McLaren testează un sistem complex pentru opririle la boxe

Publicat joi, 01.03.2012 17:18 de Daniel Popescu

McLaren evaluează la Barcelona un sistem alcătuit din 28 de LED-uri care anunţă mecanicii şi pilotul momentul în care acesta din urmă poate pleca de la boxe după schimbul de pneuri.

McLaren a devenit joi a patra echipă care încearcă să înlocuiască tradiţionala pancartă pentru semnalizarea finalizării unei opriri la boxe cu un sistem electronic.

În prima zi de teste de pe circuitul de la Barcelona, echipa britanică a evaluat un sistem electronic alcătuit din nu mai puţin de 28 de LED-uri care transmit informaţii pentru mecanicul din partea din faţă a monopostului, cel postat în spatele monopostului, dar şi pentru pilot.

Astfel, după ce îşi termină partea din cadrul unui schimb de pneuri, fiecare mecanic apasă un buton care va activa un LED verde.

Mecanicul poziţionat în spatele monopostului va fi informat prin două LED-uri în momentul în care toate cele patru pneuri au fost montate corespunzător pe monopost, în timp ce mecanicul din faţa monopostului are un instrument dotat cu 16 LED-uri care se aprind pe măsură ce fiecare mecanic apasă pe butonul său.

Când toate LED-uri s-au aprins, monopostul este eliberat, iar pilotul vede un LED verde care îi semnalizează faptul că poate reveni pe circuit.

Sistemul de departe cel mai complicat utilizat până în prezent în Formula 1. Alte echipe care au încercat sisteme mai simple de acest gen sunt Red Bull, Mercedes şi Ferrari, însă în unele cazuri acestea au creat numeroase probleme din cauza unor defecţiuni în funcţionarea corespunzătoare a LED-urilor.

Via | TheF1Times

  • Mclaren_Mircea_1984, joi, 01.03.2012 18:32
    Mclaren ramane Mclaren

    La detaliu absolut orice. Iubesc aceasta echipa

  • AndreiF1, joi, 01.03.2012 18:41
    @Leduri

    Un sistem foarte bun, care ii va "ajuta" sa piarda cateva secunde bune anul acesta. Tare partea cu "astfel, după ce îşi termină partea din cadrul unui schimb de pneuri, fiecare mecanic apasă un buton care va activa un LED verde" --- aici se pierde macar o secunda daca nu chiar mai mult.

  • emerson, joi, 01.03.2012 20:53

    Sistemul e in evaluare.s-ar putea si de fapt,asta se cauta,sa fie cu cateva zecimi mai rapid,depinde de pozitionarea"butoanelor".Oricum mecanicii ridica mana pt.a semnaliza terminarea,LOLY POPmen,elibereaza masina,pierzand fractiuni de timp,pana verifica din priviri mainile ridicate. Daca "butonul" e pe mana,cele 2maini sunt apropiate,deci mai rapid se poate actiona. Eu m-as fi gandit la un sistem de senzori in sistemul de desurubare/insurubare,care sa aprinda LEDul in fractiunea urmatoare momentului cand se retrage,dupa insurubarea piulitei...

  • lev, joi, 01.03.2012 20:59
    Conform principiului...

    ...cu cat e complicat cu atat se strica mai repede, raman la parerea ca sistemul clasic al omului cu acadeaua este cel mai bun:simplu si eficient!Daca ai profesionisti,desigur!

  • emerson, joi, 01.03.2012 22:14

    Depinde ce se asteapta:rapiditate,siguranta,in principiu.In secundele alea,pot interveni mici dereglari,chiar si profesionistii o mai dau in bara. Au fost suficiente cazuri,in care,s-a plecat fara roti stranse,cu dispozitivul de strangere pe piulita,cu mecanicul aferent"atasat"etc.desi,numai de lipsa de profesionalism nu-i poti acuza pe cei din formula 1.Actionarea butoanelor,ar trebui,in principiu,sa garanteze ca mecanicii si-au terminat treaba,si nu atentia sau ne-atentia lui Loly sa fie hotaratoare. Asta in privinta sigurantei. In rest,de aceea se fac evaluarile,poate sau nu,sa fie eficient si fiabil sau nu.