Hamilton încheie testele de iarnă pe primul loc. Şase echipe cu defecţiuni tehnice

Publicat duminică, 02.03.2014 17:29 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp pentru Mercedes în ultima zi de teste premergătoare noului sezon, în timp ce Red Bull Racing a fost una dintre cele şase echipe cu defecţiuni tehnice.

Circuitul Sakhir din Bahrain a găzduit duminică ultima dintre cele 12 zile de teste premergătoare sezonului 2014 al Formulei 1, care s-a desfăşurat în bună măsură după o reţetă devenită deja clasică.

Cel mai bun timp al zilei a fost stabilit de Lewis Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:33.278 la volanul monopostului Mercedes. Timpul britanicului a fost cu numai 0.002 secunde mai lent decât cel cu care Felipe Massa a stabilit sâmbătă timpul de referinţă al ambelor sesiuni de teste din Bahrain.

Mercedes nu a fost însă scutită de defecţiuni tehnice, întrucât Hamilton a petrecut aproape toată dimineaţa în garaj pentru ca mecanicii să remedieze unele probleme la cutia de viteze.

La rândul lor, cei de la Williams au continuat parcursul bun şi au ocupat locul doi prin Valtteri Bottas, care a fost urmat de Fernando Alonso, nu înainte ca pilotul Scuderiei Ferrari să se oprească pe circuit în virajul 12.

Alte cinci echipe cu probleme

Pe lângă Mercedes, nu mai puţin de alte cinci echipe au pierdut timp preţios. De departe, principala afectată a fost Red Bull Racing, întrucât mecanicii au fost nevoiţi să rezolve ceea ce echipă a numit "probleme mecanice la partea frontală a monopostului". Chiar şi aşa, Sebastian Vettel a avut o zi productivă cu 77 de tururi parcurse, toate însă la un nivel scăzut din punct de vedere al performanţelor, astfel că a încheiat ziua doar pe locul nouă.

Lotus, McLaren şi Force India au fost nevoite să încheie prematur ziua de teste din cauza unor defecţiuni la motor, în timp ce Caterham a înregistrat o defecţiune la ambreiaj.

La polul opus, Toro Rosso a avut parte de cea mai productivă zi de teste din această iarnă după ce Jean-Eric Vergne a parcurs 74 de tururi, în timp ce Sauber a recuperat din plin timpul pierdut sâmbătă şi a efectuat nu mai puţin de 177 de tururi prin Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez.

În ultima oră de teste, organizatorii au aprins instalaţia de nocturnă care va fi utilizată şi în cursa din acest sezon.

Teste Bahrain - rezultate ziua 4:

 1.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m33.278s           69
 2.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m33.987s  +0.709s  108
 3.  Fernando Alonso    Ferrari               1m34.280s  +1.002s  74
 4.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m35.577s  +2.299s  74
 5.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m35.701s  +2.423s  74
 6.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m36.467s  +3.189s  91
 7.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m36.835s  +3.557s  61
 8.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m37.303s  +4.025s  86
 9.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m37.468s  +4.190s  77
10.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m38.111s  +4.833s  22
11.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault      1m38.391s  +5.113s  106
12.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m39.302s  +6.024s  32
  • Aur1989, duminică, 02.03.2014 17:50

    Felipe Massa 1m33.258s Lewis Hamilton 1m33.278s Cu 0.020 mai lent, nu 0.002.....

  • Aur1989, duminică, 02.03.2014 17:53

    Abia astept prima cursa. Sa cistige cei mai buni.

  • pablo256r, duminică, 02.03.2014 18:12

    8 defectiuni din 11 monoposturi? Cam mult pentru ultima zi. Un singur lucru este in continuare clar. RBR si Lotus inca nu au gasit calea rezolvarii problemelor pe care le au. Cei motorizati de Mercedes par in fata iar Ferrari pe undeva in preajma lor. Sa vina prima cursa ca deja e prea mare suspansul!

  • lica, duminică, 02.03.2014 18:16

    ma intreb, daca in lupta pentru campionat vor fi Mercedes si Williams (sau alta echipa echipata cu motor mercedes) vor primi acestia din urma toate upgrade-urile de motor?

  • 91Schumi06, duminică, 02.03.2014 18:39

    Doua saptamani trec repede. Asa ca sa mai avem putina rabdare si vom vedea cu adevarat cam cum stau lucrurile in acest debut de sezon.

  • Grosjean, duminică, 02.03.2014 19:10

    @lica: Ce upgradeuri la motor? Motoarele s-au certificat pe data de 28.02, asa raman. In functie de sa zicem probleme, pot schimba cateva piese maxim. Iar toate motoarele trebuie sa fie identice, indiferent de echipa. Deci... de upgrade-uri vorbesti acolo? Cat despre teste, Mercedes pare favorita, Williams si Force India par ca se descurca mai bine, Ferrari pare favorita dupa Mercedes, iar din restul echipelor, McLaren parea la un moment ca se descurca cel mai bine, pe final a fost opusul. Sauber, Toro Rosso, se pot descurca mai bine, iar de Red Bull... nu cred ca este nimic de spus inca. Evident, pana la prima cursa si terminarea ei, toate aceste lucruri sunt pur si simplu speculatii, pentru ca nu exista nici o situatie oficiala, care sa explice ce testeaza, fac, ce au testat, facut baietii astia acolo. In schimb, cred ca ne vom putea astepta la un sezon plin de probleme tehnice, este evident ca datorita acestor multor schimbari, va dura ceva, poate chiar 1/2 din sezon pana vom vedea masina favorita.

  • Carburanescu, duminică, 02.03.2014 19:24

    Dozatoarele continua sa fasaie. Sigur nu vor performa in Australia. In rest la varf vor fi Mercedes, Ferrari. Mclaren desi au inceput testele bine inregistreaza un recul.

  • hamy, duminică, 02.03.2014 19:26

    unde-i ala care tot construieste un imperiu pe-aici.....de 7 ani?

  • syktasy, duminică, 02.03.2014 19:52

    Cred in doua lucruri: 1. RedBull a testat ce voiau. Si-au ascuns forma. 2. Va fi un an Mercedes pentru ca "trebuie", asa cum a fost o perioada RedBull. Daca nu au rezultate, marii "sponsori" se retrag. A se vedea Toyota si BMW. Acum e schimbata strategia prin rotatie. Doar hazardul poate schimba ceva. Imi doresc sa ma insel si sa fie un an Ferrari :)

  • ferr1, duminică, 02.03.2014 20:05

    Aha, v-am zis eu de la Jerez ca Red Bull nu testeaza pentru ca sunt smecheri, nu vor sa munceasca :)) Acum porecla lui Vettel este grecul. Altii muncesc, el nu. Nu cred ca Red Bull trebuia sa-si ascunda forma, dupa ce 4 ani au fost in top. Nu era nici o surpriza daca erau primii. Eu cred ca surpriza va fi ca nu vor mai fi primii. Pai va mai fi o sesiune de teste special pentru Mercedes, ca doar "trebuie". Au avut anul trecut rezultate pentru ca au testat ilegal. Altfel erau la 2 sec./tur in spatele Ferrariului si, probabil, la o eternitate fata de Vettel(nu de Red Bull, ca Mark mergea cu masina peticita). Poate mai baga si anul asta o sesiune de-asta. Ca sa moara de ciuda toti fraierii care respecta regulamentul. Imi doresc sa te inseli si sa fie un an Ferrari, pentru ca "trebuie". Crezi ca Santander mai sta mult daca n-au rezultate? Sau alti sponsori... Doar numele Ferrari cu siguranta nu-i incalzeste. Poate 2-3 ani domina si Ferrari dupa ce 4 ani au fost martoage.

  • pablo256r, duminică, 02.03.2014 21:05

    syktasy " RedBull a testat ce voiau. Si-au ascuns forma. " Aham! Cum sa nu ? De asta s-au dus dar stateau in garaj si tot peticeau pe monopost?Ieri nu au fost in stare sa faca nici macar un tur. Iar azi ... ce sa zic. Da, au parcurs destul de multe ture dar la viteza aia ... o puteai face si cu o masina de serie. Tot nu stim cam pe unde este Ferrari. Mercedes par in fata lor. Si nu numai echipa de uzina. Buni toti cei motorizati e ei. Hai sa vedem prima cursa sa vedem ce si cum

  • iceman, duminică, 02.03.2014 21:21

    testele nu spun multe, dar poti trage o concluzie, uni stau bine, uni mai putin, abia dupa cursa ne facem o idee mai buna, dea acolo vin punctele, nu dis teste, antrenamente si calificari, putina rabdare

  • IONUT, duminică, 02.03.2014 21:37

    SPER SA FIE UN AN CU MAI MULTE ECHIPE COMPETITIVE, FERRARI SE PARE CA SUNT IN FORMA, MERCEDES SE PARE CA SUNT BESTIA;I DACA NE UITAM DOAR LA TESTE, DAR CRED CA RBR NU SIA ARATAT POTENTIALUL DAR ORICUM RBT CHIAR DACA NO SA CASTIGE ARE POTENTIAL SA RAMANA IN TOP 3. SPONSORI RAMAN NU NUMAI DACA CASTIGI IN F1 DEPINDE SI CE VANZARI AI CU MASINILE DE SERI SI CE PROFITURI LE ADUCI CU IMAGINILE ASOCIATE.

  • daci76, duminică, 02.03.2014 22:03

    Sunt in asentimentul lui iceman,testele sunt irelevante,sincer m-ar bucura daca Williams ar reusi sa castige titlul anul acesta ''old papa Frank de vreo 17 ani nu pea mai castiga nimic,Montoya si BMW,au fost unicele sale sperante in ultimii 10n ani dar nu au confirmat.Williams este o echipa de traditie in f1,sper totusi anul acesta sa prinda podiumul.

  • 91Schumi06, duminică, 02.03.2014 22:11

    Puteam spune ca Red Bull n-au aratat tot daca faceau cate o suta de tururi/sesiune si erau in permanenta la 3-4 sec. in urma celorlalti. Dar cand ei din 12 zile de teste n-au acumulat km cat au facut altii in 2 zile, e clar ca au o problema.

  • Thor, luni, 03.03.2014 10:33

    Red Bull au probleme serioase de sistem, motor, ers, baterie samd. Sunt convins ca aerodinamic masina este foarte bine facuta, si au si o dezvoltare fulminanta, acum nu stiu daca in conditiile noului regulament la va fi atat de usor sa revina si cand. Oricum eu nu i-as scoate de tot din carti dar e limpede ca nu stau atat de bine cum o faceau in ultimii 4 ani. Una e sa ascunzi forma minimalizand anumite lucruri si alta e sa iasa fum din masina si sa stai in garaj. Pana la urma chiar si dezvoltarea este serios afectata de lipsa km parcursi in teste. Vom vedea.

  • Thor, luni, 03.03.2014 10:39

    Williams o surpriza frumoasa, dar nu-i vad sa tina pasul cu marile forte din F1. Pot sa aiba la inceput 1-2 curse f bune insa trebuie sa tinem cont de faptul ca in 2014 cursele vor avea o alta logica. Pole-ul nu va insemna foarte mult.