Hamilton a câştigat Marele Premiu al Canadei!

Publicat duminică, 10.06.2012 22:30 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a câştigat cursa de la Montreal la capătul unei luptei echilibrate cu Fernando Alonso şi Sebastian Vettel în care a pierdut timp la ambele opriri la boxe.

Lewis Hamilton a devenit duminică al şaptelea pilot care câştigă o cursă de Formula 1 în primele şapte Mari Premii ale sezonului.

Plecat de pe poziţia a doua a grilei de start, pilotul echipei McLaren a avut de îndeplinit o misiune dificilă pentru a-şi adjudeca victoria pe acelaşi circuit pe care a obţinut şi primul succes în Formula 1 în 2007.

Britanicul a revenit pe locul doi după prima intrare la boxe, însă a urcat pe primul loc după ce l-a depăşit pe Fernando Alonso, cel care reuşise să-l detroneze pe Sebastian Vettel din poziţia de lider.

Hamilton a intrat din nou la boxe în turul 51 şi, la adăpostul unor pneuri mai proaspete, a început o cursă de urmărire şi i-a ajuns din urmă pe Vettel şi Alonso într-un interval de numai nouă tururi, chiar dacă cei doi rivali ai săi au rămas pe circuit.

După ce i-a depăşit prin activarea sistemului DRS, Hamilton şi-a adjudecat prima victorie din acest sezon, în ciuda faptului că la ambele opriri la boxe a pierdut câteva fracţiuni de secundă.

În schimb, Alonso a preferat să rămână pe circuit cu pneurile soft echipate în turul 20, strategie care s-a dovedit a fi falimentară pe final, când pilotul Scuderiei Ferrari a fost cu patru secunde mai lent decât rivalii săi.

Acest lucru a bulversat complet podiumul, care a fost completat de Romain Grosjean (Lotus) şi Sergio Perez (Sauber), după ce în prima parte a cursei aceştia s-au luptat doar pentru locul cinci cu Nico Rosberg. În plus, Vettel a reuşit de asemenea să termine în faţa lui Alonso, pe locul patru, chiar dacă pe final a intrat încă o dată la boxe.

Astfel, spaniolul a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci şi a terminat cursa la numai patru zecimi de secundă în faţa lui Rosberg şi Mark Webber (Red Bull).

Kimi Raikkonen (Lotus) şi Kamui Kobayashi (Sauber) au mizat de asemenea pe o strategie cu o singură oprire la boxe, ceea ce le-a permis să pătrundă în zona punctelor şi să termine pe locurile opt şi nouă, în timp ce Felipe Massa şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc.

Force India, Williams şi Toro Rosso nu au câştigat niciun punct, însă cea mai mare dezamăgire a fost Jenson Button. După numeroasele probleme tehnice din antrenamente şi rezultatul modest din calificări (locul 10), pilotul echipei McLaren a terminat doar pe locul 16 după ce a efectuat un număr record de trei opriri la boxe, chiar dacă a început cursa cu pneuri soft.

Pe cât de spectaculoasă a fost cursa de la Montreal, pe atât de lungă devine lista ghinioanelor suferite de Michael Schumacher. Septuplul campion mondial a fost nevoit să abandoneze în turul 45 după ce sistemul DRS s-a blocat în starea activa. Conform regulamentului, un pilot aflat în această situaţie este obligat să intre la boxe, însă germanul a trebuit să abandoneze din cauza faptului că mecanicii Mercedes nu au reuşit să remedieze defecţiunea.

Alte două abandonuri au fost trecute la începutul cursei în dreptul celor doi piloţi HRT, Narain Karthikeyan şi Pedro de la Rosa, care au suferit defecţiuni la sistemul de frânare. Lista abandonurilor a fost completată pe final şi de Timo Glock de la Marussia.

Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Vettel, pilotul echipei Red Bull fiind cronometrat cu 1:15.752 în ultimul tur.

Canada - Rezultate cursă:

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h32:29.586
 2.  Grosjean      Lotus-Renault              +     2.513
 3.  Perez         Sauber-Ferrari             +     5.260
 4.  Vettel        Red Bull-Renault           +     7.295
 5.  Alonso        Ferrari                    +    13.411
 6.  Rosberg       Mercedes                   +    13.842
 7.  Webber        Red Bull-Renault           +    15.085
 8.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    15.567
 9.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    24.432
10.  Massa         Ferrari                    +    25.272
11.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    37.693
12.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    46.236
13.  Maldonado     Williams-Renault           +    47.052
14.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:04.475
15.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
16.  Button        McLaren-Mercedes           +     1 lap
17.  Senna         Williams-Renault           +     1 lap
18.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 lap
19.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 lap
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +    2 laps

Fastest lap: Vettel, 1:15.752

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Glock         Marussia-Cosworth            57
Schumacher    Mercedes                     34
De la Rosa    HRT-Cosworth                 25
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 23


World Championship standings, round 7: Drivers: Constructors: 
 1.  Hamilton      88        1.  Red Bull-Renault          164
 2.  Alonso        86        2.  McLaren-Mercedes          133
 3.  Vettel        85        3.  Lotus-Renault             108
 4.  Webber        79        4.  Ferrari                    97
 5.  Rosberg       67        5.  Mercedes                   69
 6.  Raikkonen     55        6.  Sauber-Ferrari             58
 7.  Grosjean      53        7.  Williams-Renault           44
 8.  Button        45        8.  Force India-Mercedes       28
 9.  Perez         37        9.  Toro Rosso-Ferrari          6
10.  Maldonado     29       
11.  Kobayashi     21       
12.  Di Resta      21       
13.  Senna         15       
14.  Massa         11       
15.  Hulkenberg     7       
16.  Vergne         4       
17.  Schumacher     2       
18.  Ricciardo      2       

  • ovidiurusnac, duminică, 10.06.2012 22:35

    Bravo Hamilton!! Bravo McLaren!!! Asa da cursa!:):D

  • FanF1, duminică, 10.06.2012 22:38

    Asta nu este Formula1. Depasiri numai pe zona DRS sau atunci cand cel din fata are pneurile duse... Spectacol artificial!

  • Neacşu, duminică, 10.06.2012 22:39

    Hamilton a dat astazi recital ... si totodata clasa celorlalti, incepand cu Alonso care a fost depasit de doua ori. Oricum diferenta de timp dintre ei a fost mai mica decat in 2007 (cand erau pe aceeasi masina) ceea ce ar cam insemna ca Ferrari-ul e mai rapid decat McLaren-ul. Nu va suparati, asa spun cifrele :) Sau poate ca si-a mai revenit putin (am zis putin) Alonso fata de 2007 ...

  • danoe, duminică, 10.06.2012 22:40

    HAM!HAM!HAM!i-ai papat pe toti!excelent! bravo Vettel!

  • FanF1, duminică, 10.06.2012 22:41

    Ai perfecta dreptate. Ce greseala Ferrari cu o oprire.

  • FanF1, duminică, 10.06.2012 22:42

    stradania lui Hamilton de a recupera handicapul opririi in plus a fost cat se poate de umana ... nimic artificial. Regulile sunt aceleasi pentru toti. Strategia cu o singura oprire cred ca a fost alegerea corecta (multi au avut numai de castigat de pe urma ei) diferenta a fost facuta de pilotajul lui Hamilton care a tras si a recuperat. Alonso daca mergea pe doua opriri era mai in spate de atat. Sa zica mersi.

  • klausnake, duminică, 10.06.2012 22:43

    Felicitari lui Ham Ham,a mers ca un campion azi. Un minus pentru strategia Ferrari,catastrofala,clar! Cel mai mare minus pentru comentatorii de pe Digi,sincer,incep sa ma scoata din sarite enorm de mult,cel putin Antal mai are putin si se masturbeaza cand e vorba de Hamilton si Nicole... In rest,subscriu la ce a scris FanF1.Se pare ca singurul pilot care e in stare sa depaseasca fara DRS si in conditii egale cu cel pe care il depaseste ramane RaikKonen.

  • x-zone, duminică, 10.06.2012 22:43

    Cezarul primeste ce este al Cezarului, HAMILTON ADEVARATUL CAMPION, A CALCAT IN PICIOARE SI A STERS PE JOS CU TOTI PROTEJATII DIN F1 ...FELICITARI SCHUMI, ESTI UN ADEVARAT TRACTORIST :)) RAMAI IN CONTINUARE IN F1 SA TE VADA LUMEA FARA PROTECTIE FIA CUM AJUNGEAI TU MEREU CAMPION ....HAMILTON TOP OF THE CLASS!!!

  • jan, duminică, 10.06.2012 22:43

    Formula 1 si depasirile de forma. O porcarie sa nu iti poti apara pozitia de la egal la egal. Oricum bravo Hamilton.

  • Cris, duminică, 10.06.2012 22:44

    Felicitari Hamilton.....Greseala grosolana Ferrari

  • fly, duminică, 10.06.2012 22:44

    F1 a devenit o gluma....din pacate o gluma proasta....

  • klausnake, duminică, 10.06.2012 22:46

    Si daca ne gandim bine,totul porneste de la un regulament de cacat,in care nu ai voie sa-ti aperi pozitia schimband mai mult de o singura data directia. Sincer,mi-e dor de perioada mai veche,in care pe cine-l tinea p**a,depasea daca era in stare...

  • MR.F1, duminică, 10.06.2012 22:46

    SCHUMACHER, treci la FERRARI, astia t'o trag!!! Bravo PODIUM 2012 e perfect asa, Felicitari lui Hamilton!

  • Davidenko, duminică, 10.06.2012 22:48

    @Martin Whitmarsh Right to the face you prick!....ar fi trebuit sa stai in genuchi in fata lui Lewis prapaditule!!! Cursa superba de la un capat la celalalt...un podium surprinzator..7 din 7. Asta e Formula 1 din zilele astea.

  • DRAKo, duminică, 10.06.2012 22:50

    YESSSS BABY!

  • Speed, duminică, 10.06.2012 22:51

    Bravo Ham! 7 curse, 7 piloti diferiti...UAAAAUUU!!! M.Schumacher e cel mai "blestemat"si lovit de ghinioane pilot din acest an F1. Si inca ceva: cevam-as pe ea de strategie a celor de la Ferrari! Cum de la hotii de PDL-isti s-a trecut la USL care da semne pozitive asa le-as propune si celor de la Ferrari sa-i de-a d....u cat mai repede pe Massa si pe Domenicali pentru progrese majore!

  • aldi, duminică, 10.06.2012 22:53

    sa ii spuna cineva lui domelicali ca cursa sa desfasurat la montreal nu la monte carlo

  • FanF1, duminică, 10.06.2012 22:54

    Avem un pilot care in 60% din curse nu termina cursa datorita superioritatii tehnice germane iar restul de 40% datorita ,,pilotolor platitori" ...

  • hellboy, duminică, 10.06.2012 22:55

    Felicitari pacaliciului, a facut o cursa superba.

  • ccmax, duminică, 10.06.2012 22:58

    Felicitari lui Hamilton, Grosjean si Perez. Redbull si Ferrari au pierdut azi pe mana lor, iar italienilor chiar le trebuie un strateg. Au deja o masina competitiva, dar cu strategia este jale. In rest DRS mi se pare ca faciliteaza prea mult depasirile iar despre pneuri pot spune ca nu mai inteleg care compozitie cum functioneaza... cand se fac bucati in 10 tururi, cand rezista 50....

  • Cris, duminică, 10.06.2012 23:00

    Ce parere aveti de Antal ? Uneori incep s-al regret pe Miki :)))

  • ccmax, duminică, 10.06.2012 23:00

    Iar MSC la cate probleme are, ma intreb daca piloteaza un mercedes....sau un monopost marussia....

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 10.06.2012 23:02

    He was the fastest man on the track ;) Acuma baieti ce mai ziceti??? Sa va spun o "anecdota" (am folosit ca termen ironic in loc de proverb) -> "Curajul este apanajul celor puternici" Ferarri spune tu cine este liderul???

  • danoe, duminică, 10.06.2012 23:04

    ingrijorator ce se intimpla cu Button,mai nou si Webber,daca Ferrari au gresit e scuzabil,ar fi prima gresala in Canada in 20 de ani,in schimb Mercedes au gafat monumental tot weekendul

  • miez, duminică, 10.06.2012 23:05

    ciudat cum nu sunteti peste button...anul trecut pe vremea asta erati peste ham ca are un sezon rau...sa va spun ceva anul trecut dupa 7 curse ham era clasat mai bine...si tot erati peste el....ciudat!!

  • Ady1671, duminică, 10.06.2012 23:05

    Era si cazul.Bravo Hamilton o cursa superba si felicitari celor de la Ferrari tineti-o tot asa ca mai vedeti voi titlul... la pastele cailor.

  • klausnake, duminică, 10.06.2012 23:07

    Incep sa cred ca cei care au ceva impotriva lui Ham Ham de fapt o fac pentru comentariile imbecile pe care le face idiotul ala de pe digi,plus comentariile lui Mirciulica,aici de fata... =))

  • Davidenko, duminică, 10.06.2012 23:11

    Daca aveti internet uitati-va si voi pe stream-uri online ca e gratis in plus mai scapi si de comentatorii de la Digi Tv. P.s Vettel a facut cel mai rapid tur!

  • acilişea, duminică, 10.06.2012 23:13

    voi aiştia care criticati strategia cica a lu Domenicalli, ia feceti voi un efort de memorie si amintiti-va in ce extaz erati cand mai erau 17 ture si Alonso conducea cursa si ... nu mai intra sa schimbe. De ce nu ati zis atunci ca nu-i buna strategia. Asa orice ggoşatr vede la sfarsit care strategie e mai buna. Pa.

  • klausnake, duminică, 10.06.2012 23:13

    @Davidenko Da si tu un link,daca tot stii,ca eu tot pe net ma uit,nu am digi acasa,sunt pe dolce si singura varianta de o stiu e digitvonline...

  • N, duminică, 10.06.2012 23:15

    Prost mai este domenicali ala, cu strategia lui cu tot. Pacat de Alonso care trage ca un taur, iar altu strica tot. Cu siguranta Fernando era pe locul 2 .

  • Davidenko, duminică, 10.06.2012 23:26

    http://fotbaltv.do.am/index/stream_3/0-20 sectiunea Others si acolo e motorsport si curse MotoGp etc....sau http://www.vipbox.tv/sports/motosport.html sper sa iti fie de folos.

  • scuderia, duminică, 10.06.2012 23:26

    Formula 1 artificiala. dezamagit de strategia eronata a lui alonso, pacat. vettel s-a trezit tarziu, dar s-a trezit macar si a schimbat. acum cativa ani ii detestam pe comentatorii de la acea vreme ca comentau reluarile. Astazi, comentatorii nostrii mult mai bun nu sunt in stare sa comenteze nici reluarile. camera a fost pozitionata pe aripa lui schumi zeci de secunde in sir si ei nu au fost in stare sa isi dea seama care este problema cu el. pacat de schumi, chiar nu merita ghinionul asta. Cat despre depasirile lui hammy la adresa lui alonso hai sa fim seriosi. ambele cu DRS (un alt nume care trebuia dat acestui sistem: DEPASIRE RAPIDA SI SIGURA), din care ultima acolo era incaltat cu varza. toate cele bune

  • scuderia, duminică, 10.06.2012 23:27

    alonso era incaltat*

  • Davidenko, duminică, 10.06.2012 23:30

    @scuderia Multumeste-i lu Bernie pt. spectacolul artificial de acum.2010 a fost ultimul an in care se punea accentul pe capacitatea pilotului de a depasii.

  • scuderia, duminică, 10.06.2012 23:31

    @mircea din 84. as fi foarte fericit sa aflu ca nu ai 28 de ani. daca ai varsta asta inseamna ca este o problema grava cu tine baiatule. dute la doctor sa nu dai si la altii. tipic romanului

  • scuderia, duminică, 10.06.2012 23:32

    @davidenko. da ai dreptate toti ar trebuii sa-i multumim lui bernie

  • F1, duminică, 10.06.2012 23:35

    ....Este incredibil cat de artificiala a devenit aceasta formula1...nu mai conteaza daca esti Alonso, Hamilton, Button ..etc..esti in spate si ai DRS...esti castigator, ai motor Ferrari Me;rcedes sau Dacia tot una e.Pur si simplu o loterie a pneurilor si toate astea ca sa aiba F1 reting pe tot mapamondu'...Rusine...F1 fara un duel adevarat..totul e artificial.

  • hahaha, duminică, 10.06.2012 23:36

    Acum, vreau sa aud toti hateri lui Hamilton, daca ati sti cat ma bucur..Acum a demosntrat valoarea lui adevarata..

  • pif, duminică, 10.06.2012 23:38

    Felicitari tuturor celor de pe podium dar eu cred ca Sergio Perez a fost peste Hamilton astazi fara niciun dubiu.Perez a plecat de pe locul 15 pe grila si ajuns pe 3 la varsta de 22 de ani.Cred ca va fi campion mondial cat de curand.Si este o rusine ceea ce i-au facut cei de la Ferrari lui Alonso astazi care este cel mai bun pilot la ora actuala.O sa fie un campionat disputat dar cred ca tot unul din cei trei muschetari(Alonso,Hamilton sau Vettel) va ridica trofeul in Brazilia.

  • Gogu, duminică, 10.06.2012 23:38

    Am zis de mult timp ca Shumi trebuia sa fie la FERRARI , si nu la tzeparii aceia de Mercedes. Asta a vrut, asta a primit.

  • klausnake, duminică, 10.06.2012 23:44

    Multumiri multe,Davidenko,de acum incolo pe acolo am sa vad cursele,sunt satul de comentariile idioate ale celor de la digi. Chiar la inceputul cursei,dupa ce Massa trecuse de Rosberg,in momentul in care pe Rosberg l-a depasit si Di Resta,sustineau ca e prima depasire.Apoi au spus ca Massa a avut avantajul DRS-ului,desi acesta depasise inainte de a fi dat drumul la DRS,deci clar ca depasise fara sa foloseasca DRS-ul... Sunt de-a dreptul penibili.

  • danoe, duminică, 10.06.2012 23:45

    am vazut ca i se afisau lui Alonso(inainte de ultima intrare a lui Vettel) niste timpi care trebuiau sa-i dea de gindit,si mai vedea si in retrovizoare cum pierde avantajul...deci telul sau a fost sa-si conserve pozitia confortabil daca se poate iar ceilalti,Perez,Grosjean Vettel ,Hamilton sa riste si sa iasa "la bataie" si important ,nu e de vina Ferrari pentru strategie dintotdeauna au avut 1-3 opriri in plus, si au cistigat magistral!

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 10.06.2012 23:54

    @scuderia. Am 28 de ani dar trebuie sa las domneala si politetea de o parte si sa sar ca un pit bull insetat de sange la gatul Ferarristilor. Nu ii loc nici de fair play nici de bun simt in acest caz ci doar sa iti ataci si sa iti decimezi adversarii la foc automat. Sa nu ii lasi sa respire, sa fii peste tot in gatul lor.

  • jerryS, luni, 11.06.2012 00:21

    vad numai frustrati pe aici,care se plang de DRS,doar atunci cand favoritul lui nu castiga!Tipic taranesc!Pentru ca asta sunt romanii niste tarani,ce au impresia ca stiu ceva despre F1! Poate era mai bine cu procesiunea de acum2-3-7 ani,cand cine pleca din pole,stiai ca ala si castiga cursa 80% din curse!

  • klausnake, luni, 11.06.2012 00:39

    Mirciulica,sincer,ai mare nevoie sa vezi un psihiatru.Ai IQ-ul la fel de dezvoltat ca si al "rasei" pe care o pomenesti. P.S. Am pus ghilimele pentru ca nu sunt recunoscuti ca rasa de Federatia Chinologica,asta ca sa nu iti scurt-circuitezi creierasul...

  • MR.F1, luni, 11.06.2012 00:55

    Ross Brawn ma face sa-mi vind Mărsădăsu'... Vad ca aceste masinute uritele* din 2012 aduce surprize in rindul liderilor, imi pare că ne vom aduce aminte des despre cursele din acest an. Interesant ramine cine va fi lider in cursa urmatoare???

  • Kamrocgos, luni, 11.06.2012 01:32

    Pentru cei care v-ati saturat de transmisiunea Digi, incercati aici: http://www.thefirstrow.eu/sport/motosport.html Au mai multe transmisiuni bune printre care si Sky (nu stiu exact in ce ordine sunt)

  • dumbravaandrei, luni, 11.06.2012 02:14

    Am si eu o intrebare de 2 bani... nu au toate masinile DRS? Ce va tot plangeti asa? E regulamentar, sa-l foloseasca... si avand in vedere ca sunt pe circuit, pilotii nu sunt obligati sa ridice piciorul de pe acceleratie cand sunt depasiti... il vezi pe alalalt ca vine, baga nene si tu DRS-ul.... ce e drept, nu mai e Senna sa ne arate cum se fac depasirile alea la care nici daca stateai 3 ani sa le gandesti nu iti puteai inchipui ca se pot face... Oricum, mie imi place sezonul... parca parca ii mai stimuleaza si pe piloti sa puna osul la treaba... iar asta micu, Perez... nu e de ignorat... Daca a pus o echipa mare gheabja pe el, campion ajunge...

  • hash3n2, luni, 11.06.2012 07:41

    Bravo Hamilton ! A meritat victoria asta cu varf si indesat. Bravo si pustilor care reprezinta Formula 1 de maine . Cat despre Alfonsito si gasca lui de terminati le urez sa manance ce-a taiat Ciomu. Cred k Dommenicali trebuia sa se nasca cu vreo 70 de ani in urma in Germania , poate asa nu mai mureau atatia oameni. Sa plece dracu in p....a masii k e praf omu' pe strategie. Eu nu stiu ce mai asteapta Montezemolo. Din cauza lui au pierdut un titlu la piloti, mai vor sa mai piarda inca unul? Sa vina Briatore cu gasca lui de nemernici, macar atunci era spectacol.

  • adycd11, luni, 11.06.2012 09:22

    Dupa parerea mea ar trebui modificat regulamentul in ce priveste DRS-ul dar nu cred ca trebuie desfintat acest sistem.Imi amintesc ca in cursa,vreo cateva lap-uri,Raikkonen era urmat de Perez si de Webber:Perez si Webber beneficiau de DRS in timp ce Raikkonen nu,si cu toate acestea distanta dintre ei ramanea aceeasi.Niciunul nu a reusit sa-l depaseasca pe celalalt si asta spune ce pilot urias e Raikkonen pentru ca nu a putut fi depasit chiar daca era in "dezavantaj".Ceea ce mi se pare si mai remarcabil este faptul ca Sauber-ele au viteze de top destul de mari;inteleg ca Webber nu l-a depasit pe Perez care folosea la randul lui DRS-ul,dar Perez cum de nu a reusit sa-l depaseasca pe Kimi?Pana la urma,talentul si experienta mai fac inca diferenta,chiar daca nu asa mult cum o face DRS-ul.Referitor la patania lui Alonso,dupa parerea mea,atunci cand un pilot nu are dreptul de a utiliza acest sistem dar se afla in postura de a-i fi atacata pozitia de un alt pilot care utilizeaza DRS-ul ar trebui sa i se permita sa foloseasca acest sistem pentru a-si apara pozitia,dar numai atunci.In cazul in care,spre exemplu,liderul e la mai mult de o secunda in fata urmaritorilor,atunci mi se pare normal sa nu i se permita folosirea DRS-ului pentru a nu se indeparta prea mult si in consecinta sa duca la lipsa de spectacol.Sper sa nu-mi sariti la gat ca Mclaren_Mircea_1984 dar asta e parerea mea.In caz ca aveti idei mai bune,va rog explicati-mi si mie.

  • 91Schumi06, luni, 11.06.2012 09:33

    Bai oameni buni,ma uit la F1 de la Monaco,din '94.Primul si singurul pilot cu care am tinut a fost MICHAEL SCHUMACHER,si cu el voi tine pana cand va decide sa se retraga DEFINITIV! Dar ce vad sezonul asta ma duce cu gandul spre un sabotaj din partea celor de la Mercedes! E de necrezut ca in 7 curse sa ai 4 abandonuri tehnice, 2 erori de strategie in calificari si multe altele. Nu vreau sa vorbesc de actuala generatie de piloti,dar daca am ajuns sa-l vedem pe Perez sau Grosjean pe podium,in timp ce Button,Alosno sau Schumi,campioni mondiali,se bat pe la jumatatea clasamentului deja incep sa-mi dau seama ce sezon de rahat avem.

  • ceau, luni, 11.06.2012 10:11

    linisteste-te 91schumi06! Nu-ti place sa-i vezi pe lupii tineri pe podium? Unii vin, altii pleaca, e NORMAL. Si schumacher a fost odata debutant. Sezonul asta a avut intr-adevar multe ghinioane, dar nici nu mai e pilotul care era.

  • ceau, luni, 11.06.2012 10:17

    bai ferraristilor care de prin 2010 tot deplangeti strategia. Daca ar fi castigat Alonso cu una, doua, trei opriri ati fi zis ca pilotajul lui monumental e cauza victoriei. In Bahrein ati uitat sa va mai uitati la CAUZELE victoriei .... Cu care oca masuram pana la urma Ha? Nu ar trebui sa fie aceeasi masura? Daca Alonsito al vostru s-ar fi descurcat cu pneurile astea (le pastra mai bine, schimba cand trebuie etc) ati fi zis ca e pilotul suprem care exploateaza la maxim regulamentul si materialul de concurs .... Mai treziti-va!

  • stricatot, luni, 11.06.2012 10:25

    "Rusine F1 cu pneurile astea si un spectacol artificial" .... osanale Alonso pentru modul in care ti-ai adjudecat victoria in Singapore 2008! Cu asta nu ar avea de ce sa-i fie rusine Formulei 1, right? Alonso nu e decat un fost norocos si atat. A luat doua titluri pe seama abandonurilor tehnice ale adversarului. Era sa il ia pe al treilea din acelasi modiv. DA acelasi. Dar cand norocul s-a dus, se zbate in anonimat. Era normal sa se intample asa. Nu mai asteptati prea multe de la el. E mai easy pentru corason :)

  • mickwin, luni, 11.06.2012 10:33

    Ce tot blamati sistemul DRS, cine e in stare sa se apropie de cel din fata trebuie sa-l depaseasca, daca e si cel din fata apoi in spatele celui care l-a depasit de ce nu e in stare apoi sa foloseasca avantajul DRS? Singurul lucru care nu e OK e faptul ca celui care urmeaza sa fie depasit nu i se permite prea multe eschive de blocare, care oricum pana la urma pot duce la un acrosaj.

  • stricatot, luni, 11.06.2012 11:49

    @mickwin ti-ai cam explicat singur. Da, duce la acrosaj. Nu ti-ar conveni sa ai parte toata cursa numai de safety car. Un pilot lent care "se lasa greu depasit" poate face mai mult rau. Eu joc curse online pe race2play si ultimul lucru de care ai avea nevoie este un astfel de pilot care nu stie ce vrea sa faca si care iti poate ruina cursa. Una e sa blocheze si alta e sa-ti franeze in nas si sa nu mai poti evita. Un pilot bun e rapid si nu are nevoie de eschive de blocare. Din fericire totusi majoritatea pilotilor de pe race2play au simt de raspundere, acolo neexistand regula cu o singura schimbare de directie. Alonso a fost depasit pe zona de drs pentru ca asa e mai safe, dar si fara drs nu facea fata lui hamilton.

  • Vali51, luni, 11.06.2012 12:46

    Recordul de 7 invingatori diferiti, consecutiv, este datorat si faptului ca regulamentul din F1 a transformat Marele Circ intr-o loterie. Spectacolul a devenit mai captivant dar dezavantajeaza pilotii de top; ne extaziem in fata unor iluzii si ne batem in comentarii fara sa stim ce se intimpla ...

  • Vali52, luni, 11.06.2012 13:47

    sa fie o iluzie faptul ca Hamilton, Alonso si Vettel conduc clasamentul? Dintr-o intamplare (loterie) au ajuns acolo? Trebuia sa fie altii primii?

  • colombo, luni, 11.06.2012 13:49

    mai loterie ca victoria lui Alonso din Bahrein nu a fost tot sezonul.

  • 91Schumi06, luni, 11.06.2012 14:29

    in Bahrain a castigat Vettel.Alonso a castigat in Malaysia

  • colombo, luni, 11.06.2012 15:10

    @91Schumi06 multam si scuze pentru eroare. Sepang, ok, deci o tot a fost mare loterie intr-o cursa, nu schimba cu nimic ce am vrut sa spun.

  • scuderia, luni, 11.06.2012 16:24

    @mircea`84 dragul meu dupa cum vezi tu in primul comentariu nu am sarit la gatul nimanui. cu atat mai putin la gatul fanilor mclaren sau direct la echipa. am mentionat doar cateva dezamagiri: referior la ghinioanele lui schumi, la felul in care acesti noi comentatori comenteaza o cursa de formula 1 (ps la finalul transmisiunii au povestit ce o sa faca hammy cu prietena lui. ce ma intereseaza pe mine pozitia in care...bravo lor. sunt tineri), de faptul ca alonso a avut o strategie total gresita si de artificialitatea cu care se depaseste. cam asta am spus eu in acel comentariu? poti sa-mi areti si mie unde m-am legat in mod direct de hamilton. in final vreau sa-l felicit pentru victorie. asta e...a fost mai bun, a meritat. data viitoare poate fi altcineva. numai bine.

  • danoe, luni, 11.06.2012 22:06

    @scuderia ai dreptate depasirile care se fac pe seama DRS sint artificiale...dar aerodinamica excesiva creeaza un sistem defensiv la fel de artificial masinii urmarite,cinstit vorbind,pe acesta il preferi?

  • danoe, luni, 11.06.2012 22:11

    DRS???? a picat DRS-ul lui Shummy in sens antigravitational!!!e posibil ?