FIA a aprobat numeroase schimbări de regulament pentru sezonul 2015
Consiliul Mondial al FIA şi-a dat acordul final pentru o serie de schimbări în regulamentul Formulei 1 pentru sezonul 2015, inclusiv startul de pe loc după ieşirea maşinii de siguranţă de pe circuit.
Consiliul Mondial al FIA s-a reunit joi în localitatea germană Munchen pentru a ratifica o serie de propuneri făcute de echipele de top din cadrul Grupului de Strategie pentru sezonul 2015 al Formulei 1.
Cele mai multe propuneri făcute de Grupul de Strategie au fost adoptate, însă din noul regulament lipsesc măsurile drastice pentru reducerea costurilor solicitate de echipele mici din competiţie.
Noutăţi în Regulamentul Sportiv:
▶ după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit, reluarea cursei se va face prin start de pe loc, cu excepţia cazului în care maşina de siguranţă este pe circuit în primele două tururi ale cursei sau dacă au mai rămas mai puţin de cinci tururi până la final;
▶ un pilot va putea utiliza patru motoare pe parcursul unui sezon fără să fie penalizat. Vor fi permise cinci motoare, la fel ca în acest an, numai dacă sezonul 2015 va avea peste 20 de curse;
▶ penalizarea pentru schimbarea integrală a unei unităţi de propulsie a fost schimbată din start din pitlane în start de pe ultima poziţie a grilei;
▶ regulamentul parc ferme a fost înăsprit: echipele nu vor mai putea lucra la monoposturi după startul ultimei sesiuni de antrenamente, în loc de startul calificărilor;
▶ vor exista doar două sesiuni de teste de câte două zile în timpul sezonului în loc de patru sesiuni, iar jumătate dintre zile trebuie alocate tinerilor piloţi;
▶ cele trei sesiuni de teste de câte patru zile premergătoare noului sezon vor avea loc numai în Europa. Din 2016, numărul sesiunilor va fi redus la două;
▶ husele pentru pneuri vor fi permise şi în 2015;
▶ numărul de ore petrecute în tunelul de vânt, precum şi numărul de date ce pot fi obţinute prin tehnologia CFD (Computational Fluid ynamics) a fost redus.
Noutăţi în Regulamentul Tehnic:
▶ regulamentul tehnic va fi modificat pentru a elimina nasurile inestetice din acest sezon;
▶ echipele vor fi obligate să folosească panouri din titan în spatele monoposturile cu scopul de a crea artificial scântei, după ce testele efectuate de Mercedes şi Ferrari în Austria au fost pozitive.
De asemenea, FIA a decis ca, începând de anul viitor, modificările de regulament să poată fi decise fără acordul unanim al echipelor până cel târziu în 1 martie, în loc de 30 iunie cum se întâmplă în prezent.
Sezonul 2015 al ar putea include şi alte modificări, însă orice schimbare va necesita acordul unanim al celor 11 echipe de pe grila de start.
Via FIA
o mare prostie... in loc sa fie cat mai liber, sa fie adrenalina cum a fost in perioada schumaher, au tot strans o cu usa.. cine sa se mai uite la mizeriile astea...