FIA anunţă schimbări în regulamentul sportiv pentru 2012

Publicat miercuri, 07.12.2011 14:42 de Daniel Popescu

Piloţii ajunşi din urmă cu un tur trebuie să se plaseze în spatele plutonului după intrarea Safety Car-ului pe circuit, iar durata maximă a unei curse a fost mărită la patru ore.

Consiliul Mondial al FIA a anunţat miercuri câteva schimbări în regulamentul sportiv al Formulei 1 pentru sezonul 2012, care vizează în primul rând comportamentul piloţilor pe circuit în timpul curselor.

Astfel, în momentul în care Safety Car-ul intră pe circuit, toţi piloţii care sunt cu un tur din urmă vor fi obligaţi să depăşească maşina de siguranţă şi să se pozioneze în spatele plutonului, pentru a asigura un restart curat al cursei.

De asemenea, durata maximă a unei curse a fost mărită de la două la patru ore şi include şi perioadele de suspendare, ca reacţie la cursa prelungită din Canada din acest sezon, care s-a încheiat după mai bine de patru ore.

In, monoposturile care erau în pitlane în momentul suspendării unei curse vor avea posibilitatea să revină pe grila de start pe poziţia pe care se aflau în momentul suspendării.

În ceea ce priveşte stilul de pilotaj, FIA a stabilit că piloţii nu vor avea dreptul să revină pe traiectoria ideală în momentul în care îşi apără poziţia şi nu vor mai avea dreptul să părăsească circuitul în mod nejustificat nici măcar în tururile de instalare fără un motiv întemeiat.

FIA a confirmat de asemenea introducerea unei sesiuni de teste de trei zile în timpul sezonului, alături de o nouă regulă care prevede că piloţii vor putea utiliza toate seturile de pneuri încă de la prima sesiune de antrenamente libere.

Nu în ultimul rând, toate monoposturile trebuie să treacă toate testele de siguranţă pentru a participa la sesiunile de teste din această iarnă, iar fostul pilot Gerhard Berger a fost numit în funcţia de preşedinte al comisiei FIA care gestioeaza programul de monoposturi.

Via | FIA

  • mavrick, miercuri, 07.12.2011 15:36
    Regulament

    "In momentul in care Safety Car-ul intra pe circuit, toti pilotii care sunt cu un tur din urma vor fi obligati sa depaseasca masina de siguranta si sa se pozitoneze in spatele plutonului, PENTRU A ASIGURA UN RESTART CURAT AL CURSEI"? sau a-i ajuta sa mai recupereze din timpul pierdut fata de lider? Pun intrebarea asta pentru ca din cate imi amintesc au fost curse in care pana si cel de pe pozitia a 6-a fost prins cu un tur in urma si o cursa a lui Button in care de pe o pozitie iesita din top 10 a urcat pana pe prima pozitie si a castigat acea cursa.

  • zboara, miercuri, 07.12.2011 15:45
    Ciprian

    Proasta decizie ideea cu nerevinera la trasa ideala. Practic nu mai va fi lupta deloc, nici intre masinile de aceasi putere fiindca ai drs. Masina mai rapida va trece fara probleme. Formula 1 de de doi bani. Cred ca ma voi uita tot mai mult al Moto.

  • xyz, miercuri, 07.12.2011 16:54
    Daniel Popescu

    "...şi nu vor mai avea dreptul să părăsească circuitul în mod nejustificat nici măcar în tururile de instalare fără un motiv întemeiat." Imi scapa logica. Ce piloti au parasit pana acum circuitul cu un motiv 'neintemeiat'?

  • mavrick, miercuri, 07.12.2011 18:05
    @xyz

    Iti explic eu ;) Sa zicem ca durata medie pentru parcurgerea unui tur de circuit este de 1:30:000 .Cel ce in calificari iese pe circuit in ultimele momente dand impresia ca vrea sa parcurga mai intai un tur de incalzire dupa care unul pentru calificare este obligat ca in momentul depasirii liniei ce indica iesirea de la boxe sa o faca cu minim 1:30:001 mai devreme de terminarea timpului maxim oferit pt.calificari deoarece altfel timpul ar expira iar turul de calificare nu va mai fi luat in considerare si astfel s-ar trezi banuieli ca acel pilot nu a facut nimic altceva decat sa ingreuneze intentionat calificarea altor piloti ce se aflau in turul de calificare cat timp ala abia iesit se afla in turul de incalzire.Si mai exista o varianta: am vazut curse in care anumiti piloti s-au retras la boxe abandonand iar dupa un tur/doua a revenit pentru a mai parcurge cativa km cu rol de test...exista posibilitatea ca acel pilot dupa ce-a iesit din nou pe circuit sa abandoneze undeva pe marginea pistei si astfel fie vor fi aratate steagurile galbene iar depasirea in acea zona sa fie interzisa fie chiar si mai mult de atat: sa intre Safety Car-ul si astfel cursa ar fi data peste cap din cauza unui pilot ce teoretic nu mai avea ce cauta pe pista atata timp cat nu era in competitie.

  • mavrick, miercuri, 07.12.2011 18:33
    @zboara

    Cam ai dreptate: spectacol mai gasesti doar in cursele de Moto. Astia cu regulamentul lor mai au nitel si transforma F1 intr-un parc de distractie unde masinile formeaza un tren si merg pe aceeasi trasa in sir indian "clientii"numindu-se piloti iar ordinea de la plecare a "vagoanelor" putandu-se modifica doar daca un "vagon" sare de pe sine.

  • AndreiF1, joi, 08.12.2011 03:09
    @FOTA

    Si Sauber a iesit din FOTA chiar astazi.

  • xyz, joi, 08.12.2011 18:40
    @Daniel Popescu

    Nici un raspuns? Sa inteleg ca s-a strecurat o eroare in articol?