McLaren va raspunde maine la Paris acuzatiilor de spionaj

Publicat miercuri, 25.07.2007 16:28 de Daniel Popescu

McLaren Mercedes va trebui sa raspunda, joi, inainte de Congresul FIA, la acuzatiile privitoare la scandalul de spionaj in care este implicata.

Echipa britanica a fost somata de FIA sa-si sustina punctul de vedere referitor la incalcarea articolului 151c din codul sportiv international.

Acest articol face referire la "orice comportament fraudulos, orice acte care prejudiciaza competitia sau interesele sporturilor cu motor in general".

Aceasta intrunire are loc dupa ce, in luna aprilie, Mike Coughlan, seful departamentului de Design de la McLaren, a intrat in posisia unor documente confidentiale ale echipei Ferrari.

McLaren si-a exprimat dezamagirea ca a fost obligata sa raspunda acuzatiilor si, intr-un comunicat de presa din aceatsa luna, a sustinut ca echipa nu a folosit in niciun fel informatiile aflate in posesia lui Coughlan.

Daca va fi gasita vinovata, McLaren ar putea fi exclusa din campionat sau ar putea fi penalizata in clasament.

  • Drako, miercuri, 25.07.2007 16:51
    ar fi culmea sa-i gaseasca vinovati

    Cum sa dovedeasca ca mclaren a folosit acele documente cand masina mclaren nici macar nu seamana cu ferariurile. Ar fi un cadou pentru ferarii de la FIA.

  • pchis, miercuri, 25.07.2007 16:52
    @Drako

    Te-ai uitat la front wings? Dar la eleronul spate?

  • sharky_raduku, miercuri, 25.07.2007 16:53
    dap...

    oricum...nici cei de la ferrari nu cred ca vor ashea ceva...sa fie lupta dreapta...

  • Vlad, miercuri, 25.07.2007 16:55
    Ehe...

    Din cate am inteles erau documente cu planuri viitoare...asa ca e mai grav decat pare...intradevar nu ar fi frumos sa-i depuncteze....s-ar pierde din farmec...ce ar fi normal zic eu daca tot erau planuri viitoare sa nu mai participe un sezon....

  • horted, miercuri, 25.07.2007 17:02
    @Drako

    Iti dai seama ca Coulghlan nu a ajuns seful de design la McLaren degeaba. Probabil ca ii era suficient sa studieze documentatia ca sa afle elemente pe care le-ar fi gasit dupa saptamani sau luni de teste. In plus in documentele de la Ferrari mai erau si scheme de strategie de cursa si asa mai departe. Deci o multime de informatii utile membrilor unei echipe. Bineinteles ca faptul ca le-au folosit sau nu ramane de dovedit. Dupa tot scandalul asta o sa ramana insa o pata mare pe numele echipei McLaren. Asta in cel mai bun caz pentru ei.

  • HJG, miercuri, 25.07.2007 17:11
    HJ

    MANIE VEDEM DACA EXSISTA DREPTATE IN F1 AFARA CU GUNOAILE DE MACLAREN NUUUUUUUUUUUUU NU OR FOLOSIT INFORMATILE COR FIIIIIIIIII CRETINIII CA SA NU LE FOLOSEASCA LASATI VRAAJEALA CA NU TINE CUM ADINCA FURI CEVA DE LA CINEVA CA SA NU IL FOLOSESTI ASTA IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII LA MINTEA COPILULUI NU MERE VRAJEALA AFARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

  • aphelyon, miercuri, 25.07.2007 17:12
    @pchis

    si Renault au front wings la fel (ba parca mai asemanatoare cu ale celor de la Ferrari, decat McLaren) dar asta nu inseamna ca Renault a spionat Ferrari.

  • pchis, miercuri, 25.07.2007 17:18
    front wings

    intr-adevar ... au, dar daca ai fost atent(a), doar de cateva etape, in schimb McLaren le au de la inceput aproape

  • machopiciu, miercuri, 25.07.2007 17:23
    nedumerire

    sa imi explice si mie un fan McLaren cum de a reusit McLaren sa scoata anul asta asa masina reusita...ca pana acum erau pasta (iar explicatie cu Alonso nu merge la mine - nu avea cum in cateva luni sa faca minuni)

  • unu', miercuri, 25.07.2007 17:28
    :))) HJG

    MACLAREN :))

  • Radu_Ferrari, miercuri, 25.07.2007 17:31
    Afara cu hotii

    Nu trebuie sa semene desing-ul masinilor McLaren cu cel al masinilor Ferrari, este de ajuns sa se uite la motor si alte subansamble al masinilor McLaren, prea au devenit dintr-o data fiabile masinile astea. Este un semn de intrebare

  • pchis, miercuri, 25.07.2007 17:34
    @Radu_Ferrari

    Din pacate cred ca logica asta nu prea se aplica :)). Mai nou sunt ne fiabile Ferrari-urile (din pacate). Anyways ... vedem maine ce se decide ... nu uitati ... decizia nu se va lua doar pe baza faptului ca e ceva corect sau nu ... mai exista acolo si aspectul economic (daca-i elimina pe McLaren cu cine mai concureaza Ferrari?) si de competitie

  • Boy, miercuri, 25.07.2007 17:47
    Aiureeeeeaaa

    Stati voi linistiti ca nu ii depuncteaza NIMENI pe McLaren! Desi, dupa parerea mea, o merita cu varf si indesat. Asa se intampla can iti bagi nasul unde nu iti fierbe oala, risti sa te frigi Nu insa si daca esti McLaren... Daca erau rolurile schimbate, si cei de la Ferrari erau acuzati, cu siguranta cadeau cateva capete. Sa dea Domnul sa ma insel, nimic nu m-ar bucura mai mult.

  • hoyad, miercuri, 25.07.2007 18:03
    Au mai existat depunctari

    Cred ca au mai fost depunctari facute de FIA, dar cred ca pentru piloti (sa fie M. Schumacher in 1997 ?) si nu pentru echipe, asta nu inseamna ca nu se pot penaliza si echipele daca se gasesc vinovate !

  • Drako, miercuri, 25.07.2007 18:27
    raspunsuri

    @radu_ferari: Daca mclaren copia masina ferarii era jale. ferari s-a stricat de 2 ori anul asta iar mclaren nu, deci unde era avantajul? @pchis - m-am uitat prea bine, pot chiar sa le desenez din minte @Horted - eu zica ca pata va fi mai mare pe ferari pentru ca nu stiu sa-si aleaga angajatii.

  • horted, miercuri, 25.07.2007 19:04
    re

    si crezi ca asta e o scuza pentru McLaren?

  • billy, miercuri, 25.07.2007 19:22
    bai, terminati cu aberatiile

    N-a copiat McLaren masina dupa ferrari si ar fi fost o prostie sa o faca. In primul rand pentru ca ar fi fost vizibil pentru un ochi format.In al doilea pentru ca ar fi copiat o masina pe care n-ar fi inteles-o si pe care ar fi fost aproape imposibil pentru ei sa o dezvolte cum trebuie. Scandalul mare se face pe un singur motiv: Avand planurile si rezultatele testelor Ferrari in brate, McLaren a avut dintr-o data acces la informatie pentru care altfel le-ar fi trebuit probabil mai mult de jumatate de sezon sa o adune. Rezultate de aerodinamica in tunel, de profile de aripi/apasare, lucrul suspensiilor si felul in care pun puterea la asfalt. Asemenea date valoreaza mai mult decat orice altceva. Date care-ti spun in ce directie sa nu mergi cu dezvoltarea masinii tale, pentru ca altii au fost pe-acolo si n-au dat rezultate. McLaren trebuie pedepsita. Echipa nu si pilotii. Doar pentru a pastra spectacolul in campionatul la constructori nu-i nevoie ca unora sa li se treaca cu vederea hotia ordinara. [...] exista alte campionate in afara de F1 la care ma pot uita. Sa se ia FIA cu FIFA de mana, ca amandoua fac 2 lei atunci. PS: Imi pare rau sa vad ca pe zi ce trece calitatea postarilor de pe-aici scade dramatic.

  • pchis, miercuri, 25.07.2007 19:27
    billy ai dreptate

    Sunt de acord cu billy. Nu se pune problema de "Copiat masina" ... nu e o teza de clasa a 8-a si nici un sport cu echipe amatoare. Adevarul e ca nu stiu cat de mult se pot blama echipele in cazul acesta ci mai de graba Stepeny si Coughlan. Daca intradevar McLare au folosit informatiile, DA, MERITA PEDEPSITI. Altfel ... nu au nici o vina.

  • cossandu, miercuri, 25.07.2007 19:47
    mclaren sunt complice

    din cate stiu se pedepseste si tentativa de a fura si faptul ca stii si nu denunti (mclaren nu a denuntat pe Coughlan cand au aflat)

  • cossandu, miercuri, 25.07.2007 19:53
    poate

    nu este un argument ca nu au copiat masina, poate cand au vazut ce au ferrari au zis, "astia is mai prosti ca noi, nu avem ce fura" asa nu inseamna ca nu au incercat sa fure atata timp cat nu au denuntat pe Stepeny si Coughlan. asa ca sunt complici ceea ce este la fel de grav

  • bogym05, joi, 26.07.2007 07:52
    mai, mai

    spunea cineva mai sus ca dintr'o data masina mclaren e mai performanta, iar Alonso e doar un pilot, dar vin eu si intreb: Unde se situeaza Renault acum? cu cine se bate? Stie cineva ca Hamilton era anul trecut pilot de teste la mclaren, si obtinea si atunci cei mai buni timpi? De ce il acuza Alonso (intr'o stire automarket punctabila) pe hamilotn ca se uita la timpii colegului, perioada e franare, date telemetrice, etc., pentru a'si seta si el masina (ulterior s'a dovedit, zic eu, ca nu era vorba de niciuna din cele spuse). Nu zic ca nu s'au uitat, nu am de unde sa stiu, dar stiu ca daca as fi destept, mai bine as angaja un geniu decat sa stau cu frica in san si sa risc sute de milioane de euro.

  • Gigel, joi, 26.07.2007 09:02
    HJG

    Du`te bah agramatule la scoala:))

  • Seb, joi, 26.07.2007 10:03
    Cam bateti campii

    E bine de stiut! McLaren are doar o singura problema de rezolvat in acest proces. Este vorba de contestatia depusa de echipa britanica impotriva celor de la Ferrari dupa cursa din Australia. Este vorba de cea care reclama legalitatea podelelor masinilor Ferrari, contestatie respinsa de FIA. Ei bine, supozitiile si comentariile sunt legate in principal de acest subiect si nu de faptul ca au copiat masina, au studiat timpii de teste, setarile etc. Aceste lucruri sunt greu de dovedit. Ramane raspunsul la intrebarea cu podeaua: de unde stia McLaren de anumite "detalii" tehnice cu privire la podeaua masinilor Ferrari? Se pare ca din raspunsul la aceasta intrebare se va stabili verdictul, si cred ca "podeaua Ferrari" va fi cheia intregului proces

  • kimi_rai, joi, 26.07.2007 12:31
    bravo @draco

    asa e si chiar daca nu s-au fi folosit mclaren de acele date primite . important este ca le au si s-au implicat sa le ia , iar faza cu podeaua este una dintre elem.