Lotus critică pneurile dure anunţate de Pirelli pentru următoarele curse

Publicat luni, 17.06.2013 12:32 de Daniel Popescu

Lotus a criticat decizia Pirelli de a furniza cele mai dure compoziţii de pneuri pentru cursele din Marea britanie şi Ungaria, afirmând că nu înţelege strategia producătorului italian.

Pirelli a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute compoziţiile pneurilor pe care le va furniza în următoarele trei curse de la Silverstone, Nurburgring şi Hungaroring.

Spre deosebire de anul trecut, producătorul italian a optat pentru pneurile medium şi hard, cele mai dure din portofoliu, pentru Marea Britanie şi Ungaria, lucru care nemulţumeşte profund Lotus.

"Este neobişnuit să aduci în Ungaria aceleaşi pneuri ca în Bahrain şi la Silverstone. Anul trecut nu am avut aceste pneuri. Anul trecut am avut medium şi soft şi piloţii au efectuat doua opriri la boxe. Aşa că nu are niciun sens, sunt prea dure pentru acest circuit", a declarat Alan Permane, directorul de operaţiuni al Lotus.

Oficialul echipei britanice îşi justifică această critică prin faptul că Pirelli pare să repete strategia de anul trecut, când în unele curse de la sfârşitul sezonului piloţii au efectuat o singură intrare la boxe.

"Pirelli au mers pe pneuri mai moi pentru a încuraja realizarea mai multor opriri la boxe. Nu are niciun sens pentru ei să facă pneuri mai moi dacă vom avea pneuri mai dure peste tot. Exact asta au făcut în ultimele curse de anul trecut. Au adus pneuri din ce în ce mai dure şi am sfârşit prin a avea curse cu o singură oprire. Iar anul trecut au spus că nu vor să intervină în lupta pentru titlu şi au adus pneuri conservatoare, dar nu am înţeles niciodată ce a însemnat asta", a adăugat el.

Lotus este una dintre echipele care au gestionat cel mai bine noile pneuri Pirelli din acest sezon, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean reuşind să efectueze în general cu o oprire mai puţin la boxe decât rivalii din lupta pentru titlu. Întrucât Pirelli aduce pneuri mai dure în următoarele curse, numărul opririlor la boxe ar putea scădea, ceea ce înseamnă că Lotus va pierde în bună măsură avantajul de care se bucura până acum.

Via ESPNF1

  • ildottore, luni, 17.06.2013 12:58

    acu si Lotus are ceva de obiectat. avem un unic furnizor de pneuri: Pirelli. ar trebui ca toti pilotii si echipele sa se adapteze acestui sistem cu un furnizor. comentariile sunt de prisos. lupti in teren cu armele pe care le ai. gestionezi cat mai bine situatia si rezultatele vin la final. parerea mea e ca ar trebui din 2014 FIA sa incerce reintroducerea a 2-3 furnizori de pneuri pentru a face mai atractiva competitia (Bridgstone - Michellin, 2005-2010). tot timpul vor fi nemultumiri: ba RB contre cu MERC, ba Ferrari cu MC si acu Lotus. cu cat sunt mai multi furnizori cu atat creste audienta si cursele vor fi mai dinamice.

  • fgfg, luni, 17.06.2013 14:55

    nu e tocmai corect sa se schimbe regulile in timpul competitie.cum nu se descurca smecherii formule1 cum se schimba lucrurile.scoateti frate celelalte echipe din competitie si lasati redbull ,ferrari ,mercedes,lotus se descurcau foarte bine ,aveau un cuvant de spus ,acum gata i a pus pe butuci,astia nu au bani ca celelalte echipe sa dezvolte masina....

  • Fan F1, luni, 17.06.2013 17:12

    Luptele nu au cum sa fie dinamice atata timp cat lumea nu intelege ca sunt deja dinamice sau poate nu inteleg ce inseamna cuvantul in sine. Ar fi frumos sa avem 2-3 furnizor de pneuri dar tot echipelor mari le va merge bine pentru ca ei vor fi cei pentru care se vor face pneurile, plus o sa creasca costurile iar asta este o problema. Lotus nu are comenteaza compozitia pneurilor ci faptul ca Pirelli de frica introduce pneuri care nu sunt necesare pentru acele circuite. Si nu intruduc aceste pneuri pentru ca vor sa ajute echipele desi este posibil ci pentru a scapa de comentariile viitoare. Pirelli nu isi doreste publicitate negativa, de fapt asta este singura chestie care-i oftica, nu dau ei doi bani pe securitate si alte rahaturi. Dar faptul ca Mercedes ii "lauda" cu fiecare ocazie, faptul ca Red Bull fac la fel, ii costa la capitolul imagine. In rest nu conteaza nimic, faze gen securitate si prea multe pits stops sunt irelevante. Oricum urat la ce s-a ajuns, faptul ca Red Bull si Mercedes se plange peste tot, testul ala care a cam sifonat imagina Mercedes si mai ales faptul ca nu pot fi pedepsiti pentru ca deh s-ar putea retrage, nu fac decat sa strice imaginea Formulei 1 in acest moment. Ce nu inteleg eu este cum se face ca Pirelli decide ce pneuri aduce la fiecare cursa si nu FIA... incepe sa devina comic ca un furnizor decide pneurile cand altii fac regulile si se ocupa de respectarea lor. P.S. Se pare ca Mercedes mizeaza pe un mail primit de la FIA, si se pare ca FIA si-a dat acordul pentru test dar nu cum masina din 2013 lool. O sa fie tare de vazut declaratiile si cum sta treaba.

  • Piciu, marţi, 18.06.2013 21:34

    @ildottore. Competitia dintre Bridgestone si Michelin a fost intre 2001 si 2006, apoi Bridgestone a ramas unic furnizor pana in 2010. Mai ai multe de invatat