Malaysia, antrenamente 2: Hamilton obţine cel mai bun timp, Raikkonen rămâne pe doi

Publicat vineri, 27.03.2015 09:44 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid în a doua sesiune de antrenamente libere de la Sepang, în care Kimi Raikkonen s-a infiltrat intre piloţii Mercedes şi a ocupat locul doi în clasamentul general.

Lewis Hamilton a revenit în forţă în a doua sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Malaysiei şi a stabilit cel mai bun timp după ce în prima sesiune nu efectuase niciun tur cronometrat din cauza unei defecţiuni la motor.

Britanicul a ieşit pe circuit cu 40 de minute înainte de final, a revenit la boxe cu probleme la telemetrie, însă a fost cel mai rapid în ultimele 20 de minute, când a fost cronometrat cu 1:39.790.

La fel ca şi în prima sesiune, Kimi Raikkonen a stabilit al doilea timp, la aproape patru zecimi în spatele liderului, în timp ce Nico Rosberg a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul trei în faţa lui Daniil Kvyat (Red Bull).

Williams şi-a adjudecat locurile cinci şi şase prin Valtteri Bottas şi Felipe Massa, în timp ce Sebastian Vettel a terminat pe şapte la volanul celui de-al doilea monopost Ferrari. Max Verstappen (Toro Rosso), Marcus Ericsson (Sauber) şi Daniel Ricciardo (Red Bull) au completat topul primilor 10 piloţi.

McLaren a avut parte de o nouă sesiune dezamăgitoare, în care Fernando Alonso şi Jenson Button au ocupat doar locurile 16 şi 17.

Ultima sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Malaysiei va avea loc sâmbătă cu începere de la ora 08:00, ora României.

Malaysia - Rezultate Antrenamente 2:

LocPilotEchipaTimpDiferentaTururi
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m39.790s - 16
2 Kimi Raikkonen Ferrari 1m40.163s 0.373s 29
3 Nico Rosberg Mercedes 1m40.218s 0.428s 26
4 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m40.346s 0.556s 17
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m40.450s 0.660s 31
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m40.560s 0.770s 27
7 Sebastian Vettel Ferrari 1m40.652s 0.862s 29
8 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m41.220s 1.430s 30
9 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m41.261s 1.471s 30
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m41.799s 2.009s 8
11 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m41.877s 2.087s 15
12 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m41.988s 2.198s 30
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m42.242s 2.452s 24
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m42.291s 2.501s 31
15 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m42.330s 2.540s 28
16 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m42.506s 2.716s 25
17 Jenson Button McLaren/Honda 1m42.637s 2.847s 24
18 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m42.948s 3.158s 7
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m45.704s 5.914s 12
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m47.229s 7.439s 6

Marele Premiu al Malaysiei la TV

Din cauza diferenţei de fus orar, Marele Premiu al Malaysiei se desfăşoară la primele ore ale dimineţii. La fel ca anul trecut, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 27 martie 04:00 -
Antrenamente 2 vineri, 27 martie 08:00 -
Antrenamente 3 sambata, 28 martie 08:00 -
Calificari sambata, 28 martie 11:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Cursa duminica, 29 martie 10:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV

Important: România trece la ora de vară în noaptea de sâmbătă (28 martie) spre duminica (29 martie), când ora 03:00 va deveni ora 04:00. Ora cursei de duminică menţionată pentru România este noua ora de vară. 

▶ Formula 1 în 2015. La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

  • lcr, vineri, 27.03.2015 10:29

    La aproape toate echipele pilotul mai talentat s-a impus in antrenamente(exceptiile sunt Sauber si Lotus).Duminica n-ar strica un top 5 identic cu cel de azi

  • Vali, vineri, 27.03.2015 10:59

    Nu stiu cat de relevante sunt antrenamentele dar abia astept calificarile si cursa. Pare deocamdata ca Ferrari s-a mai apropiat putin de avioanele de la AMG.

  • bogdan, vineri, 27.03.2015 11:35

    hello, Kimi sper sa confirme si in calificarile de maine. si apoi sa l nu l "saboteze " echipa

  • jul1974, vineri, 27.03.2015 11:53

    vettel si Massa p[arca au mers si stabilit cel mai bun timp pe cauciucuri hard inm timp ce ceilalti pe medium cu o diferenta de aproximativ 1 sec/tur se vor face calculele, plus ca am inteles ca vettel a obtinut viteza de top pe liniile drepte vrep 315 km/h parca se pare pana la urma ca au lucrat bine anul asta si nu mai sunt doar vorbe in vant. Daca mai luam in considerare ca in australia au anuntat inca inainte de cursa ca vor merge cu motoarele la vreo 80% din capacitate in australia, acum sa vedem ce pot mai aproape de 100%

  • Azaz, vineri, 27.03.2015 12:57

    Maldonado 320km a fost cel mai rapid parcă. Oricum el sua colegul lui de la Lotus. Cum am mai spus: diferenta dintre Ham si restul este de 5,6 zecimi, iar cea dintre Rosberg si restul de 2,3 zecimi. Ferreri a recuperat enorm la motor. Viteza pe linia dreapta a fost mai mare va la Merc.

  • Kyro, vineri, 27.03.2015 13:35

    Incredibil, oameni inca se leaga de viteza de top:))) Dupa 5 sezoane dominate de masini care nu intra in top 3 la viteza de top, ei inca o tin pe aia:))))

  • klausnake, vineri, 27.03.2015 13:53

    Mult mai interesant imi pare faptul ca Raikkonen incepe sa-l cam bata pe Vettel... Cum spunea si cineva mai sus,sa speram ca nu incep sa-l saboteze.

  • F1 Vision, vineri, 27.03.2015 14:01

    La Ferrari, de cativa ani pilotul mai slab, da bine doar in antrenamentele libere, asa a fost in cazul lui Massa si pentru moment, pare si in cazul lui Raikkonen. Personal sunt interesant doar de cine castiga puncte in cursa, pentru ca in antrenamentele libere nu se dau puncte. Vettel, Raikkonen, cine stie ce testeaza fiecare in aceste antrenamente libere, sa vedem calificarile si cursa. Daca cumva Vettel este in fata lui Raikkonen in cursa, si ia mai multe puncte, inseamna ca se descurca mai bine, nu ca-i sabotat. La cat de prost a mers Massa din 2010, trebuie ca a fost sabotat la greu, nu de alta dar era execrabil fiecare cursa. Si la Williams si-a aratat repede limita desi masina era net superioara celei folosite la Ferrari. Plus Vettel, este doar in primul an la Ferrari, ar fi chiar umililor pentru Raikkonen ca Vettel sa aiba la finalul sezonului mai multe puncte decat el, daca se va intampla asa ceva, probabil Raikkonen se va retrage din F1.

  • @bogdan, vineri, 27.03.2015 14:06

    nu l-a sabotat pe Kimi echipa nici anul trecut. Nu "sabotaj" este cuvantul. Alonso era insa pilotul catre care mergea dezvoltarea monopostului si cum Kimi are stilul de pilotaj mult diferit de al lui Alonso a avut probleme mari cu masina. Despartirea de Alonso a insemnat de fapt renuntarea celor de la Ferrari de a mai dezvolta masina in directia Alonso. Au luat doi piloti cu stil de pilotaj asemanator si acum merg pe mana lor. In 2008 Ferrari a mutat dezvoltarea monopostului din favoarea lui Kimi in favoarea lui Massa si asta s-a vazut imediat in rezultatele celor doi. Eu cred ca daca ii dai lui Kimi ce ii trebuie, e omul cu care poti castiga usor campionatul. La McLaren lui Button ii vine destul de bine ce vrea Alonso asa ca s-ar putea sa vedem des rocade intre ei.

  • rommy f1, vineri, 27.03.2015 14:31

    cei de la ferrari tre să fie nebuni să-şi saboteze piloţii, mai ales de la a doua cursă pt că suferă după rezultate şi economia campionatului nu le permite acest lucru , sper să nu se întâmple din nou istoria Webber-Vettel dar nu se ştie

  • Singaporezul, vineri, 27.03.2015 16:27

    Cursa conteaza,acolo se vede cine e mai bun.Kimi cred va merge la maxim(mai motivat) in weekend-ul asta mai ales dupa ce a declarat Hakkinen dupa cursa de la Melbourne..

  • ferr1, vineri, 27.03.2015 20:39

    @Singaporezul Hakkinen mai spunea acum un an și că Raikkonen o să-l bată pe Alonso, însă...Nu prea se pricepe la pariuri.

  • F1-Racing, vineri, 27.03.2015 21:26

    Monopostul din 2015 nu a aparut din neat, a fost dezvoltat inca din 2014 cu generosul concurs al lui Alonso. Nu mai vorbiti stupizenii, ca masina se face dupa un pilot sau altul, masina este facuta de ingineri sa fie rapida. A plecat spaniolul dar suspensia fata a ramas, nu-i asa? Aceeasi comentatori de doi bani spuneau pe aici ca a fost pusa suspensia in 2012 pentru ca Alonso o avea la Minardi. Fals. Da, pilotii pot si folosesc anumite setari in mod diferit in functie de stilul de pilotaj, insa masina o fac inginerii. Alonso cu actualul Ferrari ar fi performat peste nivelul lui Kimi oricum si asta pentru ca e unul dintre cei mai adaptabili piloti din actuala generatie. "sa-i dai lui kimi ce-i trebuie sa castiga"-asta e o alta gogorita. Pai si lui Maldonado daca ii dai ce-i trebuie castiga.

  • Sumi7, vineri, 27.03.2015 21:32

    Adevarul este ca daca Raikonen nu avea acele probleme la start la Melbourne, blocarea lui in prima sicana, problema de la pit si intr-un final defectiunea de la roata spate stg, putea sa faca o figura frumoasa. Oricum, avand un monopost mai competitiv ca cel de anul trecut, este reloaded, poate fi ultima lui sansa anul acesta.

  • F1-Racing, vineri, 27.03.2015 23:28

    Masina se face de catre ingineri. Dupa care e slefuita cu ajutorul pilotilor. Pilotul spune ce impresii are si ce anume vrea modificat la masina. De exemplu vine Alonso si spune ca e prea supraviratoare asta indiferent de setarile incercate. Si Kimi spune stai asa, pentru mine e subviratoare (fapt foarte posibil intrucat Alonso prefera subvirare iar Kimi supravirare si de asta doi piloti diferiti simt acelasi monopost diferit). Bun, il ia de pilot nr. 1 pe Alonso si o fac si mai subviratoare (pentru Kimi), si Kimi trebuie sa se descurce doar cu setarile. Exact, ai prins ideea, si lui Maldonado daca ii dai ce ii trebuie castiga. Vai reveni tu la sentimente mai bune cand il va bate Button pe Alonso. Vei spune ca Alonso nu are ce ii trebuie desi ambii sunt cam la fel ca stil si setari, lucru recunoscut de Button.

  • @Dude, vineri, 27.03.2015 23:33

    uite aici cum se dezvolta masina pentru un anumit pilot http://f1bias.com/2012/04/05/truth-about-kimi-ferrari-santander-2008/

  • Vodcanen, sâmbătă, 28.03.2015 06:59

    vodcanen dezvolta grozav masinile, mai ales dupa o sesiune de shoturi de vodca.

  • Bebe, sâmbătă, 28.03.2015 07:04

    Alonso il bate c-o mana legata pe Button pe masina lui. Asa cum a facut-o si cu Massa in 2010.

  • hs, sâmbătă, 28.03.2015 11:04

    nu e masina lui button. Pentru ca nu se mai dezvolta in timpul sezonului. Iar in teste Alonso era si el acolo