McLaren explică filosofia noului design pentru MP4-26
McLaren a introdus un design radical pentru plăcile laterale ale caroseriei cu scopul de a recupera forţa de apăsare aerodinamică pierdută după interzicerea dublu-eleronului.
McLaren Mercedes a prezentat vineri noul monopost MP4-26 pentru sezonul 2011, care include o inovaţie majoră la plăcile exterioare ale caroseriei. Acestea au un design revoluţionar în forma literei U, iar explicaţia pentru această soluţie este recuperarea forţei de apăsare aerodinamică pierdută în urma interzicerii dublu-eleroanelor pentru acest sezon.
Informaţia a fost confirmată de directorul tehnic Paddy Lowe, care a detaliat motivele care au stat la baza acestei decizii.
"Cred că sunt câteva noutăţi pe monopost: ampatamentul lung şi plăcile laterale ale caroseriei în formă de U sunt probabil cele mai evidente exemple. Ideea din spatele conceptului este să alimentezi partea din spate a monoostului şi podeaua acestuia cu cât mai mult aer curat posibil. Vrem ca spatele monopostului să lucreze cât mai bine posibil după pierderea performantei cauzată de interzicerea dublu-eleroanelor", a declarat Lowe în cadrul unui comunicat de presă al echipei.
Pe de altă parte, monopostul MP4-26 prezentat cu ocazia lansării de la Berlin include un sistem de evacuare tradiţional. Echipa a confirmat însă ca acest sistem de evacuare este unul pur formal, care nu va fi utilizat nici măcar în ultimele trei sesiuni de teste din această iarnă şi cu atât mai puţin în cursele din 2011. "Nu intenţionam să testăm sau să concurăm cu sistemul de evacuare văzut pe monopostul de la lansare", a declarat Tim Goss, şeful departamentului de inginerie al McLaren, în cadrul unei conferinţe de presă găzduită la Berlin.
În urma acestei declaraţii, presa internaţională speculează insistent că McLaren a dezvoltat un sistem de evacuare asemănător cu cel al rivalilor de la Renault, care să permită eliminarea gazelor de eşapament prin partea frontală a plăcilor laterale ale caroseriei.
"MP4-26 are un canal în plăcile lalterale ale caroseriei care aproape sigur este pentru o ieşire frontală a sistemului de evacuare", apreciază jurnaliştii publicaţiei Racecar Engineering.
În plus, fotografiile de înaltă rezoluţie demonstrează că sistemul de evacuare şi motorul poziţionat pe monopostul MP4-26 prezentat la Berlin sunt în realitate confecţionate din plastic.
Via | McLaren | Racecar Engineering
Interesanta abordarea, eu zic ca e destul de radicala fata de ceea ce am vazut pana acum la exteriorul unui monopost 2011. Ramane de vazut daca va confirma si se va detasa in termeni de performanta. Astept cu interes primele teste.