FIA va utiliza steaguri electronice in Singapore
Marele Premiu al statului Singapore reprezinta o provocare majora pentru toti cei implicati in Formula 1. Iata cateva puncte de reper ale cursei din acest weekend.
Pentru prima oara in istoria Formulei 1, FIA va utiliza in Singapore steaguri electronice prin care comisarii de cursa vor comunica cu pilotii. Introducerea steagurilor electronice este necesara intrucat evenimentele oficiale se vor desfura dupa lasarea intunericului.
Pilotii vor concura in sens anti-orar pe un circuit cu 23 de viraje, dintre care 10 de dreapta si 13 de stanga. Viteza maxima va fi in jurul valorii de 300 de km/h, in timp ce viteza medie se va ridica la circa 175 km/h.
Cursa de duminica va masura 61 de tururi, astfel ca distanta totala parcursa de piloti va fi de 309.087 km/h. Exista trei zone cu posibilitati de depasire destul de ridicate: primul viraj de la finalul liniei de start-sosire, virajul 7 si virajul 14.
Organizatorii sustin ca sistemul de iluminare va fi de patru ori mai puternic decat cel prezent pe un stadion de fotbal. Sistemul de iluminare cuprinde peste 108 km de cabluri desfasurate pe circa 240 de piloni amplasati de-a lungul circuitului.
Distanta dintre piloni este de 32 de metri, iar numarul de proiectoare se ridica la 1500, acestea urmand sa ofere o energie de peste 3 milioane de wati.
Sursa de alimentare de pe circuit este 100% independenta fata de circuitul electric al orasului si se bazeaza pe 12 generatori identici, fiecare dintre acestia fiind capabil sa absoarba energia in cazul in care un alt generator se defecteaza.
Circuitul din Singapore va gazdui curse de Formula 1 timp de 5 ani, contractul putand fi prelungit ulterior.
Vor fi 35 display-uri electronice care vor suplimenta semnalizarile cu steaguri traditionale. Steagul negru va fi un panou negru cu margini iluminate alb.