Mercedes anticipează că Ferrari şi Renault vor recupera diferenţa de putere a motorului

Publicat joi, 12.02.2015 18:31 de Daniel Popescu

Mercedes consideră că Ferrari şi Renault au potenţialul de a îmbunătăţi motoarele pentru a ajunge la nivelul echipei germane.

Mercedes este în continuare constructorul cu cel mai performant motor de pe grila de start, cu un avans estimat la 60 de cai putere în faţa rivalilor de la Renault şi de 30 de cai putere comparativ cu Ferrari.

Andy Cowell, directorul de motoare al germanilor, susţine însă că ambii constructori sunt capabili să aducă îmbunătăţiri prin care să-şi ridice nivelul de competitivitate.

"Regulile fizicii şi ale chimiei sunt aceleaşi pentru noi toţi. Nu văd niciun motiv pentru care competitorii nu pot construi un motor la fel de bun ca al nostru. Cu cât eşti mai sus în regimul de dezvoltare, cu atât mai mică este posibilitatea de a îmbunătăţi. Datorită măsurătorilor prin GPS, ei ştiu zonele la care trebuie să se uite, aşa că Ferrari şi Renault pot avea ambiţii mai mari. Acesta este avantajul lor", a declarat el.

Mercedes este de acord cu propunerea de a îmbunătăţi motoarele pentru că acestea să ajungă la circa 1000 de cai putere, însă atrage atenţia că tehnologia trebuie să rămână una relevantă pentru industria maşinilor de serie.

"Cred că putem ajunge la motoare de 1000 de cai putere cu actuala arhitectură şi chiar să producem un sunet mai puternic, dacă creştem rata de curgere a carburantului în motor. Totuşi, nu trebuie să diluăm conceptul eficientei energetice. Transferul de tehnologie din sporturile cu motor în industria auto este important pentru Formula 1. Este motivul pentru care Honda a revenit", a adăugat el.

Via Motorsport

  • WickedSick, joi, 12.02.2015 22:13

    Mercedes zice de Honda dar si ei (Mercedes) sunt in Formula 1 sub acelasi pretext si interes. Ca tehnologiile pe care le dezvolta sa le poata utiliza pe masinile de serie.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 13.02.2015 14:30

    Exact. Acesta este motivul principal pentru care Honda au revenit in F1.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 13.02.2015 14:42

    Articol super interesant despre forta motoarelor din acest an, dar pe fiecare constructor in parte. Intrati si cititi, nu va va parea rau, chiar daca e in spaniola. http://www.thebestf1.es/mercedes-y-honda-los-motores-mas-potentes-de-2015/

  • ferr1, vineri, 13.02.2015 15:21

    Și cum au reușit să le măsoare caii putere? Eu unul nu înțeleg spaniola. Nu știu dacă în vreo competiție motorizată se cunoaște exact puterea unui motor, căci în rest mass-media se rezumă doar la aproximări. Nu văd de ce constructorii ar declara puterea motorului, iar FIA nu cred că-i verifică, nu există vreo limită în această privință. Deci despre ce vorbim, Mircea? Și Honda lucrează la motorul ăla de doi ani și tot nu sunt în stare de nimic. Trebuia să vină la testele de la Jerez și să rupă pista. Așa au rupt doar motorul. Știința Honda...

  • Soxy, vineri, 13.02.2015 16:40

    @Mircea se cam contrazice cu alti jurnalisti din lumea F1 sa vedem ce va fi la Melbourne in rest sunt multe de discutat aci sunt sigur ca MB a imbunatati motorul am citit pe site-ul lor niste lucruri interesante ce am postat intr-un comment mai vechi cine ii interesat da un repeat si va dau si linkul Forza Rossa!

  • Soxy, vineri, 13.02.2015 16:47

    Despre unitatile ICE, se spune ca au in jur de 580 - 600 HP si acolo nu se pot aduce prea multe imbunatatiri (limitare foarte stricta a regulamentului) - desi Andy Cowell sustine ca prin introducerea sistemului de admisie variabilă au reusit sa eficientizeze puterea/gram de combusibil (http://www.mercedesamgf1.com/en/news/2015/2015-technical-q-andy-cowell) in schimb la unitatile MGU-K si MGU- H si sistemeul ES se pot aduce imbunatatiri respectiv acestea livreaza puterea respectiva in orice conditii de ex MGU-K este limitat prin regulament ca poata recuperea 2MJ pe tur si sa elibereze 4MJ timp de 33 de secunde de energie care anul trecut pentru PU106A Hybrid insemna un plus de 160 CP - informatie oficiala AMG Petronas F1 (puterea teoretica a 4MJ in 33 de secunde este 177 CP) in schimb energia ce poate sa recupereze MGU-H este NELIMITAT DE REGULAMENT, nici capaciatatea de stocare a sistemululi ES nu este limitat in concluzie, dc MB, Ferrari, etc au gasit metode de a maximiza MGU-K atunci au 17 CP in plus, respectiv daca au reusit sa imbunatateasca sistemul MGU-H si capacitatea de stocarea a sistemului ES atunci linistit puteau sa mai gaseasca 60 - 80 - 100 CP http://www.mercedesamgf1.com/en/news/2014/2014-tech-guide-power-unit-terminologies/ http://www.mercedesamgf1.com/en/car/pu106a-hybrid/ Forza Rossa!!

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 13.02.2015 19:31

    @Soxy Nu ma pricep la detalii despre componentele motorului, recunosc ma depaseste asta. Pe mine m-a socat sa vad ca in privinta puterii totale a motorului Honda este in fata celor de la Ferrari si Renault. Si mie mi se pare neplauzibil, dar articolul este interesant. Este primul articol de acest gen ce vorbeste de motoarele anului pe cifre si cai putere. Intr-adevar probabil se bazeaza doar pe speculatii sau sperante acum ca Alonso e la Mclaren din partea spaniolilor, dar repet, e primul articul pe 2015 de acest gen, si am vrut sa vi-l prezint si voua.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 13.02.2015 19:33

    @ferr1 Sunt interesante si aproximarile, un fundament real tot au. Dar si eu cred ca Honda nu are cum fi pe 2, chiar daca m-am entuziasmat cand am vazut datele din articol. We are building an empire...

  • AndreiF1, duminică, 15.02.2015 18:20

    Este natural ca un fan disperat sa prezinte un astfel de articol, din fericire singurul de acest gen. Este greu ca cineva sa puna mana pe astfel de informatii, nici macar jurnalisti de calibru, nu pun mana pe astfel de detalii. Comic este ca jurnalistul in cauza, isi bazeaza informatiile pe viteza maxima obtinuta de echipele principale la Jerez, lol. Asta fara sa existe o legatura directa intre puterea motorului si viteza maxima, fara sa includem partea aerodinamica si evident, setarile pentru acel circuit. La fel cum nu stim nici ce testau exact echipele, in acele zile. Totusi, jurnalistul a scapat o informatie foarte importanta, care ne arata inca odata ca baietii de la McLaren le-au furnizat tot ce au putut celor de la Honda, in legatura cu pachetul de propulsie Merdeces. Astfel cei de la Honda spera sa poate obtine 829 BHP, adica cat producea pachetul de propulsie Mercedes de anul trecut, iar asta este o informatie foarte exacta, pe care doar cei de la Mercedes o stiau exact. Singura problema raman diferite informatii care au aparut in presa despre cati BHP au mai castigat producatorii acestor pachete de propulsie, iar atata timp cat nu exista nici o informatie oficiala despre puterea reala a acestor pachete de propulsie... eh sunt doar discutii si nimic altceva. Ca fapt divers, nu exista nici un articol similar despre puterea acestor pachete de propulsie, pe nici un site serios, singurul articol despre aceste cifre... este in acel link.