Lucrul la monoposturi ar putea fi interzis inclusiv în zilele de vineri

Publicat joi, 26.07.2012 09:53 de Daniel Popescu

Una dintre echipele de top a venit cu o nouă propunere pentru reducerea costurilor: munca la monoposturi să fie interzisă inclusiv în zilele de vineri.

Regulamentul sportiv interzice lucrul la monoposturi între calificări şi cursă, aceasta fiind o măsură adoptată sub numele de "parc ferme" pentru reducerea costurilor în Formula 1.

Potrivit publicaţiei germane Auto Motor und Sport, una dintre echipele de top a propus ca munca la monoposturi să fie interzisă inclusiv în zilele de vineri, cu excepţia celor 180 de minute alocate celor două sesiuni de antrenamente. Potrivit echipei de top a cărei identitate nu a fost dezvăluită, această măsură ar reduce numărul de angajaţi al unei echipe la un Mare Premiu de la 60 la 50.

Totuşi, măsura a fost aspru criticată de Sauber, care susţine că un astfel de regulament ar favoriza echipele de top prin prisma faptului că deţin mai multe simulatoare şi programe computerizate pentru analizarea performanţelor unui monopost.

În plus, echipele mici utilizează deja un număr mai mic de angajaţi la curse decât echipele de top. "La Hockenheim am fost 47 de oameni şi am testat normal. Nu ştiu de ce echipele mari au nevoie de 60 de oameni", a precizat Beat Zehnder, managerul echipei Sauber.

Pe de altă parte, Auto Motor und Sport a dezvăluit că propunerea prin care echipele de top ar fi putut oferi un al treilea monopost pentru echipele mici nu va fi inclusă în Acordul Concorde, întrucât acestea din urmă au ameninţat că vor contesta regula la Uniunea Europeană.

Via GMM

  • Speed, joi, 26.07.2012 12:08

    Interzis aia, aia, aia, aia... vom ajunge la o Formula1 de 2 bani, tinand cont de faptul ca interzicerile se fac expre pentru reducerea costurilor. Si daca echipa "x" nu are bani pentru aceleasi lucruri pe care altele si le permit atunci "auf wiedersehen" caci F1 nu e facuta pentru marci precum dacia-logan, tico, matiz etc. Prin '95 cand ma uitam la cursele F1 consideram acest sport un sport specific progresului, insa in ultimii ani confund acest sport cu unul care are ca scop egalizarea masinilor la capitolul performante (fie ca sunt sau nu de top).