McLaren admite că este afectată sever de noul regulament
McLaren a recunoscut că restricţiile impuse sistemelor de evacuare la Silverstone au avut un efect profund negativ asupra performanţelor monopostului.
Calificările de la Silverstone au demonstrat că McLaren este una dintre cele mai afectate echipe de restricţionarea majoră a modului de utilizare a sistemelor de evacuare, după ce Jenson Button şi Lewis Hamilton au terminat la peste o secundă şi jumătate de Mark Webber pe locurile 5 şi, respectiv, 10.
Şeful Martin Whitmarsh admite că McLaren nu a fost capabilă să răspundă adecvat schimbărilor de regulament şi recunoaşte că nu ştie încă adevăratul motiv pentru acest eşec.
"În ultimele 18 luni, toată lumea a muncit din greu pentru a dezvolta aceste sisteme de evacuare.Pe parcursul acestui weekend au fost câteva modificări, iar noi nu am fost competitivi în calificări şi ştim acest lucru. Ştim precis de ce? Nu în întregime. Dar cred că trebuie să admitem că nu am fost capabili să răspundem la schimbări sau impactul lor asupra noastră a fost mai mare", a declarat britanicul.
McLaren a declanşat un adevărat scandal împotriva celor de la Red Bull Racing pe tema noului regulament, ceea ce a condus la propunerea FIA ca restricţiile pentru sistemele de evacuare să fie eliminate până la finalul anului. Decizia trebuie aprobată de toate echipele, iar Red Bull, McLaren şi Ferrari sunt singurele care au confirmat public că vor vota în favoarea revenirii la precedentul set de reguli. Se vehiculează că Williams şi Sauber vor vota însă împotrivă în întâlnirea care va avea loc duminică la ora 12:30, ora României.
Via | Autosport
pana la urma pentru cursa de azi cum s-a stabilit?? Vor reveni la setarile de dinainte de calificarile de ieri? Sau pentru azi vor pleca toti cu setarile de motoare de 10% ca si ieri in calificari? Nu mai inteleg nimic....sincer. Ori e alba ori e neagra pt FIA Anyway, cei mai sifonati dupa aceasta modificarea cred ca daca ne raportam la varf, sunt McLaren :| Mai rau ca si ei stau Renault, chiar daca nu au luptat la varf, dar sa nu acceada nici unul din piloti in Q3 in 2011.....e o problema. Pe urma este mercedes. Singurii neafectati sunt se pare RBR si Ferrari care nu stiu in ce masura au utilizat blown-diffuserul, acesta fiind si motivul pentru care n-au pierdut mai nimic. Eu cred ca in cursa asta in calificari au fost aproape de RBR prin prisma faptului ca totusi RBR au pierdut ceva totusi prin blown-diffuser, nu ca a progresat Ferrari..acele 0.5s de care zicea Marko si Horner. Faptul ca McLaren, Mercedes si Renault au cazut foarte mult ca urmare a interzicerii remaparii motoarelor a deschis o portita pentru ieri in calificari pentru piloti de la echipe care oricum terminau cel mult in Q2.