FIA a respins apelul echipei McLaren
FIA a respins apelul echipei McLaren formulat impotriva penalizarii suferite de Lewis Hamilton in timpul Marelui Premiu al Belgiei.
Curtea Internationala de Apel a anuntat ca apelul echipei McLaren impotriva penalizarii lui Lewis Hamilton cu 25 de secunde in cursa de la Spa este inacceptabil, potrivit regulamentul sportiv al FIA.
Initial, Hamilton a fost penalizat cu un drive-through la Spa, insa aceasta pedeapsa a fost convertita in 25 de secunde ca urmare a faptului ca Marele Premiu al Belgiei se incheiase.
Potrivit regulamentul sportiv, penalizarile de tip drive-through nu pot fi contestate, iar judecatorii Curtii Internationale de Apel au considerat ca McLaren a facut apel la o astfel de decizie. Prin urmare, FIA a decis sa nu accepte apelul.
"Articolul 152 din Regulametul Sportiv stipuleaza ca penalizarile de tip drive-through nu sunt susceptibile pentru apel. Competitorul McLaren a facut apel la decizia comisarilor de cursa inainte de audierile Curtii Internationale de Apel din 22 septembrie", se arata intr-un comunicat de presa al FIA..
Prin aceasta decizie, Hamilton ramane liderul clasamentului general cu un singur punct in fata lui Felipe Massa, cu numai patru curse inainte de finalul sezonului.
Intregul comunicat de presa poate fi vizualizat pe site-ul oficial al FIA , iar documentul care dezvaluie modul in care judecatorii au analizat cazul este disponibil in format PDF aici [ambele materiale sunt in limba engleza].
McLaren si-a bazat apararea pe un precedent din sezonul trecut al Formulei 1. Astfel, la Marele Premiu al Japoniei din 2007, Scuderia Toro Rosso a primit acceptul de a face apel dupa ce Vitantonio Liuzzi a fost penalizat cu 25 de secunde pentru ca a efectuat o depasire sub drapel galben in timpul cursei.
FIA a replicat insa ca penalizarea dictata impotriva lui Liuzzi a fost gresita si ca pilotul italian ar fi trebuit penalizat printr-un drive-through.
Directorul de curse al FIA, Charlie Whiting, a sustinut ca comisarul sef al cursei respective, Tony Scott-Andrews, i-a spus ca s-a produs o greseala.
In replica, McLaren a prezentat in fata Curtii un comunicat al lui Scott-Andrews care intra in contradictie directa cu declaratiile oficialilor FIA. Andrews sustine in respectivul comunicat ca "am vazut e-mailul si sunt extrem de surprins de continutul sau. Pe scurt, este foarte inexact si derutant".
Chiar daca Whiting sa precizat ca Andrews l-a informat la vremea respectiva ca a comis o eroare, avocatul echipei McLaren, Mark Phillips, a precizat ca oficialii Curtii ar trebui sa fie constienti de implicatiile acestui caz. Philips a catalogat mail-ul respectiv drept "nefericit" si le-a solicitat judecatorilor "sa reflectati cand luati in considerare modul in care conduc anumiti membri ai FIA. Nu voi spune mai mult".
Toate amanuntele despre precedentul "Liuzzi" invocat de McLaren a fost relatat pe larg de Automarket.ro la vremea respectiva in mai multe stiri disponibile aici: link1 , link2 , link3 , link4 si link5 .
dc nu ati dat -1000 de puncte si oricum era de asteptat ca fia sa faca acest lucru .