Lotus ar putea copia sistemul DRS utilizat de Mercedes

Publicat sâmbătă, 14.04.2012 14:06 de Daniel Popescu

Lotus analizează posibilitatea de a copia sistemul DRS utilizat de Mercedes pentru aripa faţă, o decizie urmând să fie luată în funcţiile de beneficiile anticipate şi de timpul de dezvoltare.

Sistemul DRS utilizat de Mercedes pentru aripa spate şi care aduce avantaje inclusiv pentru aripa faţă a fost declarat regulamentar de FIA pentru a treia oara în tot atâtea Mari Premii, protestul iniţiat joi de Lotus fiind astfel respins.

După decizia forului mondial, Lotus a anunţat că analizează eficacitatea sistemului pentru a decide dacă va implementa o tehnologie similară, însă hotărârea este complicată de faptul că sistemul aduce avantaje majore doar în calificări.

"Suntem pe punctul de a face primele estimări despre cât de mare poate fi avantajul şi cât de dificil este să obţinem acest avantaj. Nimeni nu ştie cât de puternic este sistemul Mercedes, dar nu asta este problema."

"Întrebarea este cât de puternic credem că îl putem face noi. Dacă luăm în calcul o rată de îmbunătăţire de 0.1 pe cursă şi credem că putem realiza ceva care este cu 0.4 secunde mai rapid în calificări, este un progres care valorează patru curse şi merită să îl facem. Totuşi, dacă judeci că vom avea nevoie de un efort de opt curse pentru un beneficiu de patru curse, atunci mai bine lucrezi la alte update-uri", a precizat James Allison, directorul tehnic al echipei Lotus.

O decizie finală va fi luată şi în funcţie de resursele pe care Lotus le poate aloca pentru această tehnologie. Anterior, s-a speculat că şi Red Bull Racing lucrează la un astfel de update, însă echipa nu a reuşit încă să-l introducă pe monopost.

Sistemul DRS utilizat de Mercedes, botezat anterior impropriu sistem F-duct pentru aripa spate, poate fi utilizat doar în paralel cu sistemul DRS clasic. Acesta poate fi activat oricând în timpul calificărilor, însă în cursă poate fi folosit doar pe zona indicată de FIA şi doar dacă pilotul este la cel mult o secundă în spatele unui rival.

Via | Autosport