FIA, impotriva elementelor flexibile

Publicat marţi, 29.05.2007 13:58

Federatia Internationala de Automobilism mentine si face mai dure prevederile in legatura cu elementele aerodinamice flexibile pe care ar putea sa le foloseasca echipele implicate in Marele Circ.

Totul a plecat de la imensul scandal provocat de cei de la Red Bull, care au fost acuzati ca au folosit eleroane flexibile la Marele Premiu al Spaniei, lucru care le-a dat un avantaj de 0.5 secunde pe turul de circuit. In acea etapa David Coulthard a sosit al cincilea.

 Acest scandal nu a ramas indiferent in cadrul FIA, acestia anuntand ca echipele vor fi nevoite sa introduca o noua serie de teste care sa probeze ca nu folosesc elemente flexibile.

Pana acum FIA folosea un test al flexibilitatii componentelor in cadrul caruia se aplica o forta verticala de 500 Nm eleronului. Acestea nu aveau voie sa se deplaseze mai mult de 5 mm pentru a nu fi declarat flexibil. Pentru viitoarea cursa metoda de testare a componentelor va fi schimbata prin aplicare aceastei forte pe partile laterale ale eleronului.

  • horted, marţi, 29.05.2007 15:17
    ...

    iar deplasarea maxima este de 2 mm. sa vedem daca va fi vreo diferenta in timpii masinilor unora.