trebuie să riscăm"
Sergio Marchionne, şeful Ferrari, consideră că echipa de Formula 1 trebuie să-şi asume riscuri pentru a reveni în lupta pentru titlurile mondiale, întrucât nu mai are nimic de pierdut.
Ferrari este determinată să-şi asume orice risc pentru a putea spera să revină în lupta pentru titlurile mondiale într-un timp cât mai scurt.
Sergio Marchionne, CEO-ului Fiat-Chrysler care a preluat luni şi funcţia de preşedinte al Ferrari după retragerea lui Luca di Montezemolo, admite că Scuderia este obligată să adopte o astfel de strategie chiar dacă greşelile ar putea fi inevitabile.
"Trebuie să facem ceva şi trebuie să o facem repede. Este necesar. S-ar putea să o dăm în bară, dar nu avem nimic de pierdut, nu-i aşa? Hai să riscăm ceva. Mi se spune tot timpul că lumea curselor nu este o ştiinţă, că anumiţi factori influenţează performanţa. iar apoi am fost la Monza şi am văzut că primele şase monoposturi nu sunt Ferrari şi nu au nici motor Ferrari, moment în care mi-a crescut pulsul", a declarat italianul în cadrul unui interviu acordat publicaţiei britanice Autocar.
Iniţial, viitorul Ferrari în Formula 1 părea incert după retragerea lui Montezemolo, însă Marchionne a dat asigurări că una dintre priorităţile sale este ca Scuderia să aibă din nou parte de succes.
"Acesta continuă să fie principalul meu obiectiv în ceea ce priveşte progresul Ferrari. Un Ferrari care nu câştigă pe circuitul de Formula 1 nu este Ferrari. Pot să suport perioade de ghinion, dar asta nu poate deveni un element structural al brandului", a adăugat el.
-
Ferrari, joi, 16.10.2014 13:41
asaa, si pentru inceput o degringolada generala se impune si este absolut necesara! La Ferrari am impresia ca nu prea stie stanga ce face dreapta..... Doar cheltuiesc porcoaie de bani cu schimbatul pilotilor si nimic altceva...... Daca il schimba si pe Raikkonen impreuna cu Alonso vor ajunge aproape de 100.000.000 Euro cheltuieli cu cei doi (as fi surprins ca acestia doi sa o faca pe buni samariteni) plus 22.000.000 Euro salarul lui Vettel + inca un pilot....... O solutie demna de urmat care asigura un succes garantat!
-
dany, joi, 16.10.2014 13:48
FORTZA FERRARI
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 16.10.2014 13:58
Sa inceapa circul.
-
ferr1, joi, 16.10.2014 14:01
Chestia e că strică singurul lucru bun de la Ferrari - Alonso. Mai degrabă vorbeau cu ăia de la FIAT să le facă motor pentru 2015, bineînțeles că tot băieții de la Ferrari îl făceau, numai că purta un alt nume. Ferrari renunța la motorul Ferrari și ăla da risc, dar poate câștigai sau poate nu, însă nu așteptai 3-4 ani ca într-un final să câștigi, iarăși probabil. Acum așteaptă amice până când o să dezvolți tu motoare. Dacă motorul Honda va fi bun, Ferrari va ajunge a 5-a echipă din competiție în 2015, sub Mercedes, Williams, Red Bull și McLaren. Ați dat de dracu. Se roagă Papa ca japonezii să nu facă treabă bună.
-
Soxy, joi, 16.10.2014 14:15
@ferr1 nu s-ar accepta de catre FIA ca FIAT sa le faca motorul, ar fi pe fata speculatie de regulament cat despre Alonso, nu-l plange (dc es esti fan Ferrari), bucura-te, el cu toate ca este pilotul cel mai bun de pe grila, e sictirit (nu stiu daca ai experimentat sentimentul de sictir, eu da) cand cineva e sictirit nu se gandeste la altceva numai sa scape si eu sunt recunoscator lui Alonso pentru tot ce a facut in cei 5 ani, dar are nevoie de schimbare eu ii doresc success la McLaren si un al 3 lea titlu bine meritat (Ar fi singurul caz in care m-as bucura ca un pilot McLaren sa ia titlul ar fi daca l-ar lua el si acesta doar o data, titlul la constructori nici vorba) daca esti fan Alonso, urmeaza-l la McLaren si "team up with Mircea" :))))) Vettel si Kimi vor face treaba buna, poate in 2015 nu vor lupta pt titlu dar poate vor castiga curse Forza Rossa!
-
rommyF1, joi, 16.10.2014 14:32
dacă shumacher nu pleca de la benneton la presiunile lui BERNIE nu ştiu dacă mai vb de alonso ca un supercampion, renault a cumpărat echipa supercompetitivă, asta a fost şansa lui(ALONSO) altfel ar fi fost un veritabil nr 2, nu a fost primit mai devreme la ferrari din dorinţa lui schumi şi încă o problemă dacă ferrari nu era în dezvoltare nu erau capioni mondiali nici HAKKINEN nici fernandinio
-
rommyF1, joi, 16.10.2014 14:39
pe cei de la ferrari îi cred că sunt în reorganizare tehnică şi tre să scape de cei care iau prea mulţi bani degeaba(mai multă atenţie la clauze altă dată), nu sunt ferrarist şi fără supărare
-
Horia, joi, 16.10.2014 16:26
Alonso prin vara la inceput spunea ca Ferrari n-ar trebui sa riste, dimpotriva ar fi nevoie la Ferrari de o constructie temeinica pe baza ceea ce are bun(daca are) actualul monopost. Se pare ca aici a izbucnit un conflict, actuala echipa manageriala vrea sa riste. Mi-ar fi placut sa vad mai multa planificare, crestere durabila, tehnologii noi nu zaruri aruncate pe masa. Au mai incercat in 2012 sa riste si am vazut unde au ajuns. E limpede. Nu au nicio idee de ceea ce inseamna viitorul apropiat pentru ei. Si-atunci joaca la risc.
-
stiinta lui Marchione, joi, 16.10.2014 16:47
"Mi se spune tot timpul că lumea curselor nu este o ştiinţă"-daca ai considera cu adevarat F1 ca fiind o stiinta ai risca mai putin, ai calcula mai mult.
-
Dinu, joi, 16.10.2014 16:58
Eu tin cu Ferrari de mic si cand au inceput sa bage anumite regulamente era clar ca vor sa opreasca dominatia lor daca ramaneau la regulamentul si motorizarile din 2008 poate numai cei de la McLaren puteau tine pasul cu ei.....pt mine atunci sa incheiat formula 1!!! Sa fim realisti f1 nu ar trebui sa tina cont de consum acuma poate sa vina si Vettle si oricare altu ca tot no sa faca nimica la Ferrari motoarele lor nu sunt pt 1.6 turbo si frigiderul se aude mai tare decat motoarele astea :)!!!
-
bernie, joi, 16.10.2014 17:59
Tipic latin...Si nu ma mira deloc...Marchione asta ar trebui sa urmeze exemplul organizarilor si managementul RBR si Mercedes din ultimii 5-6 ani.Atat si nimik mai mult..Asta ar face-o si un copil...Aduci oameni capabili la echipa si le dai mana libera la dezvoltare chiar daca nu reusesc din prima..Pilotii sunt cea mai mica problema pe care o au...Dar cand tu mattiacci te certi cu Kimi ptr un sasiu( cand vettel si le schimba de cate ori vrea ) inseamna ca nu te pricepi la f1...Si marchione la fel..Este incredibil si de neinteles ce se intampla la ferrari anul asta...
-
rommyF1, joi, 16.10.2014 19:52
managementul unei echipe de formula 1 presupune multe, cheltuieli cu echipa, sponsori, reclame, tre să gândiţi din profil economic, pentru ce să plăteşti pt rezultate modeste
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 16.10.2014 20:25
Il astept pe ferr1 la Mclaren cu bratele deschise :))))))
-
ferr1, joi, 16.10.2014 22:34
@Soxy Prefer un Alonso sictirit decât un Vettel fericit. Atât timp cât își face treaba în cursă, poate fi și depresiv... Și sictirit îl bate pe Raikkonen. Cât despre Vettel și Kimi, nimic care să-ți ofere optimism. Unul e la final de carieră, iar altul e cu capul în nori, după ce i-a dat Ricciardo bătaie de nu mai știe de capul său. Germanul e marcat psihic. Ca să-l bată pe Ricciardo, acum Vettel are nevoie de un monopost Mercedes.
-
Singaporezul, joi, 16.10.2014 22:38
@Mirciulica.Cine se aseamana,se aduna.Ati fi un cuplu reusit!!!
-
gonzo, vineri, 17.10.2014 01:38
Eu in locul lui Marchione as risca cu un motor Mercedes. Acuma sincer, ce-ar putea sa-i faca aia de la Ferrari :))))))
-
Unul, vineri, 17.10.2014 08:44
Managerul nu are cunostiinte tehnice, el ia decizii financiare, dar are un director tehnic in subordine. Directorul tehnic nu face el masina ci decide daca ideile inginerilor sunt bune sau proaste (daca directorul tehnic are sclipiri de geniu masina are potential). Avand in vedere cele de mai sus, singurul mod in care managerul poate inbunatatii performanta tehnica, daca echipa nu merge ,este sa schimbe personalul (metoda prin care observa unde apar frictiiuni datorate slabelor performante), altfel echipa se aseaja pe o rutina care nu permite managerului sa faca diferenta intre cei care aduc performanta si cei care franeaza performanta. Astfel Ferrari nu are nimic de pierdut (daca este mai jos de locul trei). Schimba pana apare combinatia care da rezultate.
-
WickedSick, vineri, 17.10.2014 10:15
Din declaratia de mai sus mi se pare ca Marchionne e indignat cand vede ca Ferrari este unde este (e si normal sa fie asa) si actioneaza in disperare de cauza. Consider ca daca vor avea voie sa lucreze la motoarele actuale cei de la Ferrari nu vor mai face aceeasi greseala si vor avea un motor mult mai competitiv fata de anul acesta.
Citeste si
-
FORMULA 1 | marţi, 19 decembrie(P) Predicția lui Lewis Hamilton pentru Formula 1 2024: britanicul nu este deloc optimistBritanicul Lewis Hamilton nu este tocmai optimist înaintea noului sezon din Formula 1. El este convins că circuitul va fi dominat în continuare de Red Bull, după ce Max Verstappen și-a apărat fără emoții titlul în stagiunea precedentă. Citeste tot
-
FORMULA 1 | duminică, 2 aprilieFormula 1 Australia: Max Verstappen câștigă după o cursă fragmentată. Hamilton pe 2, iar Alonso pe 3Max Verstappen și-a trecut în palmares prima victorie în Marele Premiu al Australiei, după o cursă fragmentată, în care steagul roșu s-a fluturat des, din cauza accidentelor. Citeste tot
-
FORMULA 1 | vineri, 11 martieMercedes-AMG GT Black Series este noul Safety Car în Formula 1Noul Mercedes-AMG GT Black Series va fi noul Safety Car în Campionatul Mondial de Formula 1. Modelul îl înlocuiește pe vechiul AMG GT R și, la fel ca în 2021, va alterna rolul său cu Aston Martin Vantage. Citeste tot
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 26 februarieFormula 1: Marele Premiu de la Soci, anulat temporar de către FIAOficialii de la FIA au decis, la sfârșitul săptămânii, anularea Marelui Premiu de la Soci, din Rusia, în urma declanșării războiului din Ucraina. Decizia nu pare, însă, definitivă. Citeste tot
-
FORMULA 1 | miercuri, 8 iulieFernando Alonso revine în Formula 1: spaniolul a semnat cu Renault pentru 2021Fernando Alonso se va întoarce în Formula 1 după o pauză de doi ani și va concura în 2021 pentru Renault, potrivit unui anunț oficial făcut de constructorul francez. Astfel, Alonso revine la echipa cu care a câștigat două titluri de campion mondial în 2005 și 2006. Citeste tot
Pur si simplu slabe sanse, fara Alonso sunteti la nivel de Sauber.