FIA a identificat şi vrea să elimine o scăpare în regulamentul pentru setările motoarelor

Publicat vineri, 24.02.2012 10:40 de Daniel Popescu

FIA a fost informată şi intenţionează să elimine o scăpare în regulamentul tehnic care permite echipelor să elimine gazele de eşapament în momentele de acceleraţie maximă prin anumite setări ale motorului.

Forul mondial a intrat în posesia unor informaţii potrivit cărora actualul regulament pentru setarea motoarelor permite o portiţă de scăpare prin care echipele pot elimina gazele de eşapament şi atunci când pilotul nu apăsa pedala de acceleraţie, în ciuda faptului că FIA a interzis acest concept în luna octombrie a anului trecut.

Potrivit unor surse citate de publicaţia Autosport, unul dintre constructorii implicaţi în Formula 1 a informat FIA despre această problemă, iar cele două părţi au colaborat strâns pentru a găsi o soluţie prin care să elimine aceasta potenţială scăpare a regulamentului.

Problema are legătură cu setarea motoarelor, care se realizează prin intermediul sistemului standard ECU (Electronic Control Unit) furnizat de McLaren Automotive pentru toate echipele din Marele Circ. FIA intenţionează să elimine această scăpare a regulamentului prin modificarea software-ului ECU înainte de Marele Premiu al Australiei, prima etapă a sezonului 2012 al Formulei 1.

Întrucât Ferrari, Renault şi Mercedes nu ar avea niciun interes să dezvăluie o metodă inovatoare prin care să profite de scăpările regulamentului, este foarte posibil ca producătorul care a informat FIA despre acest subiect să fie Cosworth, care furnizează motoare doar pentru Marussia şi Hispania şi care nu are resursele financiare de a ţine pasul cu dezvoltările rivalilor.

Până în acest moment, niciuna dintre echipele din Formula 1 nu este suspectată că a profitat de scăparea de regulament pentru a obţine avantaje de performanţă.

Via | Autosport

  • boss, vineri, 24.02.2012 10:47
    De ce atata complicatiune?

    De ce nu interzic FIA motoarele pur si simplu? Asa toata lumea are sa fie pe picior de egalitate si nimeni nu o sa mai introduca sisteme, piese etc. care sa dezvolte masina, asa-zise "inovatii". Cine are nevoie de inovatii pana la urma?

  • rastafan2, vineri, 24.02.2012 12:08

    Eu as fi vazut Formula 1 ca un camp de lupta intre echipe si o dezvoltare a inovatiilor in toate segmentele, mai ales la motor. FIA nu face decat sa plafoneze si sa interzica orice dezvoltare. Asta nu mai e Formula 1 ci se apropie de o competitie monomarca. ECU il face doar McLaren, kers-ul nu stiu cine, anvelope doar Pirelli, etc. In curand vor mai face motoare vreo 2 producatori, iar apoi o sa ramana doar unul care e mai puternic. Si pa competitie. O chestie gen MOTO2.

  • gigilica, vineri, 24.02.2012 14:30
    boss

    ar trebui sa interzica si monoposturile, sa nu mai existe discutii, iar pilotii sa aiba un volan in mana, dezbracati si desculti si sa alerge asa, si sa scoata si un sunet de motor, lol

  • Corneliu, vineri, 24.02.2012 16:14
    ECU

    ECU vine de la Electronics Control Unit, nu de la Engine Control Unit. Scrie si pe siteul oficial: http://www.mclarenelectronics.com/Systems/CaseStudy/Formula%20One

  • curcubau, sâmbătă, 25.02.2012 19:11
    @gigilica

    da da , si care are mataranga prea aerodinamica , trebe taiata:))