Ferrari va adopta "planul B" de dezvoltare în cazul unui eşec în China

Publicat miercuri, 13.04.2011 09:58 de Daniel Popescu

Ferrari a anunţat că, în funcţie de rezultatele din China, va lua în calcul schimbarea radicală a pachetului aerodinamic al monopostului 150 Italia.

Şefii Scuderiei Ferrari au decis să mai acorde încă o şansă pentru actualul monopost 150 Italia, înainte de a adopta un aşa-numit "plan B" care prevede schimbarea radicală a pachetului aerodinamic.

Aceasta a fost hotărârea la care au ajuns şeful Stefano Domenicali, directorul tehnic Aldo Costa şi directorul tehnic adjunct Pat Fry la capătul unei şedinţe care a avut loc la începutul acestei săptămâni la Maranello. Speranţele se leagă inclusiv de câteva îmbunătăţiri aerodinamice care vor fi introduse pe monopost în cursa de la sfârşitul acestei săptămâni.

"Avem un termen limită. Vom merge la Shanghai, acolo unde trebuie să decidem dacă continuăm cu acest pachet aerodinamic sau schimbăm direcţia", a declarat Domenicali pentru publicaţia italiană La Stampa.

Principalul motiv pentru care Ferrari nu reuşeşte să se ridice la înălţimea performanţelor din prima parte a deceniului trecut este aerodinamica, care a devenit mult mai importantă în Formula 1 odată cu interzicerea dezvoltării motoarelor, punctul forte al Scuderiei pentru o lungă perioadă de timp. La acest lucru se adăugă şi interzicerea testelor în timpul sezonului, în care Ferrari investea foarte mulţi bani pentru dezvoltarea monopostului.

"În prezent, 80% din performantă depinde de aerodinamică, ceea ce este prea mult. Tunelurile de vânt operează tot timpul, dar F1 este şi despre mecanică şi motoare. Aceasta F1 nu mi se potriveşte prea bine. De asemenea, este absurd că suntem singurul sport profesionist din lume în care nu te poţi antrena. Testele ar trebui reintroduse", a declarat Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, pentru Gazzetta dello Sport.

Ferrari a anunţat în weekendul precedent că lucrează deja la o aripă fată flexibilă în stilul celei utilizate de Red Bull Racing, însă aceasta va fi introdusă mai târziu pe monopost.

Via | Auto123

  • lev, miercuri, 13.04.2011 10:13
    Ar trebui...

    ...adoptat de fapt planul C,şi anume să-l schimbe odată pe Domenicali,altfel degeaba.

  • Bishuc, miercuri, 13.04.2011 10:59
    @lev

    Foarte corect. In special la strategii este pe dinafara

  • dmd, miercuri, 13.04.2011 11:26

    Slab debut pt Ferrari. La cum se laudau in iarna ma asteptam sa termine macar pe podium daca nu sa si castige. Dar socoteala de acasa nu seamana niciodata cu cea din targ.

  • KalEl, miercuri, 13.04.2011 11:30
    planul R

    ar mai exista si planul R: sa ii aduca pe tehnicienii si poate chiar si un pilot (vettel) de la Red Bull

  • dmd, miercuri, 13.04.2011 11:47
    @KaIEI

    Vettel nu poate veni la Ferrari. Il asteapta pe Ham sa-i dea bataie.

  • ctlnmihai, miercuri, 13.04.2011 12:07
    Ferrari va adopta "planul B" de dezvoltare în cazul unui eşec în China ( comm din ciclul fanii și aberațiile lor)

    Pentru mine ca fan Mclaren ,chiar dacă Red Bull domină acest început de campionat ,Ferrari rămâne cel mai temut adversar..

  • Bishuc, miercuri, 13.04.2011 14:41
    @ctlnmihai

    Asa este.

  • sorin666, miercuri, 13.04.2011 15:35

    Parerea mea e ca acest Stefano Domenicali nu are ce cauta la Ferrari. In toata perioada cat a condus Ferrari nu sa vazut nici o îmbunatatire a performantelor echipei

  • maryo37, miercuri, 13.04.2011 17:38
    Legendele nu renunta niciodata!

    Nu stiu de ce il atacati pe Domenicali... chiar si Todt cu Schumacher ar fi avut mari dificultati in a castiga curse cu aceste schimbari si cu echipa Red Bull. Fiecare echipa are perioada sa de glorie, altfel s-ar duce in alte sporturi. Dar cei care raman sunt constienti ca pot obtine mai mult. Asta e tot farmecul... sa vina o echipa precum Red Bull si sa surclaseze marile legende ale formulei 1: ferrari, McLaren, Renault, Williams. Ce ne-am face daca in fiecare an am vedea lupta intre Alonso si Hamilton? Ne-am plictisi. Ce este sigur e faptul ca Ferrari si McLaren raman cu sanse mari la titlurile din 2011. Cand Red Bull va fi prinsa de la urma, isi va lua o "bataie" de nu va stii de capul ei. Am mai spus si o repet. Vettel are o masina foarte rapida. Dar daca il prinde de la urma Alonso/Hamilton/Schumacher/Button(sau toti in acelasi timp) isi ia o lectie de Formula 1 de o va tine minte sezoane bune. Si acel moment va veni... mai devreme sau mai tarziu.

  • octav71, miercuri, 13.04.2011 19:37

    Domenicali este omul lui Luca di Montezemolo si asta e clar de ceva vreme. Va sta acolo cat este nevoie. Si este clar ca nu se va ridica nicodata la nivelul lui Todt sau Brawn. Indiferent de ce se va intampla si cat va evolua Ferrari, nici ceilalti nu stau pe loc. In momentul cand te-ai oprit esti depasit. O stiu toti si mai ales RedBull. @ maryo37: Todt cu Brawn si Schumacher l-au batut pe Newey in anii 2000, chiar de cateva ori bune. Oricum, vor mai trece niste ani buni pana sa mai apara o "tripleta de aur". L-ar bate si acum daca ar mai lucra impreuna si Schumi ar fi un pic mai tanar.

  • Bishuc, miercuri, 13.04.2011 20:15
    O mica precizare

    Adevarata tripleta de aur al anilor gloriossi a au fot vreo 5. Todt, Schumi, Brawn, Rory Byrne si Luca Marmorini (motoristul)

  • ctlnmihai, miercuri, 13.04.2011 20:54
    Bishuc

    ai dreptate și tu

  • Bishuc, miercuri, 13.04.2011 21:32
    In sfarsit

    Cineva mi-a dat dreptate. Aceasta situatie o sa-l supere pe ApacheF1

  • Crisztian, miercuri, 13.04.2011 21:39

    Cred ca greseala Ferarri e cu Alonso dar nu ca l-au adus si modul l-au adus sa il faca campion din prima. Practic cand a venit Kimi in 2007 mai era Todt,Brawn si structura cu care Ferarri era obisnuita. Dar practic mai era ce a lasat Schumi, practic si felul in care au procedat atunci a fost unul intelept pt echipa Kimi si Felipe au facut cea mai fara scandal echipa la Ferarri in acest deceniu. Stefano Domenicalli ii mai trebuie timp pt noul Ferarri dar si el greseste pt au pretentii cand nu au cu ce, apoi sa taca si sa pregateasa echipa nu sa spune ca ne dorim sa luam titlul la constructori cand nu putem. Titlul si la dorit mereu Ferarri dar lasa Alonso optimismul si sa pregateasca monopostul pt o dominatia mai fapte nu numai sa vorbeasca. Daca Ferarri ar tace si face ca pana acuma bine ar fi sezonul trecut m-am plictisit sa tot il vad pe Alonso sa mai cred in titlul si figuri dinastea, a demonstrat-o pana aproape de final. Dar nu o dus-o pana la capat. La Ferarri lipsesc fatptele si strategul si ce a fost nu va fi daca nu li se va da timp si daca vor tace.

  • Crisztian, miercuri, 13.04.2011 21:40

    La Ferarri va mai fi ceva doar cu fapte si cu un strateg de calibru.

  • Bishuc, miercuri, 13.04.2011 21:48
    @Crisztian

    Alonso e unul dintre cei mai inteligenti piloti din formula 1. D-aia il respecta pe Schumi. Se recunosc, nu numai prin talent, dar si prin inteligenta