McLaren renunţă la sistemul F-duct la Monza

Publicat luni, 23.08.2010 18:31 de Daniel Popescu

McLaren nu va utiliza sistemul de ventilaţie F-duct în Marele Premiu al Italiei din cauza caracteristicilor circuitului, potrivit publicaţiei britanice Autosport.

Marele Premiu al Italiei va consemna prima etapă a actualului sezon de Formula 1 în care McLaren nu va utiliza sistemul de ventilaţie F-duct.

În ciuda faptului că şeful Martin Whitmarsh a declarat anterior că tehnologia este integrată în monopost şi nu poate fi eliminată pur şi simplu, McLaren a decis să renunţe la sistem din cauza configuraţiei circuitului de la Spa-Francorchamps.

Teoretic, liniile drepte lungi ale circuitului ar trebui să reprezinte un avantaj de aproximativ 10 km/h, însă efectul este anulat de forţa de apăsare aerodinamică scăzută. Informaţia a fost dezvăluită în premieră de publicaţia britanică Autosport, care susţine că este foarte probabil că şi celelalte echipe să urmeze o strategie identică.

Sistemul de ventilaţie F-duct a fost pionierat de McLaren la începutul acestui sezon, iar ideea a fost ulterior copiată de principalii rivali de la Ferrari, Red Bull şi Mercedes GP. Renault va introduce propria versiune a sistemului chiar la Marele Premiu al Belgiei, după ce a dezvoltat această componentă pe parcursul ultimelor luni.

Via | Autosport

  • rayn380, luni, 23.08.2010 20:05
    F-Duct

    Conform Autosport, nu vor utiliza acest sistem la Monza, deci MP al Italiei....nicidecum SPA. Detalii aici: http://www.autosport.com/news/report.php/id/86076 Am citit de ceva stirea pe Autosport si chiar am ramas surprins de aceasta mutare. La fel ca si multi altii, credeam ca Monza va fi cel mai bun circuit care va pune in valoare sistemul F-Duct. Anyway, inginerii aerodinamicieni ai echipelor din F1 stiu ce este mai bine. Oricum surprinzatoare aceasta declaratie!

  • 321xiorel123, marţi, 24.08.2010 08:19
    F-duct

    "însă efectul este anulat de forţa de apăsare aerodinamică scăzută"-probabil se refera la acele zone unde volanul este usor inclinat spre stanga dar se ruleaza cu peste 300km/h. Altfel nu imi explic motivul pentru care renunta la acest sistem.Mi-as fi pus intrebarea:pe celelalte circuite, in zonele de "linie dreapta", forta de apasare e diferita? Daca nu se va pune baza pe acest sistem atunci trebuie sa aiba grija la cel de franare deoarece de la viteza aia uimitoare trebuie sa incetinesti brusc (pana pe la 70-80km/h) ca sa intri in acea sicana. Abia astept cursa si sper sa nu se mai repete acea faza cand ambele roti de pe fata s-au desprins in momentul franarii :))

  • coman norbert, marţi, 24.08.2010 12:56
    f-duct

    Renunță la Monza, are dreptate @rayn380. Mă miră depunctările primite de rayn!!! Eu deja am o părere clară despre mulți dintre cei care frecventează acest site, iar părerea este întărită pe zi ce trece. Copii trebuia să mai mergeți și la școală!!!

  • 321xiorel123, marţi, 24.08.2010 14:59
    @coman norbert

    Si pe mine ma mira dar totusi ar fi o varianta: vroiau de fapt sa arate ca nu sunt de acord ca f-ductul nu se va folosi in urmatoarele curse. Doar ca...solutia mai buna era ca cel putin unul din ei sa afirme asta iar ceilalti sa voteze pentru el. Mi se parea mai corect asa. Daca nu asta e adevarul atunci ii sfatuiesc si eu sa mearga la scoala :)

  • maryo37, marţi, 24.08.2010 15:21

    Decat sa rupi aderenta, mai bine scoti sistemul F-duct. Dar surpriza cred ca o sa vina de la Renault...

  • 321xiorel123, marţi, 24.08.2010 15:45
    @maryo37

    Ai perfecta dreptate cu aderenta! Imi aduc aminte de ce-a patit Sébastien Buemi cand in China in momentul franarii s-au desprins ambele roti de pe fata...Doamne fereste, sa nu se intample acelasi lucru inainte de acea sicana cand rulezi cu o viteza uimitoare!

  • maryo37, marţi, 24.08.2010 18:48
    nu stiu... vedem...

    Cea mai mare greseala e sa rupi aderenta pe fata! Spatele il mai poti redresa, greu sau usor, dar pe fata slabe sanse, deoarece nu-ti ofera timp de reactie. Pe circuitul Spa, in urcare e cea mai mare problema. Trebuie sa ai un echilibru perfect pe masina, iar cand te inscrii intr-un viraj nu trebuie sa fortezi masina. La Spa mai e o problema si curentul... De obicei, ori ploua, ori bate vantul, iar toate astea actioneaza asupra masinii. E aceea succesiune de viraje unde se trece cu acceleratia la maxim, iar acolo vantul bate din partea stanga, multe din viraje sunt pe stanga, daca iti pierzi concentrarea si pierzi trasa ideala, risti sa fii scos afara de fortele ce actioneaza asupra masinii si pilotului. Dar astia au atata exprienta(cel putin unii) si vor stii sa profite de fiecare viraj; sper sa fie o cursa uscata.