Ghid tehnic pentru cursa din Singapore
Renault a prezentat un ghid referitor la diversele aspecte tehnice care trebuie luate in calcul in Singapore, incercand sa anticipeze cerintele tehnice pentru acest weekend.
Noul circuit stradal din Singapore are o lungime de 5,067 km si este considerat unul foarte lent. Oficialii echipei Renault estimeaza ca pilotii vor efectua un tur complet de pista in aproximativ 1:45.
Pentru a se pregati pentru acest grand Prix, mai multe echipe s-au bazat pe simulatoare pentru a intelege mai bine configuratia pistei, insa doar vineri dupa-amiaza pilotii vor intelege exact la ce trebuie sa se astepte in acest weekend, odata cu primele antrenamente libere.
Iata care sunt principalele puncte de reper de ordin tehnic care trebuie luate in calcul in Singapore, in viziunea celor de la Renault:
Pneurile: Se anticipeaza ca noul circuit din Singapore va avea un nivel redus al aderentei, motiv pentru care Bridgestone va oferi in acest weekend pneuri soft si super-soft. Acestea vor oferi o aderenta buna, in conditiile in care pista va fi "verde" la inceputul weekendului.
Aerodinamica: Singapore pare sa fie pe locul 2 in topul celor mai lente circuite din 2008, dupa Monaco. Prin urmare, Renault se va baza pe un pachet cu o forta de apasare aerodinamica ridicata pentru a oferi masinilor o stabilitate buna in zonele de franare si pentru a impinge masinile in pamant la iesirea din viraje pentru a maximiza tractiunea si pentru a beneficia de o acceleratie corespunzatoare.
Franele: Potrivit rezultatelor provenite din simulari, franele vor fi destul de solicitate in Singapore, iar gradul de solicitare se va manifesta constant, pe aproape tot parcursul turului. Prin urmare, un aspect esential va fi sistemul de racire a franelor.
Suspensii: Setarile potrivite pentru suspensii sunt dificil de gasit, intrucat este vorba despre un circuit complet nou. Echipa va avea misiunea dificila de a oferi o suspensie suficient de flexibila pentru a permite iesirea cu bine din virajele lente.
Motorul si cutia de viteze: Fiind vorba despre un cirucit stradal, motorul nu va fi solicitat foarte mult. Pentru optimizarea acceleratiei, treptele de viteza vor fi amplasate destul de aproapiat una de alta si pentru a obtine performanta maxima din partea motorului la viteze mici.