Mercedes-AMG GT Black Series este noul Safety Car în Formula 1
Noul Mercedes-AMG GT Black Series va fi noul Safety Car în Campionatul Mondial de Formula 1. Modelul îl înlocuiește pe vechiul AMG GT R și, la fel ca în 2021, va alterna rolul său cu Aston Martin Vantage.
Cu doar o săptămână înainte de startul în noul sezon, Formula 1 a prezentat noul Safety Car pentru prima etapă a campionatului. Este vorba despre Mercedes-AMG GT Black Series și, la fel ca în sezonul 2021, modelul german va alterna rolul său cu Aston Martin Vantage pe parcursul anului. Ambele mașini vor fi pilotate de Bernd Maylander, pilotul oficial de Safety Car în Formula 1.
Noul Mercedes-AMG GT Black Series înlocuiește vechiul AMG GT R. Sub capotă se află un motor V8 twin-turbo, care dezvoltă 730 de cai putere. Cuplat la o cutie de viteze automată în 7 trepte, AMG GT Black Series accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.2 secunde și atinge o viteză maximă de 325 de km/h.
Mașina oficială este echipată cu pachetul opțional Track Package și este dotată cu un roll-cage confecționat din titaniu. Girofarurile, anterior amplasate pe plafon, sunt acum integrate în partea superioară a parbrizului, respectiv în eleronul spate. La fel ca înainte, girofarurile au două culori: la luminile portocalii, depășirea este interzisă, iar la lumina verde piloții pot depăși Safety Car-ul, în special în situațiile în care aceștia sunt cu un tur în urma liderului.
Pe lângă noul Safety Car, Formula 1 a dezvăluit și noua mașină medicală, Mercedes-AMG GT 63 S. Rolul său va fi alternat cu Aston Martin DBX.
Noul sezon de Formula 1 începe săptămâna viitoare cu Marele Premiu din Bahrain. Cursa este programată pentru 20 martie. Noul Safety Car își va face apariția chiar la prima etapă a noului sezon.
via Mercedes-Benz
Se pare că s-au mai limpezit apele. Pe un singur tur Red Bull cu două, trei zecimi în fața lui Ferrari, cu Mercedes ceva mai în spate, la paritate de gume. În ritm de cursă Red Bull și Ferrari cam la paritate pe C3, ușor în față Ferrari, cu Mercedes rămas binișor în urmă, dar imperial pe C2. Asta pentru prima cursă zic eu, că pe urmă începe sarabanda dezvoltării, unde Ferrari nu excelează de nici un fel ! Pentru liniștea și bucuria mea de ferrarist, aș vrea din tot sufletul să mă înșel.